TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Jak wrocławski PAT oszczędza czas pasażerom [FILM]
WROCLAW.PL TransInfo.pl - Opublikowano: 14.12.2019 12:00:59
Jak wrocławski buspas oszczędza czas pasażerom [FILM]; fot. Janusz Krzeszowski / wroclaw.pl

Wydzielenie torowiska dla tramwajów i buspasa dla autobusów na ul. Grabiszyńskiej przynosi pierwsze dobre dla pasażerów efekty. Wskazują na to jednoznacznie badania Biura Zrównoważonej Mobilności. Tramwaje nie tylko przestały się spóźniać, ale i przyspieszyły.

Torowisko na ul. Grabiszyńskiej zostało wydzielone w połowie lipca tego roku. Z trasy poza tramwajami korzystają kierowcy autobusów, karetek pogotowia oraz pojazdów elektrycznych. Pomysł na zmianę organizacji ruchu na tej ważnej ulicy wynikał z analizy tam przeprowadzonej. Okazało się, że na tym krótkim odcinku w godzinach szczytów komunikacyjnych pojazdy MPK łapią spore opóźnienia (4-6 minut). Tymczasem w tym rejonie kursuje 5 linii tramwajowych z częstotliwością w szczycie nawet co 3 minuty oraz trzy linie autobusowe (częstotliwość w szczycie co 15-20 minut).

Analizy potwierdzają

Przyszedł czas na ocenę funkcjonowania wydzielonej trasy na ul. Grabiszyńskiej. Okazało się, że tramwaje nie tylko przestały się spóźniać na tamtym odcinku ale i przyspieszyły.

– Możemy z całą pewnością już powiedzieć, że jest to inwestycja skuteczna. Pojazdy MPK na tym wydzielonym pasie znacznie przyspieszyły optymalizując czas przejazdu przez Grabiszyńską – ocenia Aleksander Łoś, rzecznik prasowy MPK Wrocław.

Przez miesiąc czasu inżynierowie miejscy sprawdzali rozkładowe i faktyczne czasy przejazdu tego odcinka przez tramwaje i autobusy.

– Na podstawie pomiarów wyszło, że tylko na tym krótkim odcinku 4 przystanków pasażerowie zyskali od 2 do 4 minut na rzeczywistym czasie przejazdu. Tramwaje i autobusy jeżdżą szybciej i zgodnie z rozkładem, czyli bez opóźnień – podkreśla Monika Kozłowska-Święconek, dyrektor Biura Zrównoważonej Mobilności UM Wrocławia.

Zmiany dobrze ocenili też pasażerowie, których spotkaliśmy przy ul. Grabiszyńskiej.

– Rozkład jazdy na pewno się poprawił na plus dla pasażerów tych autobusów i tramwajów – mówi jedna z pasażerek spotkana w tramwaju. – Uważam, że tramwajami się bardzo dobrze jeździ, bo są często i punktualnie – ocenia inna.

Jeśli przyjmiemy, że średnio na jednym przejeździe pasażerowie zyskują 3 minuty a w dwie strony 6 minut, to w pięć dni roboczych zyskuje na przejazdach 30 minut a w miesiąc ponad 2 godziny.


Wrocław usprawnia

Wrocław sukcesywnie i konsekwentnie realizuje pakiet działań wskazanych przez Wrocławską Politykę Mobilności. Wydzielenie torowisk tramwajowych jest jednym z elementów tego pakietu.

Obecnie na terenie miasta już 94,9% torowisk o długości 186,5 km to torowiska wydzielone z ogólnego ruchu kołowego. W mieście funkcjonuje też 30 km wydzielonych pasów dla autobusów. Jak pokazują wyliczenia, w tych miejscach poprawiły się czasy przejazdów komunikacji zbiorowej, z której korzystają tysiące osób. Wrocławskie autobusy i tramwaje przewożą dziennie ponad 500 tys. pasażerów (łącznie 207 milionów osób rocznie).

Pojazdy MPK Wrocław pokonują dziennie prawie 100 tys. kilometrów i wykonują 36 milionów kilometrów rocznie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
buspas
Wrocław
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....