TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Katowicki ITS droższy niż zakładano
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 23.04.2019 19:40:31
Katowicki ITS droższy niż zakładano

System zarządzania ruchem, który ma m.in. poprawić płynność przejazdu przez Katowice, chce zbudować samorząd tego miasta. Po wydłużeniu o dziewięć miesięcy okresu przygotowania ofert, spłynęły trzy, z cenami przekraczającymi budżet 69 mln zł w zakresie od 44 mln zł do 64 mln zł.

Chodzi o unijny projekt Katowickiego Inteligentnego Systemu Zarządzania Transportem (ITS) o wartości oszacowanej pierwotnie na 56,5 mln zł. Został on dofinansowany kwotą 47,8 mln zł w konkursie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020, dotyczącym rozwoju infrastruktury transportu niskoemisyjnego.

Zgodnie z informacjami z czerwca ub. roku, gdy rozpoczynał się przetarg, miasto zamierzało pozyskać system w ciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy. Cały przedmiot zamówienia o wartości oszacowanej wstępnie na 55,8 mln zł bez VAT podzielono w przetargu na dwie części: wdrożenia (w ciągu 20 miesięcy) oraz utrzymania przez kolejne 66 miesięcy (jako prawo opcji).

W terminie składania ofert, ustalonym pierwotnie na 20 lipca ub. roku, a przedłużonym stopniowo aż do 8 kwietnia br., złożono ponad 730 pytań i ostatecznie spłynęły trzy oferty. Najtańszą – w obu częściach – przedstawiło konsorcjum polskiej spółki T4B i czeskiej Cross Zlin, proponując ceny 88,3 mln zł za wdrożenie systemu i 24,2 mln zł za jego utrzymanie (łącznie 112,5 mln zł brutto).

Kolejne oferty złożyły firmy Sprint (101 mln zł za pierwszą część i 18 mln zł za drugą; łącznie 119 mln zł brutto) oraz Siemens Mobility (108,7 mln zł za pierwszą część i 23,8 mln zł za drugą; razem 132,5 mln zł brutto). Miasto podało, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć 68,6 mln zł brutto (50,4 mln zł za pierwszą część i 18,3 mln zł za drugą).

W przetargu założono ocenę ofert pod kątem kryteriów: ceny (55 proc.), poprawy warunków ruchu (20 proc.), wsparcia operacyjnego (5 proc.), eksperymentu mikrosymulacyjnego (5 proc.) oraz opisu technicznego oferowanego rozwiązania (15 proc.).

W specyfikacji przetargowej określono korytarze transportowe, których dotyczyło będzie kryterium "poprawy warunków ruchu" - osobno dla tramwajów, autobusów i pojazdów indywidualnych.

Przedmiot zamówienia obejmuje m.in. zaprojektowanie, budowę, dostawę i montaż elementów system zarządzania ruchem - obejmującego wszystkie składniki niezbędne do współdziałania podsystemów: obsługi systemów sterowania sygnalizacjami i znakami zmiennej treści, priorytetów dla komunikacji zbiorowej, zarządzania zdarzeniami drogowym i odczytu tablic rejestracyjnych, archiwizacji, analizy i planowania oraz informacji o sytuacji ruchowej, a także dynamicznej informacji parkingowej.

System ma zostać dostrojony dla osiągnięcia wymaganej funkcjonalności i użyteczności, wykonawca ma przeszkolić pracowników zamawiającego pod kątem zapewnienia samodzielnej obsługi i bieżącego utrzymania; zamówienie obejmuje ponadto przygotowanie infrastruktury technicznej dla docelowej rozbudowy terytorialnej i sprzętowej systemu.

System ma zapewniać możliwości: planowania komunikacyjnego, optymalizacji (pod kątem zapewnienia spójnego sterowania dla poszczególnych obszarów w czasie rzeczywistym), sterowania bezpośredniego, monitorowania urządzeń, monitorowania sytuacji ruchowej, a także prowadzenia analiz i gromadzenia statystyk. Miasto wymaga integracji zastosowanych rozwiązań z systemami zarządzania komunikacją zbiorową oraz innymi komórkami zarządzania.

Katowice oczekują m.in. zapewnienia kierowcom informacji o warunkach ruchu, o zajętości miejsc parkingowych, o zalecanych objazdach i optymalnych trasach przejazdu, wraz z możliwością planowania podróży. Informacja ta ma obejmować m.in. dane o bieżącym natężeniu ruchu, o losowych i planowanych utrudnieniach wraz z ostrzeżeniami. System ma też informować m.in. o aktualnej dostępności miejsc parkingowych.

Zakładane jest wykorzystanie co najmniej kilku kanałów informacyjnych: portalu internetowego w wersjach strony www i mobilnej, radia (protokół RDS-TMC), telefonu (automatyczna informacja głosowa IVR - Interactive Voice Response), SMS – poprzez Katowicki Informacyjny Serwis SMS-owy czy drogowe tablice świetlne oraz System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej.

W przetargu odwołania do prezesa Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące zapisów specyfikacji składały firmy Siemens, Wasko oraz Sprint.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
ITS
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....