TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Gdynia zbadała preferencja pasażerów
TRANSINFO - Opublikowano: 22.04.2014 13:06:22
Gdynia zbadała preferencja pasażerów
ZKM Gdynia opublikował raport z badań marketingowych pod nazwą „Preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni.”Komunikacja miejska uzyskała ogólną ocenę 4,27 w skali ocen od 2 do 5. Prezentujemy najważniejsze wnioski raportu:- udział mieszkańców podróżujących zawsze lub przeważnie komunikacją zbiorową –47%- udział mieszkańców podróżujących zawsze lub przeważnie samochodem osobowym –41% - udział gospodarstw z samochodem osobowym –74% - udział głównych użytkowników samochodu w gospodarstwie domowym –43% - średni czas dojazdu do miejsca pracy samochodem wynosi 22 min, a do miejsca nauki –23 m.in.- średni czas dojazdu do miejsca pracy komunikacją miejską wynosi 41 min, a do miejsca nauki –40 m.in.- statystyczny gdynianin realizuje od poniedziałku do piątku średnio 1,57 podróży niepieszych dziennie- najwyższą ruchliwością komunikacyjną charakteryzują się osoby jednocześnie pracujące i uczące się (2,04 podróży/dobę), najmniejszą natomiast renciści (0,88 podróży/dobę)- udział transportu zbiorowego w realizacji podróży miejskich wynosi 46%, natomiast samochodów osobowych –53%- najważniejszymi postulatami przewozowymi zgłaszanymi po adresem komunikacji miejskiej są w kolejności: bezpośredniość, punktualność i częstotliwość- gdyńska komunikacja miejska uzyskała ogólną ocenę 4,27 w skali ocen od 2 do 5- kontrolerzy biletów ZKM w Gdyni otrzymali ocenę 3,75 w skali ocen od 2 do 5Z raportu wynika także, że systematycznie zmniejsza się udział transportu zbiorowego w podróżach realizowanych przez mieszkańców Gdyni. W 2013 r. wyniósł on 45,7%. W porównaniu z 2010 r. nastąpił wzrost udziału samochodów osobowych w podróżach miejskich o 4,4 punktu procentowego. Najważniejszymi przyczynami wyboru samochodu osobowego w podróżach miejskich są w kolejności: większa wygoda, krótszy czas podróży i brak konieczności oczekiwania na przystanku. Z kolei najważniejszymi przyczynami wyboru komunikacji miejskiej w podróżach w mieście są w kolejności: trudności z parkowaniem w miejscu docelowym, opłaty za parkowanie, korzystanie z samochodu przez inną osobę i niższy koszt podróży komunikacją zbiorową. Najważniejszym postulatem pozostaje bezpośredniość, po niej punktualność. Zmniejszyło się znaczenie dostępności, która w obecnym rankingu spadła z III na IV miejsce i którą na III miejscu zastąpiła częstotliwość. Gdynia może pochwalić się najbardziej rozwiniętym system komunikacji trolejbusowej i o ten rodzaj transportu spytali także ankieterzy. Okazało się, że nowych linii trolejbusowych oczekuje 17% mieszkańców, 10% opowiada się za zastępowaniem linii autobusowych trolejbusowymi, a 63% oczekuje utrzymania obecnych proporcji linii trolejbusowych i autobusowych. Tylko 10% mieszkańców opowiada się na zastępowaniem linii trolejbusowych autobusowymi. Badanie uwzględniło także rower jako środek transportu miejskiego. Wg raportu 64% gospodarstw domowych w Gdyni posiada rower. Rower najczęściej wykorzystywany jest w celach rekreacyjnych. W dojazdach do miejsca pracy lub miejsca nauki z roweru często korzysta 3% mieszkańców z gospodarstw posiadających rower. Głównymi powodami korzystania z roweru są: przyjemność (50%);względy zdrowotne (30%). 28% mieszkańców zadeklarowało, że będzie korzystać z systemu roweru miejskiego pod warunkiem, że cena wypożyczenia nie będzie wygórowana. Średnia cena wypożyczenia roweru nie powinna być wyższa niż 3,60 zł za godz. 50% respondentów oczekuje, że cena ta będzie niższa niż 3 zł.14% mieszkańców deklaruje, że będzie korzystać z systemu roweru miejskiego jeżeli można będzie wypożyczyć rower na podstawie biletu miesięcznego MZKZG.W raporcie przedstawiono najważniejsze wyniki badań marketingowych preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gdyni w 2013 r. Badania zostały przeprowadzone metodą wywiadu indywidualnego, pogłębionego, ustrukturyzowanego, na 1% (2 000 respondentów) losowo wybranej próbie mieszkańców w wieku 16-75 lat, z uwzględnieniem proporcjonalności doboru próby w stosunku do populacji, analizowanej w przekroju liczby mieszkańców dzielnic, płci i wie- ku. Badania zostały zaprojektowane, a ich wyniki przetworzone i przeanalizowane przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Pomiar przeprowadzili ankieterzy agencji PBS Sp. z o.o. w Sopocie. Poprzednie badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gdyni zrealizowano analogiczną metodą w 2010 r.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdynia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....