We wrocławskich autobusach i tramwajach kasowniki przemówiły ludzkim głosem, a właściwie ręką wrocławskiego plastyka Roberta Jagiełłowicza. Żółte maszyny zyskały oczy i nietypowe naklejki z zabawnymi komiksowymi hasłami. I tak niektóre kasowniki komunikują pasażerom: "Stres jest główną przyczyną chorób ? Wyluzuj ? Skasuj bilet", inne - "?Po siódme ? skasuj bilet", a niektóre "Nie oszczędzaj na bilecie ? zaimponuj swej kobiecie", czy "Znamy się tylko z widzenia? Poznajmy się z bliska".
Akcja to wspólny pomysł MPK i wrocławskiego artysty. Jego rysunki pojawiły się na planszach wystawy "Prawdziwa historia jazdy na gapę" oraz podczas kampanii "Kontroler też człowiek".
- Chcemy zwrócić uwagę na kwestie kasowania biletów przez naszych pasażerów. Postanowiliśmy zrobić coś, czego jeszcze nie było i wykorzystać do tego kasowniki. "Ożywiliśmy" te na co dzień bezosobowe, ale jakże pożyteczne maszyny, bo chcemy wywołać uśmiech na twarzach naszych pasażerów. I tu z pomocą przyszedł nam Robert, który już nie pierwszy raz podjął się tematyki kasowania biletów na wesoło ? mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK Wrocław.
Wprawdzie wpływy z tytułu biletów nie trafiają bezpośrednio do kasy MPK, a do budżetu miasta, z którego to finansowane jest MPK, to spółce nie jest wszystko jedno, ile tych środków będzie.
- Im więcej pieniędzy w budżecie miasta na komunikację miejską, tym ta komunikację miejska może być lepsza. Stale musimy wymieniać tabor, rozwijać się i zapewniać coraz wyższy standard, a to wszystko kosztuje. Na komunikacje miejską składają się wszyscy podatnicy i dlatego sprawiedliwe społecznie jest to, aby Ci którzy faktycznie korzystają z usług MPK, kasowali bilety ? podkreśla rzeczniczka.
Obecnie pieniądze z biletów pokrywają około połowy środków, które potrzebne są na bieżące funkcjonowanie MPK, nie licząc inwestycji czy utrzymania i remontów torowisk. Wprawdzie liczba gapowiczów rokrocznie spada (w latach 2001-2015 spadła we Wrocławiu o połowę), ale przecież zawsze może być jeszcze lepiej.
Kampanii towarzyszyć będzie specjalny konkurs dla pasażerów. Do wygrania będą czytniki e-booków i bilety komunikacji miejskiej. Co trzeba zrobić? W skrócie ? wymyślić własne hasła na kasowniki na wzór tych przygotowanych przez Roberta Jagiełlowicza i wysłać na adres konkurs@mpk.wroc.pl. Najlepsze zostaną nagrodzone czytnikami e-booków i biletami miesięcznymi. Konkurs zostanie uruchomiony lada dzień, a zgłoszenia będą zbierane do 7 października. W drugiej połowie października na kasownikach pojawią się zwycięskie "dymki" naszych nagrodzonych pasażerów.
Współorganizatorem konkursu jest Mennica Polska ? operator sieci dystrybucji biletów. Szczegółowy regulamin konkursu zostanie umieszczony na stronie internetowej MPK www.mpk.wroc.pl. Partnerem akcji jest AMS SA.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Brawo Wrocław, kolejny fajny pomysł o jakim czytam w temacie działalności waszej komunikacji miejskiej.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.