TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Katowice: strefa tempo 30 w centrum [SONDA]
UM KATOWICE - Opublikowano: 15.05.2015 20:22:35 2 komentarze
Katowice: strefa tempo 30 w centrum [SONDA]

Katowice planują wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości w ścisłym centrum Katowic. Tzw. strefa tempo 30 to rozwiązanie stosowane przez największe europejskie metropolie, żeby zapewnić bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu i poprawić komfort życia mieszkańców.

Jednym z priorytetów prezydenta Marcina Krupy jest rozwiązanie problemów komunikacyjnych miasta, w tym konsekwentnie prowadzona polityka rowerowa. Trwają prace nad stworzeniem kompleksowego planu połączenia drogami rowerowymi wszystkich dzielnic Katowic z centrum miasta. W ścisłym centrum wytyczenie osobnych pasów ruchu dla rowerzystów nie zawsze jest możliwe, tutaj rozwiązaniem może być jednak wprowadzenie strefy ograniczonej prędkości, dzięki czemu ruch rowerowy mógłby się odbywać bezpiecznie po jezdniach. Prezydent Marcin Krupa właśnie podjął decyzję w tej sprawie. Nad szczegółami koncepcji pracuje teraz Wydział Transportu. - Takie rozwiązania były analizowane wcześniej przez zespół ds polityki rowerowej w mieście. Również głosy mieszkańców świadczą o tym, że chcieliby swobodnie poruszać się po centrum miasta rowerem - mówi prezydent Marcin Krupa.

Zgodnie ze wstępną koncepcją, strefą tempo 30 zostałby objęty teren ścisłego centrum miasta. Po stronie południowej obszar ograniczony torowiskiem kolejowym, autostradą A4 oraz ulicami Mikołowską i Francuską. Z kolei po stronie północnej wyznaczony przez: torowisko kolejowe, DTŚ (DK 79), ulice Sokolską i Dudy Gracza. - W ramach szczegółowych rozwiązań będą mogły się pojawić kontrapasy na określonych drogach jednokierunkowych - mówi prezydent Marcin Krupa.

Na części ulic w centrum obowiązywał będzie dominujący ruch pieszo - rowerowy. Już dzisiaj dotyczy to ulic: Mariackiej, Stanisława, Mielęckiego czy Dyrekcyjnej. Po zakończeniu remontów w tej części miasta dołączą do nich ulice: 3 Maja, Stawowa, Wawelska, Staromiejska oraz Rynek i Plac Szewczyka. Oznacza to, że oprócz pieszych i rowerzystów na tym terenie dopuszczony będzie wyłącznie ruch tramwajów i pojazdów związanych z jego niezbędną obsługą.   

Wprowadzenie strefy tempo 30 w Katowicach wiąże się m.in. z planowanym w tym roku zakończeniem przebudowy strefy Rondo - Rynek. Podobne rozwiązania zastosowały wcześniej m.in. Poznań, Gdańsk, Kraków czy Wrocław. Strefy uspokojonego ruchu powstają też w obszarach centralnych największych europejskich metropolii (duże natężenie ruchu, duża liczba skrzyżowań), zapewniając większe bezpieczeństwo wszystkim uczestnikom ruchu oraz lepszy komfort życia mieszkańców, w tym ze względu na zmniejszenie poziomu hałasu. Rozwiązanie to poprawi również komfort kierowców, ponieważ w obrębie centrum miasta wykonują oni dużo manewrów takich jak parkowanie, zjazdy do posesji, zatrzymywanie i włączanie się do ruchu.


Sonda: Czy Strefa Tempo 30 to dobre rozwiązanie dla dużych miast?

1. Tak‚ zwiększa bezpieczeństwo i ogranicza ruch w centrum
5 (62.5 %)
2. Nie‚ obniża dostępność centrum i zwiększa korki
2 (25 %)
3. Nie ma żadnego znaczenia
1 (12.5 %)
Przepisz kod z obrazka:

Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
tempo 30
ruch drogowy
  • Agnieszka – 13.11.2015

    Marcin Krupa - obecny prezydent Katowic - to absolutnie najgorszy prezydent jakiego Katowice kiedykolwiek miały... Wprowadza swoje widzi misię bez jakichkolwiek konsultacji z mieszkańcami. A jak już są konsultacje to przeprowadzone zostały w wakacje - by jak najmniej mieszkańców wyraziło swoje zdanie. Zamiast zbudować 3 baseny i kolejkę linową, którą obiecał w kampanii wyborczej, po cichu chce wyciąć Ochojecki Rezerwat Przyrody i znowu bez konsultacji z mieszkańcami. Niby miał tamtęty iść tramwaj, a dzisiaj gazeta wyborcza napisała, że obok tramwaju ma być autostrada do Kostuchny. Katowice nie mają przyszłości z takim prezydentem:(

  • Protestuję_przeciwko_takim_Katowicom – 13.11.2015

    Nie rozumiem tej strefy 30. Zamiast obniżyć ceny biletów na autobusy w Katowicach, to wprowadza się bezsensowne ograniczenia w prędkości, by były jeszcze większe korki. A teraz jeszcze ta afera z wycinaniem lasu w Piotrowicach koło Osiedla Odrodzenia: www.naszlas.katowice.pl

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....