TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Gdańscy kierowcy i motorniczy na poziomie
ZKM GDAŃSK - Opublikowano: 21.11.2012 12:48:00
Gdańscy kierowcy i motorniczy na poziomie

Po raz drugi ZKM Gdańsk zapytał mieszkańców miasta o to, jak oceniają zachowanie kierowców i motorniczych spółki. Opinie pasażerów zbierano przez dwa tygodnie - od 15 do 28 października. Anonimową ankietę zamieszczoną na stronie Zakładu Komunikacji Miejskiej wypełniło ponad 1400 osób. Pytania dotyczyły kultury osobistej kierowców i motorniczych oraz profesjonalizmu i kultury obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach. Wyniki ankiety porównano z badaniami przeprowadzonymi na początku tego roku. Średnia ocen nie zmieniła się. Różnice widać jedynie w rozłożeniu procentowym na poszczególne oceny. Jak wynika z październikowej ankiety –prawie połowa pasażerów dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych w Gdańsku. W tej kategorii wzrosła liczba osób oceniających kulturę osobistą prowadzących pojazdy na piątkę. Jednocześnie nieznacznie wzrosła też ilość osób, które wystawiają kierowcom i motorniczym ocenę niedostateczną. Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka (3,3). Jest to wynik identyczny, jaki kierowcy i motorniczowie uzyskali w ankiecie przeprowadzonej na początku roku.

Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów ocenia 39% ankietowanych. Nieznacznie wzrosła jednak liczba osób, które przyznały kierowcom i motorniczym jedynkę i dwójkę –31%. Prawie 1/3 ankietowanych oceniła kulturę obsługi na trójkę. Średnia ocena dla prowadzących pojazd wyniosła 3,1. Wynik gorszy od poprzedniego badania o 0,03%.

Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 39% ankietowanych. Prawie 30% ankietowanych określiło ją jako dostateczną, wystawiając kierowcom i motorniczym trójkę. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,1 i jest tym samym gorsza od poprzedniego badania o 0,03%.

Anonimowa ankieta dotycząca kultury osobistej kierowców i motorniczych oraz profesjonalizmu i kultury obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach to projekt cykliczny, który Zakład Komunikacji Miejskiej chce przeprowadzać dwa razy w roku. Głównym celem ankiety jest wyłapanie najczęstszych przyczyn niezadowolenia wśród pasażerów, a tym samym wskazanie na co zwrócić uwagę przy kolejnych szkoleniach podnoszących kompetencje kierowców i motorniczych w zakresie obsługi pasażerów. Kierujący pojazdami stanowią nie tylko najliczniejszą, ale i najważniejszą grupę pracowników ZKM w Gdańsku. Pasażerowie poprzez pryzmat właśnie kierujących pojazdami, ich zachowanie, umiejętności kierowania czy ubiór, wyrabiają sobie zdanie na temat funkcjonowania całego transportu zbiorowego.

Na przełomie 2011 i 2012 roku pracownicy ZKM po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniu związanym z kulturą obsługi pasażerów. Kurs polegał m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem. Po przeanalizowaniu wyników ankiety widać, że jednorazowa akcja szkoleniowa nie przyczyniła się wyraźnie do polepszenia oceny wśród pasażerów, dlatego został opracowany wieloletni program szkoleniowy dla kierowców i motorniczych ZKM. Wyniki badania ankietowego sugerują jednoznacznie na co zwrócić uwagę przy opracowywaniu zakresu kolejnych kursów dla pracowników. Mamy nadzieję, że odpowiednie długofalowe przeszkolenie kierowców i motorniczych znajdzie odzwierciedlenie w wynikach kolejnej ankiety, która zostanie przeprowadzona w pierwszej połowie przyszłego roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ZKM Gdańsk
kierowca
motorniczy
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...