TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

GMT z ofertą na wyświetlacze dla warszawskiego metra
- Opublikowano: 10.04.2018 11:07:48
GMT z ofertą na wyświetlacze dla warszawskiego metra; fot. FB Metro Warszawskie

W warszawskim metrze mają pojawić się wyświetlacze informujące o odjazdach autobusów i tramwajów z najbliższego przystanku. Złożona oferta jednak znacząco przekracza budżet zamawiającego.

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ogłosił przetarg na wykonanie koncepcji dla zadania pod nazwą: "Wyposażenie stacji I linii metra w Warszawie w wyświetlacze informujące o najbliższych odjazdach komunikacji naziemnej". Większość kursujących w sieci ZTM autobusów, jest wyposażona w urządzenia lokalizacyjne, a do końca 2018 roku planowane jest pokrycie systemem lokalizacji 100% floty autobusowej.

Z kolei sieć tramwajów jest objęta systemem lokalizacji wszystkich pojazdów oraz na części przystanków funkcjonuje system tablic informacyjnych (wyświetlacze SIP) z predykcją najbliższych odjazdów.

6 kwietnia miało miejsce otwarcie ofert. Zgłosiła się tylko jedna firma - GMT sp. z o.o. z Mysłowic - z ceną na poziomie 448 950 PLN brutto. Z kolei ZTM na cel wyasygnował kwotę 100 000 PLN brutto.

Jak na razie komisja nie podjęła żadnej decyzji w zakresie, czy to w zakresie dołożenia brakującej kwoty, czy też unieważnienia postępowania i ogłoszenia nowego przetargu.

Przypomnijmy, że jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była cena. Koncepcja dla tablic powstanie najpóźniej w ciągu 5 miesięcy od podpisania umowy z wybranym wykonawcą.

Zakres koncepcji

W ramach niniejszego przedmiotu zamówienia, wykonawca zobowiązany będzie w szczególności do:

  • wykonania inwentaryzacji stanu istniejącego, zawierającej: zidentyfikowane i opisane systemy prezentujące dane o lokalizacji pojazdów komunikacji miejskiej w Warszawie, z uwzględnieniem prowadzonych prac rozwojowych w tym zakresie; zidentyfikowane faktyczne potrzeby i oczekiwania pasażerów; zidentyfikowaną skalę przesiadek na poszczególne linie komunikacyjne w rejonie każdej stacji; oceny stanu technicznego każdej ze stacji z osobna oraz istniejącego nad nią układu komunikacji naziemnej wraz z informacją o częstotliwości kursowania poszczególnych linii pod kątem planowanego doposażenia w wyświetlacze;

  • przyjęcia optymalnego usytuowania wyświetlaczy na każdej stacji z punktu widzenia potrzeb pasażerów,

  • pozyskania niezbędnych danych i materiałów do wykonania koncepcji, w tym także map do celów projektowych;

  • wykonania koncepcji dla każdej ze stacji I linii metra w zakresie niezbędnym do wykonania Inwestycji;

  • dokonania wyceny szacunkowych kosztów realizacji inwestycji w ujęciu dla każdej stacji oddzielnie.

Opracowana koncepcja będzie podlegała uzgodnieniu ze spółkami: Metro Warszawskiego Sp. z o.o., Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o., Miejskie Zakłady Autobusowe Sp. z o.o. oraz innymi operatorami i musi być zaakceptowana przez zamawiającego. W przypadku, gdy dla danej stacji uzasadnione będzie usytuowanie wyświetlacza/wyświetlaczy w więcej niż jednej lokalizacji, wykonawca uzgodni i zaproponuje zamawiającemu rozwiązania wariantowe z jednoczesnym wskazaniem rozwiązania rekomendowanego. Dla stacji Dworzec Gdański i stacji Centrum należy przewidzieć możliwość wyświetlania odjazdów pociągów SKM i KM.

Koncepcja lokalizacji tablic

W zakresie lokalizacji tablic należy dążyć do usytuowania ich w sposób jak najlepiej spełniający potrzeby pasażerów - system wyświetlaczy winien pomagać pasażerom w podejmowaniu decyzji co do wyboru środka komunikacji w systemie transportu publicznego w przypadku koniecznej przesiadki czy kontynuowania podróży. Stąd zamawiający nie rozstrzygnął o rekomendowanej liczby wyświetlaczy dla każdej ze stacji.

Liczba wyświetlaczy będzie uzależniona od oceny potrzeb dla konkretnej lokalizacji i wynikać będzie z analizy istniejących warunków. W zależności od istniejących warunków technicznych i komunikacyjnych, tablice mogą być instalowane na danej stacji wewnątrz lub na zewnątrz stacji, co wpływa na wybór docelowej technologii wyświetlaczy (LED, TFT).

Ponadto dla każdej tablicy należy określić liczbę wierszy i zakres wyświetlanej informacji, wynikających ze specyfiki ruchu komunikacji miejskiej. Dla zapewnienia prawidłowej transmisji danych wskazane jest lokalizowanie wyświetlaczy w obszarach o silnym sygnale sieci GSM. Rekomendowaną lokalizacją tablic systemu informacji pasażerskiej prezentujących odjazdy komunikacji naziemnej jest rejon bramek wyjściowych ze stacji metra.

Należy zwrócić uwagę, aby tablice lokalizować w miejscach gdzie pasażer będzie miał możliwość chwilowego zatrzymania się w celu zapoznania z treścią wyświetlanych informacji bez utrudniania ruchu innym pieszym. W związku z tym lokalizację każdej tablicy należy przeanalizować indywidualnie dla poszczególnych stacji. Wyświetlacze nie mogą ograniczać widoczności istniejących elementów informacji wizualnej oraz ograniczać obszaru obserwacji kamer telewizji przemysłowej.

Rozwiązania techniczne

Rekomendowanym rozwiązaniem jest zastosowanie ekranów typu LCD z uwagi na możliwość prezentacji większej ilości treści oraz możliwość dowolnego podziału ekranu. Jednak w przypadku montażu tablic SIP w miejscach gdzie będą narażone na promienie słoneczne należy zastosować tablice diodowe z uwagi na ich lepszą czytelność przy dużym nasłonecznieniu.

Wielkość tablic powinna być dostosowana do ilości prezentowanej treści. Na stacjach, w okolicy których przebiega duża liczba linii komunikacji naziemnej liczba wierszy treści informacyjnych powinna być odpowiednio większa w porównaniu z lokalizacjami gdzie liczba kursów komunikacji naziemnej jest mniejsza. Na tablicach należy prezentować rzeczywisty a nie rozkładowy czas do najbliższego kursu danej linii. W Koncepcji należy zaproponować rozwiązania zapewniające odpowiednią informację dla pasażerów w przypadku braku możliwości wyświetlenia rzeczywistego czasu odjazdu oraz podczas zdarzeń losowych, w szczególności możliwość wyświetlania doraźnych komunikatów on-line przez zamawiającego.

Wyświetlacz powinien prezentować informację pasażerską dla jednego słupka przystankowego przez określony czas np. 3 sekundy po czym treść powinna zmienić się na informację dotyczącą innego słupka. Pozwoli to na zredukowanie liczby wyświetlaczy. Ponadto, wyświetlanie czasu odjazdu dla danego słupka powinno być konfigurowane indywidualnie dla danej lokalizacji przy uwzględnieniu przeciętnego czasu dojścia do niego. Nie należy prezentować czasu odjazdu np. za 1 minutę w lokalizacji, z której nie ma możliwości dojścia w tym czasie na przystanek. Należy przyjąć odpowiednie minimum np. wyświetlanie czasów odjazdów dla danego słupka powyżej 3 minut.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....