TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Katalog praw pasażera w regulaminie ZTM
ZTM WARSZAWA - Opublikowano: 29.11.2012 22:35:29
Katalog praw pasażera w regulaminie ZTM

Rada Warszawy podjęła uchwałę nowelizującą obowiązujący w komunikacji miejskiej regulamin przewozów. Zmieniony dokument będzie obowiązywał od 1 stycznia przyszłego roku. Wprowadzono w nim kilka istotnych z punktu widzenia pasażera zmian –m.in. dotyczących praw pasażerów.  W nowym regulaminie pojawił się paragraf 3 poświęcony temu, jakie prawa mają pasażerowie oraz jakie obowiązki wobec nich ma Zarząd Transportu Miejskiego. Dokument precyzuje, że ZTM jest zobowiązany do zapewnienia pasażerom możliwie jak najlepszej jakości świadczonych usług w zakresie:

- dostępu do rozkładów jazdy, informacji o kursowaniu pojazdów i warunkach przewozu osób, bagażu i zwierząt;

- bezpiecznych warunków podróżowania środkami lokalnego transportu zbiorowego;

- obsługi pojazdami dostosowanymi do potrzeb pasażerów, w tym potrzeb osób starszych, niepełnosprawnych, matek z dziećmi i innych osób mających trudności w poruszaniu się;

- należytej obsługi z poszanowaniem godności osobistej pasażera;

- zgodnego z rozkładem jazdy kursowania pojazdów przy uwzględnieniu warunków drogowych oraz sytuacji losowych;

- prawa do składania skarg, wniosków i odwołań oraz dochodzenia zadośćuczynienia poniesionych strat w wyniku zaniedbań leżących po stronie organizatora lub operatora.

Należy jednak pamiętać o tym, że ZTM jako organizator i operatorzy wykonujący usługi przewozowe działają w konkretnych uwarunkowaniach, miejscu i czasie. Efekty naszych działań są uzależnione od licznych czynników, np. istniejącej infrastruktury czy dostępności środków finansowych. Nowe uregulowania w tym zakresie, jeszcze mocniej niż statut Zarządu Transportu Miejskiego czy „Strategia Zrównoważonego Rozwoju Systemu Transportowego Warszawy”obligują warszawskiego organizatora przewozów do możliwie najefektywniejszego i najsprawniejszego działania przy wykorzystaniu dostępnych środków i infrastruktury. Fakt umieszczenia w nowym regulaminie katalogu praw pasażerów najlepiej pokazują, że to właśnie osoby korzystające z transportu zbiorowego są dla ZTM najważniejsze. Dzięki nim i ich wnioskom, uwagom i opiniom transport zbiorowy z dnia na dzień staje się coraz lepszy i coraz bardziej przyjazny.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ZTM Warszawa
pasażer
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....