TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Kampania2018: Transportowa wizja Katowic Makowskiego
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 20.08.2018 14:24:36
Kampania2018: Transportowa wizja Katowic Makowskiego

Lepsza komunikacja miejska, w tym szybka kolej miejska, zazielenienie centrum proponuje mieszkańcom Katowic Jarosław Makowski, kandydat Koalicji Obywatelskiej PO i Nowoczesnej na prezydenta miasta. Trzeba poprawić jakość życia - mówi w wywiadzie dla PAP.

Jarosław Makowski:Największym wyzwaniem, przed jakim stoimy, jest jakość transportu publicznego. Żadne miasto na świecie nie będzie uznawane za atrakcyjne dla inwestorów czy przyjazne dla mieszkańców, jeżeli będzie miało niewydolny transport publiczny. Ten zaś jest odpowiednikiem krwioobiegu w ludzkim organizmie. Jeśli dobrze działa, to i cały organizm dobrze funkcjonuje. Do tej pory Katowice były projektowane głównie jako miasto dla samochodów i to niekoniecznie dla samochodów mieszkańców. Sęk w tym, że im więcej dróg budujemy, tym więcej aut wciągamy do centrum. A jeżeli jest więcej aut w centrum, to trudniej zaprojektować to centrum na ludzką skalę.

Tworząc transport publiczny dla Katowic, musimy skoordynować go z działaniami metropolii, która chce budować kolej metropolitalną. Mój pomysł polega na stworzeniu szybkiej kolei miejskiej, która będzie elementem kolei metropolitalnej. Bo Katowice, czy to się komuś podoba czy nie - są stolicą metropolii. I to Katowice jako stolica powinny nadawać rytm i tempo rozwoju metropolii. Zgoda, w Katowicach powstają centra przesiadkowe, ale powstają zbyt blisko centrum. Powinny powstawać na granicach miast, tak by zatrzymywać fale wjeżdżających samochodów i dawać rozsądną alternatywę. Dlaczego? Bo dziś samochody w mieście rozjeżdżają drogi, zajmują miejsce i trują powietrze.

Chciałbym móc jeździć jak najwięcej transportem publicznym. Generalnie dojazd z każdej dzielnicy do centrum Katowic powinien być tak samo wygodny, nieważne czy wybierzemy autobus, tramwaj czy rower miejski. Przykładowo: system roweru miejskiego w Katowicach pokazuje brak koordynacji i spójnej strategii. Miasto zaczęło od kilku stacji, bo taka była moda, ale to tak, jakby budować metro w Warszawie i zbudować tylko dwie stacje. Jeśli chcemy, by rower był ważnym elementem systemu transportu miejskiego, to musimy to zrobić w dużej skali. Odległość między stacjami nie powinna być większa niż 700 metrów, dopiero wtedy system roweru miejskiego jest użyteczny, a mieszkańcy chętniej z niego skorzystają.

Zapewniam, że ścieżka rowerowa z Nikiszowca - gdzie mieszkam - do centrum nie będzie pierwszą rzeczą, którą się zajmę. Nasze miasto z powodu działań Marcina Krupy i jego ekipy ma wiele innych, bardzo poważnych problemów, które potrzebują szybkiego rozwiązania. Mam na myśli chociażby to co dzieje się na północy Katowic. To Bogucice, które dziś kontrastują z wycyzelowaną, piękną, dowartościowaną, bogatą Strefą Kultury, czy Szopienice, które wychodzą na prostą dzięki zaangażowaniu mieszkańców, a na które miasto nie ma pomysłu. W tych miejscach widać Katowice dwóch prędkości. Chcę zniwelować te różnice, bo celem jest zrównoważony rozwój miasta. Tak samo ważne dla mnie będzie Podlesie, Kostuchna czy Zarzecze, jak Dąb, Koszutka czy Wełnowiec.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Katowice
  • Tomek Dolata – 21.08.2018

    "Chciałbym móc jeździć jak najwięcej transportem publicznym." Jak najwięcej? A czy p. Makowski jeździ choć trochę transportem publicznym?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....