TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Goleniów: do dwóch razy sztuka na przesiadkowy węzeł
TransInfo.pl - Opublikowano: 21.05.2019 15:30:09
Goleniów: do dwóch razy sztuka na przesiadkowy węzeł

Gmina Goleniów szukała… i znalazła: trzy firmy chętne do budowy zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z wielofunkcyjnym dworcem kolejowo - autobusowym w Goleniowie. Są to kolejne poszukiwania wykonawcy przez gminę. Wcześniej się nie udało, bowiem oferty przekraczały budżet.

Tym razem złożone propozycje przedstawiają się następująco:

- Prime Construction Sp. z o.o. Sp.k. z ceną 33886500,00 PLN,

- FHU Multiprojekt Sp. z o.o. Sp. k. z ceną 24971221,23 PLN,

- konsorcjum: Roverpol Sp. z o.o. i Rover Infraestructuras S.A. z ceną 49077000,00 PLN.

Rozrzut cenowy jest dość duży, ale najważniejszą kwestią jest fakt, że oferta FHU Multiprojekt mieści się w szacunkach zamawiającego, który przyjął, że inwestycja ta zostanie wykonana za maksymalnie 26000000,00 PLN. Formalna ocena ofert już trwa i czekamy na ostateczne rozstrzygnięcie.

Przedmiotowe przedsięwzięcie jest realizowane w formule "zaprojektuj iwybuduj". Węzeł ma powstać do dnia 30 czerwca 2021 r. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014-2020.

Jak będzie wyglądał nowy węzeł?

W ramach inwestycji planuje się zaprojektowanie i budowę nowego budynku dworca kolejowo – autobusowego zlokalizowanego w miejscu istniejącego. Nowy budynek dworca zaplanowano jako jednokondygnacyjny. Główne wejście na teren zintegrowanego węzła przesiadkowego odbywać się będzie w części zachodniej, przy rondzie na skrzyżowaniu ulic Dworcowej, Pułaskiego i Konstytucji 3 Maja. Zadaszenie projektowanego dworca będzie swoim zasięgiem obejmowało perony autobusowe zlokalizowane po północnej stronie budynku. W północnej części terenu inwestycji znajdować się będą przystanki dla autobusów, busów i komunikacji miejskiej oraz miejsca postojowe dla samochodów osobowych. W części południowo-zachodniej terenu stoi budynek techniczny, który zostanie przebudowany i dostosowany do nowej funkcji użytkowej, po przebudowie będzie pełnił funkcję garażowo – magazynową. Dodatkowo znajdować się tam będą miejsca postojowe dla samochodów osobowych. Na terenie po zachodniej stronie torów kolejowych zostaną wybudowane parkingi dla samochodów osobowych. W związku z planowaną zmianą w sposobie zagospodarowania terenu konieczna będzie wycinka kolidującej zieleni. Dotyczy to obszaru w centralnej części inwestycji - terenu pomiędzy budynkiem dworca, a budynkiem garażowo – magazynowym – w miejscu lokalizacji parkingów dla samochodów osobowych. Projekt oraz realizacja obiektu dworca ma uwzględniać możliwe do zastosowania energooszczędne środki techniczne i technologie oraz ograniczenie niekorzystnego oddziaływania na środowisko zarówno na etapie budowy jak i użytkowania. Węzeł przesiadkowy ma być przystosowany dla osób niepełnosprawnych poprzez likwidację barier infrastrukturalnych, w tym m.in. zapewnienie odpowiedniej liczby miejsc parkingowych wydzielonych dla osób z niepełnosprawnością oraz wprowadzenie odpowiednich sanitariatów. Uzupełnieniem zagospodarowania terenu zintegrowanego węzła przesiadkowego będą elementy małej architektury, w postaci: murów oporowych, schodów terenowych, ławek, koszy na śmieci, stojaków rowerowych, poręczy i balustrad, wiaty przystankowej komunikacji miejskiej, elementów identyfikacji wizualnej, minimum dwóch stacji szybkiego ładowania pojazdów osobowych.

Nowy układ komunikacyjny

Przy nowym węźle przesiadkowym zmieni się układ komunikacyjny. Od strony zachodniej przeprowadzone będą następujące prace:

- przebudowa 3 zjazdów z ulic: Pułaskiego i Dworcowej,

- budowa parkingów dla samochodów osobowych (planuje się budowę 102 miejsc parkingowych oraz 7 miejsc dla osób niepełnosprawnych),

- budowa zatok dla pojazdów taxi i zatrzymania na zasadzie "Kiss & Ride" (wzdłuż zachodniej ściany dworca projektuje się 4 miejsca czasowego postoju, tzw. "Kiss & Ride" oraz 3 miejsca dla taksówek, wzdłuż ulicy Dworcowej 5 miejsc postojowych dla taksówek),

- przebudowa pętli autobusowej na jezdnię manewrową o zmiennych szerokościach wraz z połączeniem z rampą przy torowisku kolejowym oraz przebudowa pętli autobusowej na szacunkową ilość 15 stanowisk,

- budowa dojść do budynku dworca,

- budowa ścieżki rowerowej o szerokości 2 m.

Z kolei od strony wschodniej planowana jest:

- budowa parkingów dla samochodów osobowych (budowa 129 miejsc parkingowych i 4 miejsc dla osób niepełnosprawnych),

- budowa jezdni manewrowych o szerokości 6 m,

- budowa dojść do budynku dworca.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
węzeł
Goleniów
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....