TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Elektromobilność to też współdzielenie środków transportu
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 29.05.2018 08:00:13 1 komentarz
Elektromobilność to współdzieleniem środków transportu

Rozwój elektromobilności będzie wiązał się m.in. z rozpowszechnieniem idei współdzielenia środków transportu; ważny jest też rozwój elektrycznego transportu zbiorowego – mówili w czwartek, 24 maja, uczestnicy konferencji "Elektromobilność szansą rozwoju polskiej gospodarki" w Katowicach.

Podczas panelu poświęconego elektromobilności w miastach Krzysztof Kawałek z firmy Transporters, prowadzącej m.in. projekt biznesowy łączący wypożyczalnie samochodów elektrycznych ze stacjami ładowania przekonywał, że rozwój dziedziny w znacznej mierze będzie opierał się na współdzieleniu – ze względu na wysokie ceny rynkowych samochodów elektrycznych.

"Rola uświadomienia ludziom, dlaczego +korzystać+, a nie +posiadać+ jest kluczowa, żeby elektromobilność mogła się rozwinąć. Skrajny przykład wskazuje, że nie trzeba mieć basenu, aby móc pływać, lepiej bowiem kupić basen, niż samochód, ponieważ samochód z czasem traci więcej na wartości, niż taka nieruchomość. Aspekt ekonomiczny jest kluczowy" - akcentował Kawałek.

Argumentował też, że istotnym elementem ekonomicznym są czynniki składowe związane z zakupem własnego samochodu. Inne argumenty za współdzieleniem pojazdów to m.in. liczba zarejestrowanych samochodów – w Polsce większa, niż liczba posiadaczy prawa jazdy, związane z tym problemy z przestrzenią w miastach czy ceny miejsc parkingowych.

Na wciąż początkowy etap rozwoju elektromobilności i m.in. związane z tym wysokie ceny, wskazał też prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński. Podkreślił, że mimo deklaracji środowisk zaangażowanych w rozwój takich pojazdów, wciąż różnice między nimi a samochodami konwencjonalnymi są znaczące.

W kontekście m.in. potrzeb związanych z przestrzenią i czystością powietrza w miastach samorządowiec akcentował potrzebę kształtowania postaw sprzyjających odchodzeniu od transportu indywidualnego.

"Musimy uświadamiać, że zakup samochodu to nie jest pokaz bogactwa i mądrości, tylko głupota. Dzisiaj w Sosnowcu mamy już wypożyczalnię samochodów, co prawda nie elektrycznych, ale można już dojechać za parędziesiąt groszy za kilometr do Katowic, zostawić tam to auto i wrócić tym samym, czy innym. I pewnie to jest dużo tańsze, bo zapłacimy dwadzieścia parę złotych, ale nie zapłacimy za zakup samochodu, ubezpieczenie, paliwo i wiele innych rzeczy" - przekonywał.

"Musimy mieszkańcom naszych miast utrudniać poruszanie się po nich prywatnymi samochodami, aby zrozumieli, że lepiej dojechać komunikacją publiczną czy samochodem, który można gdziekolwiek wypożyczyć" - zaznaczył Chęciński.

Pytany o wciąż darmowe parkowanie w centrum Sosnowca prezydent tego miasta wymienił szereg ostatnich przeprowadzonych tam inwestycji, jak nowe autobusy, w tym hybrydowe i elektryczne, jedne z pierwszych w regionie buspasów (nie tylko dających priorytet autobusom, ale też ograniczających miejsce dla samochodów), miejsca parkingowe poza centrum oraz system węzłów przesiadkowych połączonych z systemem roweru miejskiego i dróg rowerowych.

"Doszliśmy do wniosku, że najpierw musimy coś mieszkańcom zaproponować, żeby te opłaty (za parkowanie – PAP) wprowadzać" - wyjaśnił.

Na pozytywną rolę państwa w jego zaangażowaniu w rozwój elektromobilności w transporcie zbiorowym zwrócił uwagę wicemarszałek woj. śląskiego Michał Gramatyka.

Gramatyka uznał jednocześnie, że państwo – zamiast bezpośrednio angażować się finansowo w rozwój indywidualnych pojazdów elektrycznych – powinno tworzyć systemy zachęt dla ich użytkowników, pozostawiając tę kwestię rynkowi. Jak mówił, rolą państwa jest także pilnowanie, aby np. ładowarki przy stacjach państwowego koncernu paliwowego obsługiwały więcej niż jeden standard gniazdek.

II Międzynarodową Konferencję Naukową "Elektromobilność szansą rozwoju polskiej gospodarki" zorganizowała Wyższa Szkoła Techniczna w Katowicach.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konferencja
carsharing
  • PauloBusiak – 29.05.2018

    Utrudniać życie kierowcom aby korzystali z komunikacji???Jakie to proste:-) Tylko małe ale...Przejechanie kilkukilometrowej trasy komunikacją oznacza często 2-3 przesiadki każda oznacza kilku a nawet kilkunastominutowe oczekiwanie na przystanku. To wszystko zajmuje często 2-3 razy więcej czasu niż przejazd samochodem.To jak mnie chcecie przekonać do komunikacji? Może powinniście asfalt zaorać w ramach waszego utrudniania kierowcom korzystania z własnych samochodów

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....