Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jak się zmieni Warszawa Zachodnia?

infotrans
30.09.2016 12:48
0 Komentarzy

Więcej pociągów, integracja kolei z komunikacjąmiejską, a także wzrost komfortu podróżowania i stworzenie wygodnego węzłaprzesiadkowego dla pasażerów ? takie będą efekty przebudowy stacji WarszawaZachodnia. Inwestycja to jeden z etapów prac na warszawskiej linii średnicowej,inwestycji wartej 1 mld zł.

Stacja Warszawa Zachodnia przejdzie kompleksową zmianę. Wramach prac zaplanowano przebudowę siedmiu istniejących peronów. Będą onewygodniejsze i dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościachporuszania się. Podniesie się znacząco standard obsługi i estetyka, za sprawąnowych wiat, ławek, elementów małej architektury, nie zabraknie też systemudynamicznej informacji pasażerskiej. Prace przewidują również budowędodatkowego peronu między ul. Tunelową a istniejącym peronem nr 7 orazprzebudowę przejścia dla pieszych pod torami stacji, które będzieskomunikowanie z planowaną pod stacją linią tramwajową do Wilanowa. Przebudowaperonów i tunelu zapewni dostępność dla osób z ograniczoną możliwościąporuszania się.

Planowana przebudowa układu torowego zwiększy przepustowość,co pozwoli na jazdę większej liczby pociągów. Pasażer oprócz dotychczasowychmożliwości skorzystania z połączeń dalekobieżnych i podmiejskich będzie mógłszybko dojechać pociągami do lotniska, z północy na południe Warszawy oraz zPiaseczna do Legionowa. W ramach inwestycji PLK przebudują sieć trakcyjną iurządzenia sterowania ruchem kolejowym, co wpłynie na sprawny i bezpiecznyprzejazd pociągów.

PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacjiprojektowej, która pozwoli na określenie dokładnego zakresu prac na stacji i wjej otoczeniu. Realizacja robót budowlanych planowana jest w latach 2019 -2021.

Warszawa jest miastem, w którym ruch pociągów jestnajwiększy, a kolej pełni coraz ważniejsza rolę w ruchu aglomeracyjnym. W celuusprawnienia ruchu i zwiększenia przepustowości PLK przebudują Warszawki WęzełKolejowy. Oprócz prac na linii obwodowej, bardzo ważnym projektem jestmodernizacja linii średnicowej. W ramach projektu „Prace na linii średnicowej wWarszawie na odcinku Warszawa Wschodnia ? Warszawa Zachodnia”, wartego 1 mldzł, oprócz przebudowy stacji Warszawa Zachodnia, prace obejmują również odbudowęstacji Warszawa Główna i przebudowę linii średnicowej na odcinku WarszawaZachodnia ? Warszawa Wschodnia. Linia średnicowa notuje największy ruch w ciągudnia. Przeprowadzone inwestycje zapewnią większą przepustowość i niezawodnośćna odpowiednim poziomie. Pasażerowie zyskają wygodniejsze przystanki i więcejpołączeń kolejowych.

PLK przygotowują się do przebudowy Warszawskiego WęzłaKolejowego. Zarządca infrastruktury podpisał list intencyjny z Urzędem m.st. Warszawy. Realizowane inwestycjekolejowe oraz inwestycje miejskie będą skoordynowane. Zgodnie z podpisanymdokumentem mają również zostać wprowadzone liczne rozwiązania, które ułatwiąpodróżowanie w czasie remontów. Kompleksowe podejście PLK do przebudowyWarszawy Zachodniej, przy współpracy z Miastem, to dążenie do stworzeniawygodnego węzła przesiadkowego, który ma posłużyć mieszkańcom i podróżnym nakilkadziesiąt najbliższych lat.

Stacja Warszawa Zachodnia w ciągu doby przyjmuje ponad 1030 pociągów pasażerskich ? tonajwięcej w kraju. Stacja obsługuje składy w kierunki linii średnicowej przezWarszawę Centralną, linie podmiejskie (przez Warszawę Śródmieście), WKD i linięw kierunku Warszawy Gdańskiej.

Usprawnienie ruchu aglomeracyjnego to jeden z podstawowychcelów inwestycji PLK przewidzianych do 2023 r. Prace obejmują zarównoinwestycje w obrębie miast, jak i na liniach dojazdowych oraz montażnowoczesnych urządzeń i systemów sterowania ruchem. Wszystkie działaniapoprawiają jakość transportu kolejowego i jego atrakcyjność w obsłudzeaglomeracji. Mieszkańcy zyskają lepsze przejazdy do i w obrębie miast. Nowainfrastruktura pozwoli na tworzenie realnej alternatywy dla samochodów ibudowanie zintegrowanych centrów przesiadkowych.

Komentarze