TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Gdańscy kierowcy i motorniczy na poziomie
ZKM GDAŃSK - Opublikowano: 21.11.2012 12:48:00
Gdańscy kierowcy i motorniczy na poziomie

Po raz drugi ZKM Gdańsk zapytał mieszkańców miasta o to, jak oceniają zachowanie kierowców i motorniczych spółki. Opinie pasażerów zbierano przez dwa tygodnie - od 15 do 28 października. Anonimową ankietę zamieszczoną na stronie Zakładu Komunikacji Miejskiej wypełniło ponad 1400 osób. Pytania dotyczyły kultury osobistej kierowców i motorniczych oraz profesjonalizmu i kultury obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach. Wyniki ankiety porównano z badaniami przeprowadzonymi na początku tego roku. Średnia ocen nie zmieniła się. Różnice widać jedynie w rozłożeniu procentowym na poszczególne oceny. Jak wynika z październikowej ankiety –prawie połowa pasażerów dobrze i bardzo dobrze ocenia kulturę osobistą kierowców i motorniczych w Gdańsku. W tej kategorii wzrosła liczba osób oceniających kulturę osobistą prowadzących pojazdy na piątkę. Jednocześnie nieznacznie wzrosła też ilość osób, które wystawiają kierowcom i motorniczym ocenę niedostateczną. Średnia ocena dla prowadzących pojazdy to trójka (3,3). Jest to wynik identyczny, jaki kierowcy i motorniczowie uzyskali w ankiecie przeprowadzonej na początku roku.

Kolejne pytania dotyczyły kultury obsługi pasażerów w gdańskich autobusach i tramwajach. Dobrze i bardzo dobrze kulturę obsługi pasażerów ocenia 39% ankietowanych. Nieznacznie wzrosła jednak liczba osób, które przyznały kierowcom i motorniczym jedynkę i dwójkę –31%. Prawie 1/3 ankietowanych oceniła kulturę obsługi na trójkę. Średnia ocena dla prowadzących pojazd wyniosła 3,1. Wynik gorszy od poprzedniego badania o 0,03%.

Ostatnie dwa pytania dotyczyły profesjonalizmu obsługi w gdańskich tramwajach i autobusach. Dobrze i bardzo dobrze profesjonalizm obsługi ocenia 39% ankietowanych. Prawie 30% ankietowanych określiło ją jako dostateczną, wystawiając kierowcom i motorniczym trójkę. Średnia ocena dla kierowców i motorniczych wynosi 3,1 i jest tym samym gorsza od poprzedniego badania o 0,03%.

Anonimowa ankieta dotycząca kultury osobistej kierowców i motorniczych oraz profesjonalizmu i kultury obsługi w gdańskich autobusach i tramwajach to projekt cykliczny, który Zakład Komunikacji Miejskiej chce przeprowadzać dwa razy w roku. Głównym celem ankiety jest wyłapanie najczęstszych przyczyn niezadowolenia wśród pasażerów, a tym samym wskazanie na co zwrócić uwagę przy kolejnych szkoleniach podnoszących kompetencje kierowców i motorniczych w zakresie obsługi pasażerów. Kierujący pojazdami stanowią nie tylko najliczniejszą, ale i najważniejszą grupę pracowników ZKM w Gdańsku. Pasażerowie poprzez pryzmat właśnie kierujących pojazdami, ich zachowanie, umiejętności kierowania czy ubiór, wyrabiają sobie zdanie na temat funkcjonowania całego transportu zbiorowego.

Na przełomie 2011 i 2012 roku pracownicy ZKM po raz pierwszy wzięli udział w szkoleniu związanym z kulturą obsługi pasażerów. Kurs polegał m.in. na nauce unikania sytuacji konfliktowych w relacjach z pasażerem. Po przeanalizowaniu wyników ankiety widać, że jednorazowa akcja szkoleniowa nie przyczyniła się wyraźnie do polepszenia oceny wśród pasażerów, dlatego został opracowany wieloletni program szkoleniowy dla kierowców i motorniczych ZKM. Wyniki badania ankietowego sugerują jednoznacznie na co zwrócić uwagę przy opracowywaniu zakresu kolejnych kursów dla pracowników. Mamy nadzieję, że odpowiednie długofalowe przeszkolenie kierowców i motorniczych znajdzie odzwierciedlenie w wynikach kolejnej ankiety, która zostanie przeprowadzona w pierwszej połowie przyszłego roku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ZKM Gdańsk
kierowca
motorniczy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....