TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Gdańsk 2045. Polityka parkingowa jak kopenhaska
UM GDAŃSK Kamila Grzenkowska, TL, TransInfo - Opublikowano: 23.06.2017 11:10:44
Za 30 lat znalezienie bezpłatnego miejsca postojowego w Gdańsku może być b. trudne / fot. Dominik Paszliński

Z roku na rok coraz trudniej będzie znaleźć bezpłatne miejsce parkingowe w Gdańsku. Miasto już stawia na rowerzystów i komunikację publiczną, ale w najbliższych latach będzie jeszcze mocniej inwestował w tę sferę kosztem kierowców. Ci mają być wręcz zniechęcani do korzystania z samochodów. W środę odbyło się kolejne spotkanie informacyjne poświęcone projektowi Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gdańska.

Studium to najważniejszy dokument planistyczny miasta, który wskazuje kierunki jego rozwoju na najbliższe 30 lat. Przygotowany obecnie projekt opracowywany był przez ostatnie dwa lata, a do prac nad nim zapraszani byli specjaliści poszczególnych branż, radni miejscy i dzielnicowi, a także mieszkańcy Gdańska – każdy mógł zgłosić wnioski bądź uwagi. Dotąd zorganizowano aż 80 spotkań poświęconych tej kwestii.

W środę, 21 czerwca, w gmachu Europejskiego Centrum Solidarności, odbyło się spotkanie, na które zaproszono dyrektorów gdańskich szkół i przedstawicieli magistratu. Wzięły w nim udział także władze miasta.

Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz, opowiadał m.in. o polityce, która będzie nastawiona na dekoncentrację funkcji usługowych. - Ponieważ zbyt duża ich ilość w jednym miejscu przekłada się m.in. na korki w mieście. Nasze nawyki będą musiały się zmienić, nawet wbrew zainteresowanym – nie ukrywał prezydent Adamowicz. - Będziemy prowadzić bardziej restrykcyjną politykę parkingową. Na pewno będzie coraz mniej bezpłatnych miejsc postojowych. Trzeba się z tym liczyć: Gdańsk idzie tą samą drogą, którą poszła Kopenhaga, Amsterdam czy Berlin. Pewnie będzie niezadowolenie wśród części mieszkańców, ale trzeba wymusić zmianę kultury poruszania się po mieście - dodał.

W trakcie wystąpienia prezydent podkreślił także, że o rozwoju miasta trzeba myśleć z wieloletnim wyprzedzeniem.

- Letnica jest przykładem pokazującym jak bardzo może się zmienić dzielnica. 27 lat temu dominowały tam funkcje magazynowo – składowe, spadała liczba ludności. Przed kilkoma laty z publicznych środków wybudowany został stadion. Ta inwestycja sprawiła, że dziś pojawiają się tam kolejni zainteresowani inwestorzy. W tym tygodniu wziąłem udział w uroczystości wkopania kamienia węgielnego pod nowe osiedle na Letnicy na ponad dwa tysiące mieszkań – mówił prezydent. - W najbliższych latach będziemy prowadzić prace i społeczne projekty rewitalizacyjne w kilku dzielnicach, by także one odżyły. Jako samorząd musimy być pierwszymi, którzy zainwestują w trudnym terenie. Nasze działania mają przyciągnąć kolejnych inwestorów.

Przygotowany projekt studium zakłada, że Gdańsk za 30 lat będzie miastem kompaktowym, rozwijającym się do wewnątrz. Mieszkać ma tu nawet pół miliona osób. Dziś pod zabudowę w Gdańsku przeznaczonych jest ponad 24 mln mkw., co daje miejsce do życia dla nawet 554 tysięcy potencjalnych mieszkańców.

- Na statystycznego Polaka przypada obecnie 27 metrów kwadratowych mieszkania. My mamy gdzie budować, dlatego nasz cel to 43,5 metra – chcemy, by właśnie tyle przypadało na jednego gdańszczanina w 2045 r. - zaznaczył prezydent, przypominając, że obecnie w naszym mieście jest 211 tys. mieszkań.

Przygotowany projekt studium zakłada możliwość budowy kolejnych mieszkań m.in. we Wrzeszczu, na Zaspie, Przymorzu czy całym Gdańsku - Południu.

Prezydent Gdańska nie ukrywał również, że w najbliższych latach urzędnicy będą nadal starali ściągać do miasta usługi "nie proste, ale bardzo kreacyjne". - Przyciągamy coraz więcej więcej firm informatycznych, których pracownicy dobrze zarabiają, dzięki czemu stać ich m.in na drogie mieszkania, a to ma z kolei przełożenie na naszą lokalną gospodarkę – tłumaczył.

Podkreślał on też, że miasto będzie chronić tzw. enklawy przemysło-portowe. Władze nie chcą tam funkcji usługowo-mieszkaniowych (a takie były zakusy prywatnych inwestorów w ostatnich latach). - Przemysł jest nam potrzebny, on daje wartość dodaną – podkreślał Paweł Adamowicz.

Edyta Damszel-Turek, dyrektorka Biura Rozwoju Gdańska, które opracowało projekt studium, podkreślała, że planując życie pół miliona mieszkańców za 30 lat w naszym mieście, trzeba wziąć pod uwagę wiele aspektów. - Utrzymujemy rezerwy terenu m.in. pod rozwój transportu i komunikacji publicznej, by w przyszłych dekadach była taka możliwość. Musimy też zabezpieczyć miejsca na mieszkania i usługi – tłumaczyła Edyta Damszel-Turek. - Zmieniamy też myślenie o terenach zielonych. Chcemy, by było ich więcej, ale niekoniecznie międzydzielnicowych, dużych parków, za to mniejszych, w bliskim sąsiedztwie mieszkańców – dodawała.

Wszyscy ci, którzy chcieliby osobiście porozmawiać z pracownikami BRG na temat projektu studium, bądź zgłosić wnioski do dokumentu, będą mieli taką możliwość w trakcie dnia otwartego, który zaplanowano w środę 28 czerwca, w godz. 8 – 19, w siedzibie BRG ( ul. Wały Piastowskie 24, budynek "Solidarności").

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Gdańsk
parking
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....