TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Katowice ponawiają przetarg na ITS. Skromniejszy zasięg
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 07.11.2019 15:30:41
Drugie podejście Katowic do ITS-u.

Ponowiony przetarg na system zarządzania ruchem, który ma m.in. poprawić płynność przejazdu przez Katowice, prowadzi samorząd tego miasta. Ceny w poprzednim przetargu przekroczyły budżet o co najmniej 60 proc. Teraz miasto ograniczyło zamówienie.

Chodzi o unijny projekt Katowickiego Inteligentnego Systemu Zarządzania Transportem (ITS) o wartości oszacowanej pierwotnie na 56,5 mln zł. Został on dofinansowany kwotą 47,8 mln zł w konkursie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020, dotyczącym rozwoju infrastruktury transportu niskoemisyjnego.

Pierwsze podejście

Zgodnie z informacjami z czerwca ub. roku, gdy rozpoczynał się pierwszy przetarg, miasto zamierzało pozyskać system w ciągu 20 miesięcy od zawarcia umowy. Cały przedmiot zamówienia o wartości oszacowanej wstępnie na 55,8 mln zł bez VAT podzielono w przetargu na dwie części: wdrożenia (w ciągu 20 miesięcy) oraz utrzymania przez kolejne 66 miesięcy (jako prawo opcji).

W terminie składania ofert, ustalonym pierwotnie na 20 lipca ub. roku, a przedłużonym stopniowo aż do 8 kwietnia br., złożono ponad 730 pytań i ostatecznie spłynęły trzy oferty. Najtańszą – w obu częściach – przedstawiło konsorcjum polskiej spółki T4B i czeskiej Cross Zlin, proponując ceny 88,3 mln zł za wdrożenie systemu i 24,2 mln zł za jego utrzymanie (łącznie 112,5 mln zł brutto).

Kolejne oferty złożyły firmy :

  • Sprint (101 mln zł za pierwszą część i 18 mln zł za drugą; łącznie 119 mln zł brutto)

  • Siemens Mobility (108,7 mln zł za pierwszą część i 23,8 mln zł za drugą; razem 132,5 mln zł brutto).

Miasto podało, że na sfinansowanie zamówienia przeznaczyło 68,6 mln zł brutto (50,4 mln zł za pierwszą część i 18,3 mln zł za drugą). Następnie przetarg unieważniło.

Start 4 listopada

Jak poinformowała PAP we wtorek rzeczniczka katowickiego magistratu Ewa Lipka, w rozpoczętym w poniedziałek kolejnym postępowaniu nieco okrojono zakres zamówienia (m.in. w zakresie liczby objętych systemem skrzyżowań), przy założeniu utrzymania budżetu unijnego projektu. Zmieniły się też terminy realizacji. Wdrożenie systemu ma nastąpić w 24 miesiące (pozostawiono termin utrzymania systemu przez 66 miesięcy).

Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, budowę, dostawę i montaż elementów systemu zarządzania ruchem, z wszystkimi elementami potrzebnymi do współdziałania podsystemów m.in.: dynamicznej informacji dla kierowców (w tym parkingowej), planowania podróży intermodalnych, przydzielania priorytetu pojazdom uprzywilejowanym oraz komunikacji zbiorowej, obsługi systemów sterowania sygnalizacjami i znakami zmiennej treści, zarządzania zdarzeniami drogowym i odczytu tablic rejestracyjnych, archiwizacji, analizy i planowania oraz informacji o sytuacji ruchowej.

W specyfikacji przetargowej zaznaczono m.in., że katowicki ITS powinien możliwie wykorzystywać istniejącą infrastrukturę techniczną oraz współpracować z działającymi i rozbudowywanymi systemami w mieście, jak sterowniki sygnalizacji świetlnych, Katowicki Inteligentny System Monitoringu i Analiz czy systemy karty publicznej i informacji pasażerskiej oraz systemami zewnętrznymi.

Obecny termin składania ofert wyznaczono w ponowionym przetargu na 11 grudnia br. Założono ich ocenę pod kątem kryteriów: ceny (60 proc.), oceny zaproponowanego systemu (20 proc.) oraz poprawy warunków ruchu (20 proc.). W specyfikacji przetargowej m.in. określono korytarze transportowe, których dotyczyło będzie kryterium poprawy warunków ruchu - osobno dla tramwajów, autobusów i pojazdów indywidualnych.(PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS
Katowice
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....