TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Gdynia zmienia peryferyjną komunikację z SMACKERem
- Opublikowano: 06.05.2020 17:30:55
Gdynia zmieni się z unijnym SMACKERem

Projekt SMACKER wystartował w Gdyni w ubiegłym roku. Jego głównym założeniem jest poprawa dostępności obszarów peryferyjnych do centrum miasta.

Na obszar pilotażowy dla miasta wyznaczono Chwarzno-Wiczlino.

-"Optymalizacja transportu zbiorowego i poprawa dostępności transportowej to działania realizowane w ramach projektu SMACKER, które mają na celu poprawę usług transportowych w dzielnicy Chwarzno-Wiczlino. To największa obszarowo dzielnica Gdyni, dlatego badamy również potencjał tzw. transportu na żądanie, który może poprawić dostęp do tradycyjnych usług transportu publicznego. Jesteśmy w ciągłym kontakcie z przedstawicielami Rady Dzielnicy Chwarzno-Wiczlino, którzy są naszym łącznikiem w kontakcie z mieszkańcami – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Zacznijmy od badania

W ostatnich miesiącach w ramach projektu przeprowadzono badanie preferencji i zachowań transportowych mieszkańców dzielnicy. Zostało ono zrealizowane na próbie 1500 osób.

-"Z punktu widzenia realizacji projektu SMACKER i osiągnięcia zakładanych w projekcie celów, bardzo ważna jest identyfikacja problemów i potrzeb mieszkańców Chwarzna-Wiczlina. Przeprowadzono badania, a na podstawie ich wyników dokonano analizy zachowań komunikacyjnych, które stanowią materiał m.in. do: kształtowania lepszych warunków do codziennego funkcjonowania transportu zbiorowego, pieszego i rowerowego. Chcemy poprawić komfort realizowanych przez mieszkańców podróży transportem zbiorowym i w kolejnym etapie uruchomić nowe usługi transportowe, m.in. transport na żądanie – mówi Marcin Wołek z Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego, w projekcie SMACKER ekspert zewnętrzny ds. mobilności miejskiej.

Analiza zebranych danych przyniosła wiele ciekawych wniosków. Najważniejszy z nich dotyczy zmian zachowań osób badanych w ciągu ostatnich trzech lat – w tym czasie wzrosła popularność korzystania z własnych samochodów, kosztem użytkowania komunikacji zbiorowej. Obecnie udział podróży realizowanych samochodem osobowym wynosi aż 68%. Mieszkańców zapytano również o największe wyzwanie dla dzielnicy. Tu zdecydowana większość, wskazuje na zatłoczone ulice.

Ciekawym punktem w badaniu było pytanie o atrakcyjność potencjalnych usług, z których mieszkańcy dzielnicy mogliby korzystać w ramach biletu miesięcznego ZKM Gdynia. Tu najwięcej wskazań uzyskała możliwość korzystania z transportu na żądanie na zasadzie wcześniejszej rezerwacji. To innowacyjna forma wsparcia regularnej komunikacji miejskiej, która ma ułatwić mieszkańcom peryferyjnych części miasta dostęp do niej. Linie autobusowe "na żądanie" działają w ten sposób, że pasażerowie zamawiają – o wybranej z rozkładu jazdy godzinie – kurs na wybrany przystanek, skąd już zwykłymi liniami mogą dostać się do innych części miasta.

Opracowanie wyników badania można obejrzeć w formie prezentacji z komentarzem na stronie Gdynia Mobilna. Nagranie powstało przy okazji przeprowadzonego w ostatnich dniach webinarium, które z powodu epidemii koronawirusa zastąpiło tradycyjną formę spotkania.


Pierwsze wnioski

W ramach działań pilotażowych projektu SMACKER na wybranych przystankach zostaną zamontowane tzw. e-inki, czyli e-papierowe rozkłady jazdy, jako zastępstwo tradycyjnych, papierowych nośników informacji. W pierwszej kolejności pojawią się one na przystankach o największym obciążeniu pasażerów.

Uczestnicy spotkania wskazali również na pilne potrzeby mieszkańców, dotyczące usług transportu publicznego. Wymieniane były m.in. zwiększenie częstotliwości kursów niektórych autobusów w godzinach szczytu, dostępności przystanków, uzupełnienie infrastruktury o wiaty przystankowe, ławki czy niezbędne oświetlenie. Uwagę zwróciła też kwestia estetyzacji przystanków – mieszkańcy chcieliby by w dzielnicy powstały tzw. "zielone przystanki", na których znaleźć można donice z kwiatami, a wiaty ozdobione są roślinami.

- Jestem przekonany, że niebawem wspólnymi siłami podniesiemy atrakcyjność i jakość przestrzeni oraz poprawimy warunki podróży odbywanych transportem zbiorowym, rowerem i pieszo. Już za kilka miesięcy planujemy uatrakcyjnić część przystanków w dzielnicy e-papierowymi rozkładami jazdy, elementami zielonymi i elementami małej architektury miejskiej, donicami, ławkami – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.

Projekt SMACKER (Soft Measures & Actions for behavioural Change and Knowledge to Embrace peripheral and Rural areas) jest dofinansowany z Programu Współpracy INTERREG Europa Środkowa (Zadanie 4.1: "Poprawa planowania i koordynacji regionalnego systemu transportu pasażerów dla lepszych połączeń krajowych i Europejskich sieci transportowych").


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
badanie
Gdynia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....