TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Jak polskie miasta walczą ze smogiem? Warszawa
TransInfo.pl - Opublikowano: 21.02.2018 10:12:26
Jak polskie miasta walczą ze smogiem? Warszawa

Ruch samochodów osobowych w centrach miast odpowiedzialny jest za znaczący odsetek emisji szkodliwych gazów, substancji i pyłów do atmosfery. A najlepszym sposobem na jego ograniczenie jest pozostawienie samochodu w garażu i korzystanie z Warszawskiego Transportu Publicznego.

Według danych Międzynarodowej Unii Transportu Publicznego (UITP), w przeliczeniu na pasażera, transport zbiorowy emituje 3,5 razy mniej gazów cieplarnianych na przejechany kilometr niż samochód prywatny. Z tego powodu, operatorzy i zarządcy transportu publicznego w największych europejskich miastach pozyskują coraz więcej pojazdów wykorzystujących napędy alternatywne. Wzrasta też popularność kolei aglomeracyjnej i tramwajów. To część większego planu – Unia Europejska wspiera globalne przejście na tzw. gospodarkę niskoemisyjną. A cel, który ma zostać zrealizowany do 2030 r. jest bardzo ambitny i zakłada obniżenie emisji dwutlenku węgla o aż 40 proc. w porównaniu z poziomem z 1990 r. Obecnie na 200 tys. autobusów jeżdżących w Europie, tylko ok. 20 tys. (czyli jedynie 10 proc. ogółu) wykorzystuje alternatywne źródła energii.

W lipcu 2017 r. władze miasta podpisały europejską Inicjatywę Wdrożenia Zeroemisyjnych Autobusów, przedstawioną podczas posiedzenia Komitetu Regionów w Brukseli. Główną ideą tego projektu jest przyspieszenie przez państwa członkowskie UE rozwoju proekologicznych rozwiązań w zakresie komunikacji autobusowej. Zgodnie z jego założeniami, do 2025 r. aż 30 proc. europejskiej floty autobusowej mają stanowić pojazdy napędzane alternatywnymi źródłami energii. Natomiast do końca 2019 r. na naszym kontynencie ma jeździć co najmniej 2 tys. autobusów zeroemisyjnych. Deklaracja została podpisana przez 36 miast i regionów, 11 producentów oraz 8 instytucji transportowych.

Po warszawskich ulicach jeździ coraz więcej autobusów wykorzystujących napęd alternatywny. To pojazdy hybrydowe, elektryczne, czy gazowe. Kupowane są wyłącznie jednostki o ekologicznym napędzie. Prowadzone są także inwestycje w infrastrukturę do ładowania tych pojazdów.

W stolicy niezwykle popularna jest ekologiczna komunikacja szynowa, aż 24 proc. wszystkich podróży transportem publicznym to przejazdy tramwajem. Co stanowi bardzo dobry wynik, w porównaniu z innymi dużymi europejskimi miastami. Popularnością cieszy się także metro, oraz kolej aglomeracyjna. Nowoczesny tabor, w większości zakupiony w ostatnich latach, jest przyjazny środowisku i niezwykle wydajny. Do powodzenia transportu szynowego przyczynia się również wspólny bilet ZTM-KM-WKD – oferta taryfowa, w ramach której posiadacze wybranych biletów Warszawskiego Transportu Publicznego mogą podróżować pociągami podmiejskimi na terenie metropolii.

Kierowcy zachęcani są do pozostawienia samochodu na parkingach Parkuj i Jedź (P+R) i kontynuowania podróży transportem publicznym. Z 15 tego typu obiektów mogą korzystać osoby posiadające ważne bilety krótkookresowe (dobowe, 3-dniowe, weekendowe) oraz okresowe (30- i 90-dniowe). Wkrótce w całej aglomeracji powstanie kolejnych 8 parkingów P+R.

Warszawa jest miastem przyjaznym rowerzystom. Od 2012 r. w stolicy działa Veturilo, system miejskich wypożyczalni najbardziej ekologicznego środka transportu – roweru, który wpisuje się w ogólnoświatowe tendencje związane z tzw. ekonomią współdzielenia. A popularność roweru stale rośnie – w 2015 r. Warszawskie Badanie Ruchu wykazało, że na rowerze odbywa się 3,8 proc. podróży niepieszych a obecnie udział ten szacuje się już na 5,5 proc.

Zarząd Transportu Miejskiego promuje też korzystanie z komunikacji publicznej wśród najmłodszych. Od września 2017 r. uczniowie szkół podstawowych i gimnazjów działających na terenie stolicy mogą bezpłatnie jeździć komunikacją publiczną na podstawie Karty Ucznia, spersonalizowanej Warszawskiej Karty Miejskiej o specjalnym nadruku. Niezwykle istotna jest także kwestia edukacji najmłodszych pasażerów. Już ponad 40 klas uczestniczyło w zimowym semestrze roku szkolnego 2017/2018 w zajęciach wychowania komunikacyjnego przygotowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego i Miejskie Zakłady Autobusowe. W ich trakcie dzieci mogą m.in. zobaczyć jak działa autobus elektryczny, czy dowiedzieć się o zaletach transportu publicznego.

Rozwój transportu publicznego jest jednym z najlepszych sposobów walki o czyste powietrze w Warszawie. Każdy z nas może mieć w niej swój udział. Pamiętajmy o tym, korzystając na co dzień z tramwaju, pociągu, autobusu czy metra.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warszawa
smog
ZTM Warszawa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....