TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Echa konferencji IT-Trans
TRANSINFO - Opublikowano: 14.03.2016 19:43:00
IT-Trans, Gabe Klein, fot. UITP

W dniach 1-3 marca 2016 r. w Karlsruhe odbyła się połączona z konferencją wystawa IT-Trans, w której uczestniczyli najważniejsi przedstawiciele branży IT związanej z transportem zbiorowym.

Tegoroczna edycja wystawy IT-Trans to 210 wystawców z 34 krajów, 500 słuchaczy na konferencji oraz 5000 zwiedzających ? to o 36% więcej niż w 2014 r.

Najważniejsi przedstawiciele z branży IT zajmowali się wyzwaniami niesionymi przez współczesne oczekiwania pasażerów.

Najważniejszy jest klient

Słowo ?klient? było najczęściej wymieniane przez wszystkich prelegentów konferencji. Przyspieszony proces urbanizacji, wzrost popularności smartfonów oraz potrzeba tzw. wspólnej konsumpcji (ekonomii dzielenia się) całkowicie zmieniają sposoby przemieszczania się oraz oczekiwania wobec transportu. Operatorzy transportowi muszą umieć za tym nadążyć.

Autonomiczne samochody nadchodzą? i mogą sporo namieszać!

?Pozwólcie, że powiem: autonomiczne samochody naprawdę nadchodzą, a ja nie jestem pewien czy miejskie władze są na to przygotowane? - tak ostrzegł słuchaczy Gabe Klein, jeden z największych autorytetów i wizjonerów nowoczesnej mobilności. Według niego technologia automatycznych samochodów niewymagających prowadzenia zostanie wdrożona szybciej niż ktokolwiek może się spodziewać. Prywatne samochody spędzają 95% czasu zaparkowane ? sama technologia tego nie zmieni. Jeżeli będzie jednak połączona z promowaniem wspólnej konsumpcji, dzielenia przejazdów i przewożenia największej możliwej liczby pasażerów (6-8 osób), to może skutkować obniżeniem zatłoczenia miast. Autonomiczne samochody mogą zrewolucjonizować transport publiczny, zacierając różnice między prywatnymi samochodami a komunikacją zbiorową. ?Nic nie zastąpi głównej zdolności przewozowej transportu zbiorowego w miejscach silnie zurbanizowanych, ale być może autonomiczne samochody okażą się lepszą i tańszą alternatywą dla rzadko kursujących autobusów na rozległych przedmieściach? ? dodał Klein.

Mobilność jako usługa

Coraz popularniejsza wspólna konsumpcją zmienia sposób w jaki myślimy o dostępie do dóbr i usług, wpływając także na nasze potrzeby posiadania np. prywatnego samochodu. ?Populacja świata nie może wciąż wozić się dookoła swoimi samochodami, to po prostu nie ma sens?, mówił dalej Klein. ?Własność jest martwa na wiele sposobów ? wspólna mobilność i transport publiczny to przyszłość, a Ford prawdopodobnie w ciągu 50 lat przestanie produkować normalne samochody osobowe? ? odważnie dodawał Klein. Do tego ma przyczynić się rozwój ?mobilności jako usługi? (z ang. Mobility as a Service, w skrócie MaaS), zapewniającej atrakcyjną alternatywę dla posiadania własnego samochodu w mieście. Przykładem jest działający w Hanowerze ?Sklep mobilności?, umożliwiający zgłaszanie zapotrzebowania na przejazdy na określonych trasach, planowanie czasu przejazdu, rezerwowanie różnych środków transportu, w tym tradycyjnego transportu zbiorowego, taksówek, wypożyczania samochodów i rowerów. ?Ludzie już nie chcą mieć własnych samochodów, bo to irytujące i kłopotliwe w mieście. Dostęp staje się ważniejszy niż posiadanie. Samochody są zbyt głupimi, bezużytecznymi i nieefektywnymi rzeczami by je mieć w miastach? ? dodawał Timothy Papandreou, przedstawiciel Municipal Transportation Agency czyli organizatora komunikacji miejskiej w San Fransisco.

IT dla ludzi

Główny wykład Gabe?a Kleina dotyczył kształtowania miejskiego środowiska w sposób uprzywilejowujący ludzi, nie samochody, a w trakcie obrad na konferencji IT-Trans sporo uwagi poświęcono także naciskowi na relacje między ludźmi a technologią. ?Jeśli popełnimy ten sam błąd co w latach 50., stawiając technologię na ważniejszym miejscu niż ludzi, będziemy zmierzać ku antyutopijnej rzeczywistości?, zauważył Klein. ?Potrzebujemy regulacji oraz technologii, których priorytetem jest to, co dobre dla człowieka?. Giuseppe Attoma Pepe z firmy doradczej Attoma dodał: ?Współcześnie bez przerwy formułujemy nowe problemy do rozwiązania, ale czy one są rzeczywistymi problemami? Jeżeli pojawiają się ich rozwiązania, to czy ludzia właściwie faktycznie ich używają? Twórzmy systemy IT dla ludzi, najważniejszej części biznesu transportowego?.

Rola transportu zbiorowego w miastach jutra

Wraz z rozwojem autonomicznych samochodów i mobilnych usług oferujących współdzielenie podróży pojawia się pytanie jaką rolę w nowoczesnych miastach będzie pełnić tradycyjny transport zbiorowy. Bez wątpienia nic mu nie grozi na głównych trasach, gdzie autobusy, tramwaje i metro przewożą ogromne liczby pasażerów. Konieczne będzie jednak rozwinięcie systemu wygodnych przesiadek, dzięki którym można będzie mieć pewność, że korzystanie ze wspólnych przejazdów autonomicznymi pojazdami będzie integralną częścią układu komunikacyjnego, a nie jedyną możliwą opcją. ?Musimy objąć dowodzenie w nadchodzącej rewolucji technologicznej, tak by uczynić z IT rdzeń miejskiej mobilności? ? podsumował konferencję Alain Flausch, Sekretarz Generalny Międzynarodowego Stowarzyszenia Transportu Publicznego (UITP).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
UITP
IT
planner
mobilność
Internet

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....