TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Europa zmieniła MPK Poznań
MPK POZNAŃ - Opublikowano: 18.05.2012 10:27:16
Europa zmieniła MPK Poznań

9 maja obchodzony jest w krajach członkowskich UE Dzień Europy. MPK Poznań z tej okazji sięga do swoich korzeni, aby zobaczyć co dzięki Unii Europejskiej udało się osiągnąć. A jest tego naprawdę sporo. Flota wzbogaciła się o nowoczesne niskopodłogowe autobusy i tramwaje, a na Franowie budowana jest najnowocześniejsza i największa w Polsce zajezdnię tramwajową.

45 nowoczesnych tramwajów

To drugi co do wielkości zakup miejskich pojazdów szynowych w Polsce oraz największy zakup wagonów niskopodłogowych w historii poznańskiej firmy. Do MPK Poznań trafiło 45 niskopodłogowych Solarisów Tramino. Model ten został zaprojektowany przez Jensa Timmicha z berlińskiego studioFT. Ma długość 32 metrów i jednorazowo na pokład zabierze 229 osób. Posiada najszersze drzwi wśród egzemplarzy dostępnych obecnie na rynku. Oznacza to jeszcze szybszą wymianę pasażerską i wygodniejsze wsiadanie oraz wysiadanie. Egzemplarze wyprodukowane dla Poznania powstały po etapie konsultacji społecznych, zgodnie z oczekiwaniami pasażerów. Solaris Tramino szybko doczekał się własnego fanpage’u na profilu społecznościowym. Profil „Gdy widzę nadjeżdżający Solaris Tramino opada mi z wrażenia szczęka”zgromadził ponad 2000 użytkowników. Całkowita wartość projektu wyniosła brutto ok. 387 000 000 zł. Projekt uzyskał dofinansowanie ze środków UE w kwocie 185,75 milionów zł. Swego czasu była to najwyższa dotacja przyznana projektowi komunikacyjnemu w Poznaniu!

Wymiana 1/3 parku autobusowego

W ostatnich dwóch latach, dzięki funduszom unijnym, MPK Poznań zakupiło ponad 100 nowoczesnych autobusów! Oznacza to, że 1/3 taboru autobusowego to pojazdy rocznika 2010, 2011 i 2012. W flocie przewoźnika znalazło się 45 autobusów 18-metrowych, 30 –12-metrowych. Dodatkowo tabor zasiliło 26 pojazdów o długości 8,6 m oraz dwa mikrobusy. Realizacja tych zamówień pozwoliła wycofać ostatnie wysokopodłogowe Ikarusy, a tym samym poznański tabor autobusowy stał się całkowicie niskopodłogowy i przyjazny osobom niepełnosprawnym. W najnowszych modelach zamontowane zostały biletomaty, co znacznie ułatwi podróżowanie zarówno mieszkańcom, jak i turystom. Autobusy mają pełen monitoring wnętrza oraz otoczenia pojazdu, dzięki czemu stały się bardziej bezpieczne. Na wymianę taboru autobusowego przeznaczyliśmy blisko 94 miliony zł, z czego prawie 75 mln zł pochodziło z Unii Europejskiej!

W oczekiwaniu na zajezdnię

W sercu Wielkopolski powstaje właśnie największa w kraju zajezdnia tramwajowa. Jej projekt i funkcjonalności powstały na bazie obserwacji rozwiązań technologicznych i organizacyjnych firm komunikacyjnych w wielu europejskich miastach: Karlsruhe, Poczdamie, Rostock, Pradze czy Bazylei. Na terenie zajezdni znajdzie się całkowicie zadaszony tor odstawczy, który umożliwi nam odstawienie tam nawet 150 składów. Powstanie tor do jazd testowych, dzięki czemu wszystkie próby ruchowe będziemy mogli realizować na miejscu. Swoją siedzibę będą tu miały służby techniczne, zajmujące się infrastrukturą MPK Poznań, znajdą się tu więc garaże dla wozów sieciowych, pojazdów brygad torowych i przystankowych oraz koparek, dźwigów, itd. Powstanie specjalny układ sterowania zajezdnią, w związku z czym proces poruszania się pojazdów wewnątrz obiektu, będzie bardziej sprawny i zautomatyzowany. Dzięki kolektorom słonecznym na dachu hali odstawczej i własnej gospodarce wodno-ściekowej, przyczynimy się do większej ochrony środowiska naturalnego.

Kilka lat wstecz…Tablice świetlne

Pierwszym projektem, jaki realizowaliśmy przy udziale środków z Unii Europejskiej, był zakup w 2006 roku elektronicznych tablic informacyjnych w poznańskich węzłach przesiadkowych o znaczeniu aglomeracyjnym. Tablice informujące o najbliższych godzinach odjazdu poszczególnych autobusów i tramwajów okazały się bardzo pomocne dla pasażerów, którzy przesiadają się na jednym z sześciu węzłów: Rondo Śródka, Ogrody, Górczyn, Os. Sobieskiego, Starołęka, Rondo Rataje. Z daleka widzą oni za ile minut odjedzie dany kurs i mogą albo przyspieszyć marsz, albo spokojnie udać się na przystanek. Całkowity koszt realizacji projektu wynosił 676 935,30 zł (koszty kwalifikowane –554 865,00 zł a dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego –277 432,50 zł).

Do tej pory, przy pomocy środków unijnych, powstał także dworzec Os. Sobieskiego oraz trasa tramwajowa przez most Św. Rocha. Miasto cały czas inwestuje w rozwój komunikacji miejskiej, dlatego obecnie trwa realizacja budowy trasy tramwajowej na Franowo, przedłużenie PeSTki do Dworca Zachodniego, przebudowa ul. Grunwaldzkiej i modernizacje torowiska w ul. Grunwaldzkiej, ul. Przybyszewskiego oraz ul. Hetmańskiej.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK Poznań
zajezdnia
Solaris
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....