TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Europa poprawi bezpieczeństwo przechodniów i rowerzystów
PAP - Opublikowano: 15.06.2015 12:32:05
Strefa Tempo 30 w Katowicach, rys. UM Katowice

Urządzenia inteligentnego dostosowywania prędkości w samochodach powinny być obowiązkowe, ponieważ mogą poprawić bezpieczeństwo przechodniów i rowerzystów - uważa Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC). 

Także studium przygotowane na zlecenie Komisji Europejskiej (z kwietnia br.) na temat najnowszych technologii bezpieczeństwa samochodowego wymienia wśród zalecanych rozwiązań system inteligentnego dostosowywania prędkości (ISA), przypominania o obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa i zautomatyzowany system hamowania awaryjnego (AEB).

Istnieją różne systemy inteligentnego dostosowania prędkości w samochodach. Jedne ostrzegają kierowcę o przekroczeniu dozwolonej prędkości w sposób wizualny lub głosowy. Inne z kolei automatycznie zmniejszają prędkość, jeśli została przekroczona. Dostępne obecnie systemy są oparte na ustalonych ograniczeniach prędkości, ale będzie wkrótce możliwe wprowadzanie systemów dostosowujących prędkość do konkretnych warunków drogowych.

Jak podaje organizacja pozarządowa ds. bezpieczeństwa drogowego, na drogach UE w 2013 r. poniosło śmierć 7600 pieszych i rowerzystów.

W ostatniej dekadzie zdołano w UE ograniczyć liczbę ofiar śmiertelnych wśród użytkowników samochodów o ponad połowę, podczas gdy wśród pieszych o 41 proc., a wśród rowerzystów o 37 proc.

Unia chciałaby o połowę zmniejszyć liczbę wszystkich ofiar śmiertelnych na drogach.

Piesi mogą czuć się bezpieczniej w Holandii i w krajach skandynawskich niż w Rumunii, na Litwie oraz w Polsce i na Łotwie, gdzie ryzyko jest większe nawet sześciokrotnie. Łotwa, Litwa oraz Słowacja zmniejszają jednak stopień ryzyka w tym zakresie w najszybszym tempie z całej UE.

Oprócz Słowenii i Cypru wszystkie kraje, które dołączyły do UE po 2004 r., są w grupie wyższego od średniej unijnej ryzyka, jeśli chodzi o bezpieczeństwo pieszych.

Najmniej rowerzystów (w przeliczeniu na milion mieszkańców) ginie na drogach w Hiszpanii, Grecji i Irlandii. Najwyższe zaś ryzyko śmiertelnego wypadku w tej grupie - pięciokrotnie większe - występuje na Litwie, w Holandii i w Polsce.

KE przygotowuje rewizję przepisów dotyczących bezpieczeństwa, które ustalają wymogi techniczne dla nowych samochodów sprzedawanych na rynku unijnym. W tym roku ma przedstawić komunikat w tej sprawie, a potem propozycje konkretnych zmian prawnych.

ETSC uważa, że jest to odpowiedni moment, by dostępne na rynku urządzenia chroniące pieszych zostały wprowadzone jako obowiązkowe wyposażenie pojazdów. Najważniejszy z nich jest system inteligentnego dostosowania prędkości, który może nawet wymuszać nieprzekraczanie dozwolonej prędkości, a nie tylko informować kierowcę, że jedzie za szybko.

"UE nie powinna uciekać od wprowadzenia zmian, które mogą ratować życie ludzkie" - powiedział Antonio Avenoso, dyrektor wykonawczy ETSC.

ETSC zaleca, by władze lokalne wprowadzały ograniczenia do 30 km/h na osiedlach i drogach używanych w dużym stopniu przez pieszych i rowerzystów. Rząd niemiecki ogłosił w maju, że ułatwi samorządom lokalnym wprowadzanie takich ograniczeń prędkości w pobliżu szkół. W Polsce takie rozwiązanie zastosowały już m. in. Radom i Katowice.

Niedawno Ford zapowiedział, że w inteligentne systemy dostosowania prędkości wyposaży nowy model S-Max, natomiast Nissan ogłosił instalowanie zautomatyzowanego systemu hamowania awaryjnego we wszystkich modelach przeznaczonych na rynek japoński.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
bezpieczeństwo
UE
KE
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....