TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Fala, Mors, Jantar, Ster - finałowe nazwy na pomorski bilet
TransInfo.pl - Opublikowano: 28.02.2019 16:30:59
Fala, Mors, Jantar, Ster - finałowe nazwy na pomorski bilet

Na początku stycznia ruszył konkurs na nazwę pomorskiego biletu metropolitalnego. Pasażerowie zgłosili ponad 3 tysięcy propozycji. Kapituła wybrała 4 z nich: Fala, Mors, Jantar, Ster. O tym, która nazwa zwycięży, będzie można zadecydować już od 4 marca. Wtedy ruszy drugi etap konkursu.

Pomorski bilet metropolitalny to system, który pozwoli mieszkańcom Pomorza korzystać z jednej z najbardziej nowoczesnych metod płacenia za przejazdy w Polsce. Żeby uiścić należność za podróż nie będzie trzeba kupować papierowego druczku ani wykonywać skomplikowanych czynności w aplikacji telefonicznej. Przygotowywany program pozwoli pasażerom zaplanować podróż i po prostu pojechać - bez martwienia się, gdzie kupić bilet, ile trzeba za niego zapłacić i z jakich ulg można skorzystać.

Na potrzeby dokumentacji technicznej, inżynierowie i informatycy pracujący w spółce InnoBaltica, która projektuje system, posługują się nazwą - Platforma Zintegrowanych Usług Mobilności. Określenie to jest zbyt skomplikowane, aby sprawnie używać go na co dzień. Nazwa dla systemu ujednoliconych płatności za bilety powinna być łatwo zapamiętywana, prosta w wymowie i odmianie, a także wywoływać pozytywne skojarzenia.

I etap

2 stycznia ruszył pierwszy etap konkursu mający na celu wyłonić najbardziej oryginalną nazwę, spełniającą wyżej wymienione kryteria. Każdy pasażer mógł wysłać swój pomysł za pośrednictwem specjalnego formularza znajdującego się na stronie www.biletpomorze.pl. 27 lutego kapituła konkursu, wyłoniła spośród 3236 propozycji 4 najlepsze.

- Wybór był arcytrudny. Mieszkańcy zaskoczyli nas niewiarygodną ilością pomysłów. System ujednoliconych płatności za bilety to przedsięwzięcie innowacyjne, nie tylko w skali kraju, ale i również Europy. Dlatego też zasługuje na wyjątkową nazwę. Fala, Jantar, Ster i Mors to cztery propozycje nazwy biletu metropolitalnego wyłonione przez kapitułę do dalszego głosowania. Ostatecznie o nazwie zdecydują mieszkańcy, głosując na stronie http://biletpomorze.pl – mówi Katarzyna Gruszecka-Spychała, wiceprezydent Gdyni ds. gospodarki, członek kapituły konkursowej.

II etap

Drugi etap konkursu, w którym głosować będzie można na 4 wybrane propozycje ruszy 4 marca i potrwa do 11 marca. Ogłoszenie nazwy systemu nastąpi 18 marca 2019 r.

Nagrodą główną w konkursie jest nowoczesny smartfon. Przewidziane są także atrakcyjne niespodzianki dla nazw, które zwrócą uwagę kapituły konkursowej.

System, który powstaje, będzie się składał z bazy centralnej, zawierające konta pasażerów oraz z identyfikatorów. Identyfikatorem pasażera będzie mógł się stać smartfon, karta czy bilet papierowy z kodem QR. Pasażer, wsiadając do dowolnego pojazdu, będzie musiał się jedynie odbić na specjalnym czytniku, a system dokona już całej reszty formalności – rozpozna pasażera, jego ulgi, rozpozna pojazd i trasę przejazdu, rozpozna jakie są ceny biletów u danego przewoźnika, a po zakończonej podróży naliczy najlepszą z możliwych opłat.

System do 2020 r.

Pomorski bilet metropolitalny ruszy w 2020 roku. Co bardzo ważne, bilet ten nie będzie obejmował jedynie środków komunikacji zbiorowej w okolicach Trójmiasta. Obejmie on swoim zasięgiem całe Pomorze – także tereny oddalone od Gdańska, Gdyni czy Sopotu ponad 100 km. Pasażer będzie mógł się przesiadać wielokrotnie – z pociągu na autobus, z autobusu na tramwaj, trolejbus czy nawet na rower metropolitalny MEVO, a system sam naliczy należności. Zakłada on bowiem zintegrowanie w zakresie wspólnego systemu poboru opłat wszystkich organizatorów i operatorów działających w segmencie publicznego transportu zbiorowego na obszarze regionu, ale z poszanowaniem odrębności każdego z nich i z zachowaniem jego taryf oraz udzielanych ulg.

Wprowadzenie systemu jednolitych, prostych i wygodnych płatności za przejazdy środkami komunikacji publicznej zwiększy atrakcyjność transportu zbiorowego, zmniejszy liczbę osób podróżujących prywatnymi samochodami osobowymi, a w konsekwencji wpłynie pozytywnie na stan środowiska i podniesie poziomu społecznego zadowolenia z oferty transportowej w województwie pomorskim.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konkurs
bilet
Pomorskie
  • Tomek Pieńkowski – 28.02.2019

    Jak już to może Fala, ale generalnie raczej słabe te propozycje.

  • Jacek Kacprzak-Kubiński – 28.02.2019

    Mewa- lecisz szybko i bez przeszkod

  • Marcin Szwaczyk – 28.02.2019

    Ja widziałem, która czytelnikom najbardziej podobała się, ale nie mogę podać jej nazwy bo była niecenzuralna. Na pięć liter z S na końcu ;)

  • Przemek Magiera – 28.02.2019

    Dziwne, że nie przeszły propozycje w stylu "ściema", "butelka", czy "towcaleniejestwspólnybilet". Nie chce mi się wierzyć, że nikt nie dał takich propozycji.

  • Arek Latecki – 28.02.2019

    Fakt, słabiutkie nazwy. I tak po prawdzie nie do końca odpowiadają wymogom konkursu. Podejrzewam, że powszechnie żadna się nie przyjmie.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....