TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Jaki system będzie zarządzał flotą MZK Oświęcim?
TransInfo,pl - Opublikowano: 11.04.2018 10:29:51
Jaki system będzie zarządzał flotą MZK Oświęcim? fot. UM Oświęcim

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu ogłosił przetarg w celu pozyskania (dostawy i wdrożenia do działania) systemu wspomagającego organizację i koordynację rozkładów jazdy, w tym uruchomienie kompleksowej i interaktywnej informacji pasażerskiej.

Wdrożenie polegać będzie na kompleksowym montażu wszelkich urządzeń sytemu w określonych lokalizacjach (autobusy, siedziba zamawiającego), a także oprogramowania do poprawnego funkcjonowania tych urządzeń.

System będzie informował pasażerów komunikacji miejskiej o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusu oraz informował pasażerów w autobusach o przebiegu trasy poprzez system głosowych zapowiedzi przystanków. System usprawni procesy organizacji rozkładów jazdy oraz zarządzania pracą taboru komunikacji miejskiej, a także pojazdami zamawiającego poprzez wdrożenie komunikacji tekstowej (pomiędzy dyspozytorem zamawiającego a kierowcą autobusu).

Zapewni również nadzór nad pracą pojazdów w czasie rzeczywistym oraz przy pomocy danych archiwalnych, wykorzystując urządzenia GPS zamontowane w pojazdach.

Etapy systemu

Zamówienie zostało podzielone na 2 etapy:

Etap 1:

  • dostawa, instalacja i wdrożenie systemu planowania rozkładów jazdy;

  • dostawa, instalacja i wdrożenie systemu do organizacji i zarządzania transportem zamawiającego w tym system informacji pasażerskiej;

  • dostawa i montaż wyposażenia do 25 autobusów i ich wdrożenie do systemu.

Etap 2:

  • sukcesywne wdrażanie systemu w 20 nowo zakupionych autobusów przez zamawiającego.


Termin wykonania przedmiotu zamówienia wynosi 13 miesięcy od daty podpisania umowy, przy czym:

1. termin wykonania etapu I zamówienia (podlegający ocenie punktowej) nie może być dłuższy niż 7 miesięcy od dnia podpisania umowy;

2. termin wykonania etapu II zamówienia dla danej partii dostarczanych autobusów w ramach odrębnego postępowania nie powinien być dłuższy niż 2 tygodnie po terminie dostawy autobusów.

Zrządzanie komunikacją

Zakres zamówienia obejmuje m. in. dostawę i instalację systemu planowania rozkładów jazdy. System musi zapewniać wsparcie w działaniach planistycznych takich jak: odwzorowanie sieci komunikacyjnej, planowanie i produkowanie rozkładu jazdy, planowanie zadań pojazdów, dyspozycję pojazdów. System musi mieć możliwość prezentowania dynamicznej i statycznej informacji w publicznie dostępnym responsywnym serwisie www i aplikacji mobilnej (rzeczywista prognoza odjazdów dla wszystkich przystanków, statyczna informacja przystankowa – rozkłady jazdy). Informacja o realnym czasie przyjazdu autobusu danej linii na wybranym przystanku powinna być realizowana z dokładnością do jednej minuty.

Z kolei aplikacja mobilna powinna być równolegle dostępna na co najmniej dwa ekosystemy: Android i iOS. Wyszukiwanie przystanku w serwisie i aplikacji powinno być możliwe po jego numerze, nazwie przystanku, ulicy, linii i kierunku. Serwis i aplikacja powinny mieć dostępną funkcjonalność mapy z możliwością przeglądania na niej przystanków, linii wraz z wariantami i bieżących pozycji autobusów. Wskazanie danego autobusu powinno prezentować trasę realizowanego wariantu wraz z prognozą odjazdów z kolejnych przystanków. Wybranie prognozy rzeczywistych odjazdów dla właściwego przystanku, zarówno w serwisie www i aplikacji, powinno umożliwiać wyświetlanie odjazdów w zakresie najbliższych 30 minut.

System www i aplikacja powinny w przyszłości móc umożliwiać (w widoku szczegółowym) poza nr linii, kierunku i informacji za ile minut będzie pojazd, także aktualnego opóźnienia, godziny teoretycznej odjazdu, nr bocznego pojazdu i jego charakterystycznych cech, np. niska podłoga, klimatyzacja, pojazd przystosowany do przewozu rowerów itp. Oprócz systemu informacji pasażerskiej wykonawca dostarczy również system zarządzania transportem. System ten będzie prezentował bieżącą lokalizację pojazdów na podkładzie mapowym, odchyłki od rozkładu jazdy dla każdego z autobusów oraz obsługiwał funkcjonalności dla dyspozytorów (np. informacje o realizacji kursów, czy też wysyłanie komunikatów tekstowych do autokomputerów w autobusach).

Wykonawca będzie musiał również wyposażyć 25 autobusów w komputer pokładowy wraz z odbiornikiem GPS, hodometrem oraz interfejsem komunikacyjnym; system automatycznej głosowej informacji o trasie przejazdu; system lokalizacji pojazdów oparty na systemie GPS. Następnie system ten zostanie wdrożony także w nowych Solarisach, które będą sukcesywnie dostarczane do miasta.

Zwycięzca przetargu zostanie wyłoniony na podstawie 4 kryteriów:

  • ceny (70%),

  • terminu realizacji I etapu zamówienia (15 %),

  • gwarancji i serwisu (10 %),

  • długości przekątnej ekranu autokomputera (5%).

Firmy mogą składać oferty do dnia 30 kwietnia.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
informacja
MZK Oświęcim
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....