TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Jak będzie wyglądało nowe centrum Gliwic?
GLIWICE.EU TransInfo.pl - Opublikowano: 08.04.2016 14:13:34 3 komentarze
Wizualizacje pochodzą ze strony gliwice.eu.

Urząd Miejski prowadzi intensywne przygotowania do budowy nowego Centrum Przesiadkowego. Inwestycja, integrująca komunikację w mieście, ma być gotowa do 2020 r.

Centrum Przesiadkowe będzie skupiać wszystkie środki transportu miejskiego w jednym miejscu i usprawni przemieszczanie się podróżnych. Będzie to zintegrowany system stacji autobusów miejskich i międzynarodowych z parkingami dla samochodów i rowerów oraz zapleczem komercyjnym (lokalami gastronomicznymi i punktami z prasą).

Budowa będzie przebiegać na wykupionych przez miasto, dawnych terenach kolei państwowych, dlatego przebudowa terenu wokół dworca PKP nie powinna spowodować utrudnień w ruchu.

Koszt przedsięwzięcia oszacowano na 125 mln zł i jest przeznaczony do finansowania w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, czyli ze środków unijnych.

Powstały trzy wersje koncepcji architektoniczne nowego Centrum Przesiadkowego. Każda z nich zakłada nie tylko poprawę estetyki przebudowanego obszaru, ale przede wszystkim funkcjonalność. Przygotowała je wyłoniona w przetargu firma An Archi Group s.c.

Po wnikliwej analizie zostanie wybrana jedna wersja, która posłuży jako baza do stworzenia konkretnego projektu technicznego. Obecnie trwają szczegółowe analizy przygotowanych propozycji, prowadzone m.in. z uwzględnieniem funkcjonalności i kosztów eksploatacji.

Jeszcze do końca kwietnia każdy może się wypowiedzieć na temat projektu listownie (Biuro Rozwoju Miasta, Urząd Miejski w Gliwicach, ul. Zwycięstwa 21) lub drogą elektroniczną (brm@um.gliwice.pl). Decyzja o wyborze najbardziej optymalnego wariantu zapadnie w maju.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gliwice
przestrzeń
  • www – 08.04.2016

    Centrum przesiadkowe w Gliwicach powstanie po niewłaściwej stronie torów kolejowych, dlatego nie spowoduje utrudnień w ruchu w trakcie budowy:-) Tylko kto będzie korzystał z tego centrum, bo ruch pasażerów jest i pewnie będzie skoncentrowany po drugiej stronie? Koszt budowy jest też strasznie wysoki w stosunku do potrzeb i możliwości miasta. Przecież ten dworzec nigdy się nie zwróci, bo to nie inwestycja biznesowa.Dlaczego miasto nie wyda tych środków na solidną rewitalizację mocno zaniedbanego właściwego centrum miasta, z deptakiem do rynku, a jednocześnie budowę małego dworca autobusowego dostosowanego do faktycznych potrzeb? Mieszkańcy obecni i przyszli pewnie by się ucieszyli. Rozumiem, że rewitalizacji nie będzie, bo teraz będzie ważna budowa centrum przesiadkowego, wcześniej była DTŚ (z brakiem pomysłu wykorzystania pustego placu nad tunelem DTŚ, teraz będzie oczywiście parking "fantastik") i jeszcze trwająca budowa drogiej hali sportowej.Dlaczego Gliwice nie mogą po prostu zbudować dworca podobnego do tego co jest przy Warszawie Wschodniej. Przecież podobny by wystarczył z nawiązką, tylko z większym budynkiem dla pasażerów autobusów dalekobieżnych (ilu takich właściwie jest w Gliwicach?). Koszt budowy w Warszawie wyniósł 14 mln. Nawet dwa razy większy obiekt powinien kosztować około 30-40 mln. Skąd zatem koszt w Gliwicach to aż 125 mln i to pewnie niedoszacowane? Dziwne będzie jak dostaną środki UE, tym bardziej, że drogi dojazdowe mają zamiar nazwać "wewnętrznymi", bo innych UE nie sfinansuje.

  • www – 08.04.2016

    Ciekawe, że potężna zajezdnia redutowa w Warszawie, z podziemnym garażem, na 300 autobusów ma kosztować około 150 mln. PKM Gliwice nie ma nawet tylu autobusów. O co chodzi z planowanym kosztem budowy centrum przesiadkowego

  • andrzejh69 – 11.04.2016

    Najgorsze w tym jest to, że nie planują tam miejsce na tramwaj, a warto aby dojeżdżała tam linia 1/4 z Zabrza.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....