TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Kampania 2018: Majchrowski i Wasserman o krakowskim transporcie
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 17.10.2018 10:56:06
Kampania 2018: Majchrowski i Wasserman o krakowskim transporcie

Urzędujący od 16 lat prezydent Krakowa Jacek Majchrowski i kandydatka Zjednoczonej Prawicy Małgorzata Wassermann to najpoważniejsi - według przedwyborczych sondaży – pretendenci do fotela prezydenta Krakowa.

Najważniejszymi tematami kampanii wyborczej w Krakowie były: walka ze smogiem czy rozwój transportu i komunikacji.

"Często spotykam się ze stwierdzeniem, że moje programy nie są programami z fajerwerkami. Nigdy nie byłem populistą i nim nie będę. Nie będę obiecywał tego, co jest niemożliwe do realizacji albo co będzie monetą przetargową w kupnie głosów wyborczych" - mówił Majchrowski przedstawiając podstawowe założenia swojego programu.

Wassermann deklarowała, że chce być "prezydentem twardym i praktycznym". "W pierwszej kolejności będziemy rozwiązywać problemy bieżące, te, które nas dotykają na co dzień. Najpierw chleb, później igrzyska" – mówiła kandydatka Zjednoczonej Prawicy.

Jeśli chodzi o walkę z zanieczyszczeniami powietrza Majchrowski wielokrotnie podkreślał, że Kraków – choć nadal boryka się ze smogiem - jest miastem, które w tej dziedzinie zrobiło w ostatnich latach bardzo wiele, co doceniła w swoim raporcie m.in. NIK. Od września 2019 r. pod Wawelem będzie obowiązywał zakaz stosowania paliw stałych, od kilku lat realizowany jest program wymiany pieców węglowych z dopłatami dla tych, którzy zdecydują się na ich likwidację, jest także program osłonowy dla najuboższych, którzy otrzymują dopłaty do rachunków za ogrzewanie, a miasto wdraża program termomodernizacji.

Wśród pomysłów Wassermann na walkę ze smogiem są: powołanie wiceprezydenta, który będzie odpowiadał za walkę z zanieczyszczeniem powietrza, przyśpieszenie programu wymiany pieców na paliwa stałe ze 100-proc. dofinansowaniem, termomodernizacja budynków, rozbudowa miejskiej sieci ciepłowniczej, systematyczne mycie i sprzątanie ulic z kurzu, ulgi dla "budujących ekologicznie".

Kandydatka Zjednoczonej Prawicy opowiada się za budową metra w Krakowie. Według niej Krakowa nie stać dłużej na to, aby go nie mieć. Posłanka uważa metro i szybką kolej aglomeracyjną za dwa kluczowe środki transportu zbiorowego. Kolej ta w połączeniu z systemem parkingów Park&Ride, ma być atrakcyjną alternatywą dla wjeżdżających do centrum miasta samochodów. Zachętą do korzystania z komunikacji miejskiej miałby być tańsze bilety.

Majchrowski chce kontynuować duże inwestycje komunikacyjne takie jak: budowa nowej linii szybkiego tramwaju na północy Krakowa z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej i budowa Trasy Łagiewnickiej - fragmentu trzeciej obwodnicy miasta. Jak podkreślał jest już opracowywane studium wykonalności metra, które pokaże trasę, po której powinno ono przebiegać i koszty tej inwestycji.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
kampania wyborcza
metro

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....