Polskie miasta chętnie inwestują w nowoczesne rozwiązania dotyczące systemów dynamicznej informacji pasażerskiej. Jednak kiedy już taki system działa trzeba pomyśleć o jego utrzymaniu i konserwacji.
Przed takim problemem stanął Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu w Krakowie. I właśnie, żeby go rozwiązać został ogłoszony przetarg na utrzymanie tablic dynamicznej informacji pasażerskiej na terenie miasta Krakowa. Wykonawca, który wygra przetarg będzie musiał udzielić minimum 36 miesięcy gwarancji na przedmiot zamówienia.
Utrzymanie tablic i prace dodatkowe
Pod pojęciem "utrzymania" tablic
dynamicznej informacji pasażerskiej – zamawiający rozumie wykonywanie wszelkich
czynności mających na celu zapewnienie pełnej sprawności technicznej i
użytkowej systemów, sieci i urządzeń będących przedmiotem zamówienia, w tym
wykonywanie: napraw awaryjnych oraz likwidacji powstałych uszkodzeń i szkód
powstałych niezależnie od przyczyn, które je spowodowały, jak również bieżących
i okresowych obsług technicznych, tudzież bieżących i okresowych przeglądów,
konserwacji i kontroli technicznych instalacji i wymiany oprogramowania itp. Wykonawca
będzie zobowiązany do przyjmowania i rejestrowania wszelkich zgłoszeń ze strony
zamawiającego dotyczących wadliwej pracy elementów tablic informacji
pasażerskiej przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia. Ma to się odbywać
telefonicznie, mailowo lub za pomocą portalu internetowego do obsługi zgłoszeń.
Naprawy awaryjne i likwidacje uszkodzeń winny być podejmowane najpóźniej w ciągu 1 godziny od zgłoszenia lub pozyskania wiadomości o awarii lub uszkodzeniu i mają być zakończone do 2 godzin (w przypadku stwarzania przez tablice zagrożenia dla innych), do 10 godzin (na usunięcie usterki – np. wymiana matrycy LED, czy też wymiana komputera sterującego), do 48 godzin (w przypadku uszkodzenia kabla zasilającego, elementu łączności, wymiany szyby, wymiany całej tablicy). Wykonawca ma reagować na usterki we wszystkie dni tygodnia.
Do prac utrzymaniowych będzie zaliczać się również w szczególności:
- powiadamianie ZIKiT o stwierdzonych awariach, uszkodzeniach, które nie były przedmiotem zgłoszenia przez zamawiającego,
- zabezpieczenie i oznakowanie miejsc prac przed ich rozpoczęciem,
- usunięcie z miejsc prac odpadów powstałych w wyniku kolizji lub prowadzonych prac,
- przed podjęciem prac – wykonanie dokumentacji zdjęciowej zastanych uszkodzeń, zniszczeń i wandalizmów, urządzeń będących przedmiotem zamówienia wraz z pokazaniem terenu i ewentualnego sprawcy dla celów dochodzenia odszkodowania, o ile takowe miały miejsce,
- wysyłanie informacji do zamawiającego z lokalizacją i przyczyną awarii, uszkodzeń lub innych zdarzeń powodujących nieprawidłowości w działaniu tablic,
- w przypadku naprawy i usuwania uszkodzeń wykonawca zapewni urządzenia rezerwowe,
- przeprowadzenie kontroli i jakości funkcjonowania po naprawach i konserwacjach,
- powiadamianie określonych służb o usunięciu awarii, uszkodzeń i przywróceniu tablic do normalnej pracy,
- utylizacja nieprzydatnych składników systemu powstałych z demontażu tablic.
Oprócz powyższego, zwycięzca przetargu będzie musiał wykonać również prace dodatkowe wykraczające poza utrzymanie tablic SDIP. Mają one polegać na doinstalowaniu dodatkowych elementów do sygnalizacji i sieci, remoncie, modernizacji i rozbudowie sygnalizacji i sieci czy też dostawie urządzeń i podzespołów. Zakres prac dodatkowych, jak również termin ich wykonania będą każdorazowo określone we wniosku zamawiającego skierowanym do wykonawcy.
Warunki przetargu
Otwarcie ofert zaplanowano w dniu 17 maja, jednak nie dotarliśmy do informacji, jakie złożono propozycje. Zamawiający oceni je na podstawie 2 kryteriów: ceny (60%) i okresu gwarancji (40%). Termin wykonania zamówienia przewidziano od dnia podpisania umowy do 30 października 2019 roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.