TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Katowice: VII Europejski Kongres Gospodarczy
UM KATOWICE / PORTALSAMORZADOWY.PL - Opublikowano: 22.04.2015 21:53:06
Katowice: VII Europejski Kongres Gospodarczy

Trzy dni potrwają rozmowy o przyszłości europejskiej gospodarki. ? Spełniliśmy obietnicę daną podczas ubiegłorocznej edycji Europejskiego Kongresu Gospodarczego, że w 2015 roku spotkamy się w nowym obiekcie ? mówił podczas sesji inauguracyjnej Marcin Krupa, Prezydent Katowic.

? Tradycyjnie podczas Kongresu staramy się poruszać te tematy, które decydują o przyszłości Europy ? zapowiadał Wojciech Kuśpik, prezes PTWP, organizator Kongresu. ? W tym roku między innymi o tym, czy ofensywny plan inwestycyjny Komisji Europejskiej stanie się dźwignią wzrostu i uchroni Europę przed wizją stagnacji, jaką rolę winno pełnić państwo w gospodarce i jak te relacje widzą przedsiębiorcy, co powinniśmy zrobić, by innowacje w gospodarce przestały być jedynie hasłem, a stały się codzienną praktyką, jak pogodzić kwestie ochrony klimatu z bezpieczeństwem energetycznym i konkurencyjną gospodarką i wreszcie jak sytuacja polityczna na świecie, w Europie, na wschodzie Europy wpłynie na kierunki aktywności gospodarczej firm z regionu Europy Centralnej.

W otwarciu Kongresu uczestniczył Prezydent RP Bronisław Komorowski: ? Rozwój ekonomiczny naszego kraju jest nie tylko cząstką rozwoju całej gospodarki europejskiej, jest też ważny z punktu widzenia przełamania kryzysu w Europie i zbudowania dobrej perspektywy dla skutecznego konkurowania przez gospodarki Unii Europejskiej z resztą świata. Problemy gospodarki naszego kraju są również cząstką problemów gospodarki Europejskiej ? mówił Prezydent.

Prezydent RP Bronisław Komorowski został odznaczony Diamentowym Laurem Umiejętności i Kompetencji

Ważną gałęzią gospodarki jest transport publiczny, dlatego też w ramach Kongresu 21 kwietnia odbyła się debata o komunikacji miejskiej. Poruszono wiele ważnych wątków, w tym konieczność szerszego pojmowania modernizacji systemów komunikacyjnych oraz pełniejszy udział w finansowaniu transportu przez zarządy powiatów i województw.

W Polsce często za unowocześnienie transportu uznaje się kupno nowego taboru albo wprowadzenie darmowych przejazdów komunikacją miejską ? według uczestników debaty to za mało.

- My często mówiąc o nowoczesnym transporcie ograniczamy się do PR-u, bo to nawet nie jest promocja. Dużo opowiadamy i na tym się kończy ? mówi Robert Tomanek prorektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach.

Jak dodaje, wprowadzanie nowoczesnego transportu często rozumiemy też jako kupno kilku czy kilkudziesięciu pojazdów, albo wprowadzenie darmowej komunikacji: - Ani jedno, ani drugie nie ma wiele wspólnego z nowoczesnym transportem. System transportowy to dużo, dużo więcej.

Leszek Ruta ze stołecznego Zarządu Miejskich Zakładów Autobusowych dodaje: - Żeby inwestycja w transport była efektywna i rzeczywiście go unowocześniała to musi gwarantować szybkość przejazdu, bezpieczeństwo i rozsądne koszty. Inaczej wyrzucamy pieniądze w błoto.

Zdaniem Tomanka darmowy transport też nie rozwiązuje problemu: - Bo okazuje się, że kierowcy samochodów wcale się nie przesiadają do autobusów, a robią to ci, którzy chodzili pieszo. I wydaliśmy wielkie pieniądze, a mamy to samo co mieliśmy.

Modernizacja komunikacji miejskiej jest niemożliwa bez ponoszenia nakładów finansowych, a z tym często jest kłopot. Według uczestników debaty miasta i gminy są pozbawione wsparcia powiatów i województw.

- Finansowanie komunikacji spada niemal całkowicie na barki gmin, które zostały z tym problemem same ? mówi Roman Urbańczyk przewodniczący zarządu Komunikacyjnego Związku Komunalnego Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.

Zdaniem Urbańczyka powiaty okazały się za słabe. ? Potwierdza się na tym przykładzie to co się mówi, że powiaty są za małe i powinny być łączone, bo dzisiaj twierdzą, że nie mają za co finansować komunikacji ? dodaje.

Podobnie ? zdaniem prezesa KZK ? jest z województwami.

- Też nie są tym zainteresowane ? chociaż powinny ? bo ich nie stać. To jest chora, nienormalna sytuacja ? stanowczo mówi Urbańczyk, dodając, że zupełnie inaczej jest w Europie.

Problem jest dla miast tym większy, że dobra komunikacja to jeden z czynników, które decydują o tym jaką będą miały pozycję w przyszłości - wyjaśnia Urbańczyk.

- Kiedy robi się przeróżne badania i rankingi na miasta najbardziej przyjazne, to zawsze oceniania jest w nich jakość komunikacji ? mówi Dominika Bettman z Siemens Polska.

- Bo nowoczesna komunikacja ma wpływ na to jak miasto się rozwija, czy przyjeżdżają do niego studenci, czy nie uciekają mieszkańcy. Miasta ze słabą komunikacją są skazane na porażkę - dodaje


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
kongres
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....