TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Fundacja Batorego o prawie do nieposiadania samochodu
TransInfo.pl - Opublikowano: 04.06.2019 18:30:16
Prawo do nieposiadania samochodu

Fundacja Batorego przygotowała 21 rozwiązań, jakie pomogą udoskonalić polski samorząd. Wśród nich jedno z zakresu transportu.

W niedzielę, 2 czerwca, w przededniu 30-lecia pierwszych częściowo wolnych wyborów odbyła się w Gdańsku pierwsza publiczna prezentacja raportu pn. “Polska samorządów. Silna demokracja, skuteczne państwo" przygotowanego przez forum Idei Fundacji Batorego.

Trzy obszary

Dokument zawiera 21 konkretnych rozwiązań, które pozwolą udoskonalić polski samorząd. Podzielono je na trzy obszary: usługi publiczne, relacje samorząd - władza centralna oraz zagadnienia demokracji lokalnej.

Twórcy raportu zaproponowali m.in. weto samorządowe blokujące proces legislacyjny, zastąpienie wojewody niezależną od rządu izbą audytu samorządowego,  lokalny 1 proc. PIT, reformę systemu ochrony zdrowia, której organizatorem stałby się samorząd wojewódzki, przejmując środki ze składek zdrowotnych, łącznie z możliwością regulacji wysokości tej składki (w ramach określonych ustawą).

W jednym z punktów autorzy raportu zaproponowali odpolitycznienie nadzoru nad samorządem poprzez zastąpienie wojewody niezależną od rządu izbą audytu samorządowego, utworzoną na bazie regionalnych izb obrachunkowych. Ich zdaniem w dłuższej perspektywie izba audytu samorządowego mogłaby się również zająć rozstrzyganiem sporów między samorządami i rządem o wycenę kosztów realizacji przez samorządy zadań zleconych z zakresu administracji rządowej.

Jedna z propozycji zakłada wprowadzenie nowego modelu zarządzania w miastach na prawach powiatu. Autorzy raportu uznali, że dziś rządzenie miastem to zadanie wymagające więcej niż jednego silnego lidera w osobie prezydenta, chcieliby więc wzmocnić go przez radnych wykonawczych - by każda sfera miała swojego bezpośrednio odpowiedzialnego ministra, co skutkować będzie, koniecznym ich zdaniem rozproszeniem władzy.

Transport

Wśród 21 postulatów znajduje się "Prawo do nieposiadania samochodu – bez wykluczenia komunikacyjnego", czyli:

• ustalenie ustawowego standardu dostępu do transportu publicznego, np. na zasadzie "autobus w każdym sołectwie"

• przejęcie przez powiat odpowiedzialności za organizację transportu ponadgminnego i za realizację standardu dostępności komunikacyjnej, wraz z przejęciem dochodów na ten cel, np. z nowego podatku od obowiązkowych składek OC

• dążenie do nowego "porozumienia komunikacyjnego" – nieodpłatna komunikacja miejska w zamian za rygorystyczne ograniczenia dla transportu prywatnego



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
analiza
Fundacja Batorego
  • Sebastian Lk – 04.06.2019

    Fundacja Batorego, finansowana przez Pana Sorosa - przestępcy podatkowego i malwersanta, ściganego w wielu krajach świata, m. in. w Japonii, Korei Południowej i Singapurze - niech się lepiej nie wypowiada o "usprawnianiu polskiego samorządu". Raz już przykładali do tego rękę i omal nie było zamieszek.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....