Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kampania2018: Wojciechowicz przedstawił propozycje dla upłynnienia ruchu w Warszawie

infotrans
19.07.2018 17:06
0 Komentarzy

50 tys. nowych miejscpracy po prawej stronie Wisły, tańsze bilety ZTM, rozwój carsharingu czy systeminteligentnej kontroli ruchu drogowego – to rozwiązania, które – wedługkandydata na prezydenta Warszawy Jacka Wojciechowicza – mogłyby pomóc upłynnić ruchdrogowy w stolicy.

„Korki w Warszawie jak w każdym dużym mieście stanowiąproblem, którego do końca zapewne nigdy nie da się zlikwidować, ale na pewnomożna próbować wprowadzić rozwiązania, które spowodują, że korki w mieście będąmniejsze” – mówił Wojciechowicz na czwartkowej konferencji prasowej.

Pierwszą z proponowanych przez niego zmian jest stworzenie50 tys. nowych miejsc pracy po prawej stronie Wisły. Jak wskazywał, Warszawajest tak skonstruowana, że największe zatory ruchu mają miejsce rano ze wschoduna zachód, a po południu – z zachodu na wschód. „Jest to spowodowane tym,ze mamy niezrównoważony podział miejsc pracy pomiędzy lewobrzeżną Warszawą ajej praską stroną. Nasz plan spowoduje, że wszyscy ci, którzy jadą na lewąstronę Wisły nie będą musieli tego robić” – podkreślił Wojciechowicz,wiceprezydent stolicy w latach 2006-2016.

Jego zdaniem zrealizowanie tego pomysłu pozwoli na”zmniejszenie obciążenia ruchem samochodowym na mostach w godzinachrannego szczytu ok. 10 proc”, a także przyczyni się do zmniejszeniaproblemu smogu w mieście.

Wojciechowicz zaproponował też bezpłatną komunikacjęmiejską, która miałaby obowiązywać na terenie dzielnicy Śródmieście w godz.11-14. „Wtedy komunikacja i tak funkcjonuje ale jest słabo, alboprzynajmniej znacznie mniej obłożona niż w szczycie” – przekonywał.

Propozycja tańszych o 10 proc. biletów ZTM miałaby być zkolei rekompensatą dla posiadaczy długookresowych biletów, którzy nie mogąskorzystać z darmowej komunikacji na terenie Śródmieścia. Wojciechowiczchciałby też wprowadzić roczny bilet ZTM w cenie trzech biletów kwartalnych.Miałby on stanowić ofertę dla tych mieszkańców stolicy, którzy zdecydują się nadłuższą umowę z ZTM.

System inteligentnej kontroli ruchu drogowego i sygnalizacjiświetlnej na terenie całego miasta to kolejny z pomysłów, służący upłynnianiuruchu drogowego w Warszawie. „Zbudowanie tego systemu da przynajmniej20-25 proc. lepsze przepływy jeśli chodzi o ruch samochodowy. To też maznaczenie nie tylko dla czasu przejazdu ale też dla ekologii i jakości powietrza”- argumentował.

Pozostałe z koncepcji Wojciechowicza to m.in.: buspas dlasamochodów z 3 lub 4 pasażerami, rozwój carsharingu (wynajem auta na minuty lubgodziny – PAP), przedłużenie dwóch istniejących linii metra czy budowaparkingów P+R w podwarszawskich gminach – szczególnie w bliskości liniikolejowych.

Wojciechowicz mówił także o budowie czterech obwodnic:śródmiejskiej, miejskiej, ekspresowej i autostradowej. „Od co najmniej 5lat walczę z GDDKiA o budowę obwodnicy autostradowej mniej więcej 25-30 km odWarszawy, bo to jest istotny element do tego, by cały ruch tranzytowy (…)szczególnie ciężkich samochodów, ale nie tylko można było wyprowadzić całkowicie”- wskazywał samorządowiec.

Zwrócił też uwagę na alternatywny system transportupublicznego tzw. monorail czyli kolej jednoszynową. „Kolejka, któraporusza się na jednej szynie, jest dużo tańsza od metra, a ma tę samą zaletę:nie stoi w korkach, ponieważ jedzie nad ziemią. To jest rozwiązanie stosowane wwielu miastach. W Warszawie można o tym myśleć w przypadku skomunikowaniabardziej peryferyjnych dzielnic, które nie mają szansy na metro. Jest to środektransportu praktycznie tak samo skuteczny co metro natomiast porównywalnycenowo do linii tramwajowych, które mimo uprzywilejowania jednak biorą udział wnormalnym ruchu drogowym i nie poruszają się równie sprawnie” – zaznaczyłWojciechowicz.

Zapowiedział, że szczegóły powyższych inicjatyw będzieprzedstawiał na wrześniowej konwencji wyborczej.


Komentarze