TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Gdynia pokazuje wolne miejsca parkingowe w smartfonach
- Opublikowano: 23.05.2018 14:47:30
Gdynia pokazuje wolne miejsca parkingowe w smartfonach (foto: gdynia.pl)

Mieszkańcy Gdyni oraz turyści odwiedzający miasto mogą już sprawdzić dostępność miejsc parkingowych w bezpłatnej aplikacji mobilnej Comarch Smart Parking.

Zarząd Dróg i Zieleni w Gdyni podpisał porozumienie z firmą informatyczną na udostępnienie na platformie Comarch danych o zajętości miejsc postojowych, które są gromadzone w systemie TRISTAR.

Do tej pory informacje o dostępnej liczbie wolnych miejsc na najważniejszych dla miasta parkingach były wyświetlane na tablicach i znakach. Teraz znajdą się również w aplikacji mobilnej.

Na podstawie zawartego porozumienia Platforma Comarch Smart Parking testowo korzysta z danych działającego już w Gdyni systemu TRISTAR, który między innymi zbiera informacje o dostępności miejsc postojowych, na kilku najbardziej uczęszczanych parkingach w centrum miasta – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni. Będzie to spore ułatwienie dla mieszkańców i turystów, szczególnie w sezonie letnim, ale także kolejne działanie odciążające śródmieście Gdyni od ruchu samochodowego. Krótszy czas poszukiwania miejsca parkingowego to mniej aut na drodze i czystsze powietrze – dodaje.

Aplikację można pobrać w sklepach Google Play.

Projekt obejmuje monitoring miejsc postojowych na parkingach: przy Muzeum Miasta Gdyni (Plac Zawiszy), przed Urzędem Miasta Gdyni, za Urzędem Miasta Gdyni (od ul. Bema) oraz przy Bulwarze Nadmorskim (Skwer Arki Gdynia). System Comarch będzie działa 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu, wskazując kierowcom w czasie rzeczywistym liczbę wolnych miejsc parkingowych.

Aplikacja dostępna jest na urządzeniach mobilnych z systemem Android, a wkrótce uruchomiona zostanie również wersja dla iOS.

Gdynia to kolejne polskie miasto, które zdecydowało się wdrożyć inteligentny system parkowania. Takie rozwiązanie to przede wszystkim wygoda dla mieszkańców i turystów, odwiedzających miasto. Po pierwsze dostarcza kierowcom na bieżąco informacje o wolnych miejscach parkingowych, co oznacza dużą oszczędność czasu, ponieważ nie muszą krążyć po mieście w poszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego, o co jest szczególnie trudno w centrum miast. Dodatkowo rozwiązania ograniczają ruch, co przyczynia się także do zmniejszenia zanieczyszczenia powietrza związanego z emisją spalin – mówi Wojciech Dec, product manager Comarch Smart City.

Aplikacja obejmuje nie tylko dane z Gdyni, znaleźć tam można również informację o stanie miejsc z miast takich jak Grudziądz, Kraków, czy nawet z Pelplina. W przypadku Gdyni dane dostarczane są przez system Tristar, w pozostałych miejscowościach, Comarch wykorzystuje różne metody detekcji by informacją dotyczyła nie tylko parkingu ale każdego indywidualnego miejsca postojowego. Stosowane są w tym celu różne metody, np. sensory magnetyczne, ale także dużo wydajniejsze metody oparte o kamery i Inteligentne Analityki Wideo (IVA). System to nie tylko ułatwienie dla mieszkańców czy turystów, ale przede wszystkim narzędzie dla miast , dzięki któremu uzyskuje w czasie rzeczywistym dostęp do wiedzy z danych, statystyk i raportów dzięki czemu może świadomie kształtować politykę parkingową w mieście.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdynia
parking
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....