TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Gdynia zbadała preferencja pasażerów
TRANSINFO - Opublikowano: 22.04.2014 13:06:22
Gdynia zbadała preferencja pasażerów
ZKM Gdynia opublikował raport z badań marketingowych pod nazwą „Preferencje i zachowania komunikacyjne mieszkańców Gdyni.”Komunikacja miejska uzyskała ogólną ocenę 4,27 w skali ocen od 2 do 5. Prezentujemy najważniejsze wnioski raportu:- udział mieszkańców podróżujących zawsze lub przeważnie komunikacją zbiorową –47%- udział mieszkańców podróżujących zawsze lub przeważnie samochodem osobowym –41% - udział gospodarstw z samochodem osobowym –74% - udział głównych użytkowników samochodu w gospodarstwie domowym –43% - średni czas dojazdu do miejsca pracy samochodem wynosi 22 min, a do miejsca nauki –23 m.in.- średni czas dojazdu do miejsca pracy komunikacją miejską wynosi 41 min, a do miejsca nauki –40 m.in.- statystyczny gdynianin realizuje od poniedziałku do piątku średnio 1,57 podróży niepieszych dziennie- najwyższą ruchliwością komunikacyjną charakteryzują się osoby jednocześnie pracujące i uczące się (2,04 podróży/dobę), najmniejszą natomiast renciści (0,88 podróży/dobę)- udział transportu zbiorowego w realizacji podróży miejskich wynosi 46%, natomiast samochodów osobowych –53%- najważniejszymi postulatami przewozowymi zgłaszanymi po adresem komunikacji miejskiej są w kolejności: bezpośredniość, punktualność i częstotliwość- gdyńska komunikacja miejska uzyskała ogólną ocenę 4,27 w skali ocen od 2 do 5- kontrolerzy biletów ZKM w Gdyni otrzymali ocenę 3,75 w skali ocen od 2 do 5Z raportu wynika także, że systematycznie zmniejsza się udział transportu zbiorowego w podróżach realizowanych przez mieszkańców Gdyni. W 2013 r. wyniósł on 45,7%. W porównaniu z 2010 r. nastąpił wzrost udziału samochodów osobowych w podróżach miejskich o 4,4 punktu procentowego. Najważniejszymi przyczynami wyboru samochodu osobowego w podróżach miejskich są w kolejności: większa wygoda, krótszy czas podróży i brak konieczności oczekiwania na przystanku. Z kolei najważniejszymi przyczynami wyboru komunikacji miejskiej w podróżach w mieście są w kolejności: trudności z parkowaniem w miejscu docelowym, opłaty za parkowanie, korzystanie z samochodu przez inną osobę i niższy koszt podróży komunikacją zbiorową. Najważniejszym postulatem pozostaje bezpośredniość, po niej punktualność. Zmniejszyło się znaczenie dostępności, która w obecnym rankingu spadła z III na IV miejsce i którą na III miejscu zastąpiła częstotliwość. Gdynia może pochwalić się najbardziej rozwiniętym system komunikacji trolejbusowej i o ten rodzaj transportu spytali także ankieterzy. Okazało się, że nowych linii trolejbusowych oczekuje 17% mieszkańców, 10% opowiada się za zastępowaniem linii autobusowych trolejbusowymi, a 63% oczekuje utrzymania obecnych proporcji linii trolejbusowych i autobusowych. Tylko 10% mieszkańców opowiada się na zastępowaniem linii trolejbusowych autobusowymi. Badanie uwzględniło także rower jako środek transportu miejskiego. Wg raportu 64% gospodarstw domowych w Gdyni posiada rower. Rower najczęściej wykorzystywany jest w celach rekreacyjnych. W dojazdach do miejsca pracy lub miejsca nauki z roweru często korzysta 3% mieszkańców z gospodarstw posiadających rower. Głównymi powodami korzystania z roweru są: przyjemność (50%);względy zdrowotne (30%). 28% mieszkańców zadeklarowało, że będzie korzystać z systemu roweru miejskiego pod warunkiem, że cena wypożyczenia nie będzie wygórowana. Średnia cena wypożyczenia roweru nie powinna być wyższa niż 3,60 zł za godz. 50% respondentów oczekuje, że cena ta będzie niższa niż 3 zł.14% mieszkańców deklaruje, że będzie korzystać z systemu roweru miejskiego jeżeli można będzie wypożyczyć rower na podstawie biletu miesięcznego MZKZG.W raporcie przedstawiono najważniejsze wyniki badań marketingowych preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gdyni w 2013 r. Badania zostały przeprowadzone metodą wywiadu indywidualnego, pogłębionego, ustrukturyzowanego, na 1% (2 000 respondentów) losowo wybranej próbie mieszkańców w wieku 16-75 lat, z uwzględnieniem proporcjonalności doboru próby w stosunku do populacji, analizowanej w przekroju liczby mieszkańców dzielnic, płci i wie- ku. Badania zostały zaprojektowane, a ich wyniki przetworzone i przeanalizowane przez Zarząd Komunikacji Miejskiej w Gdyni. Pomiar przeprowadzili ankieterzy agencji PBS Sp. z o.o. w Sopocie. Poprzednie badania preferencji i zachowań komunikacyjnych mieszkańców Gdyni zrealizowano analogiczną metodą w 2010 r.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZKM Gdynia
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....