TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Dworzec metropolitalny: Lublin zleca projekt
UM LUBLIN mf, tl, TransInfo - Opublikowano: 17.02.2017 11:35:54
Budowa, modernizacja przystanków i węzłów przesiadkowych zintegrowanych z innymi rodzajami transportu dla potrzeb LOF / fot. Alians PL, Wikimedia Commons, domena publiczna

Miasto zleca opracowanie kompleksowej dokumentacji dla dworca metropolitarnego w rejonie obecnego dworca PKP przy ul. Dworcowej. Nowy, inteligentny i wielofunkcyjny obiekt stworzy podróżnym, którzy korzystają z różnych środków transportu, możliwość wygodnych przesiadek w jednym miejscu. Dworzec ma spełniać warunki bezkolizyjnego przemieszczania się wszystkich użytkowników ruchu.

W perspektywie najbliższych lat, wraz ze zrewitalizowanym Parkiem Ludowym i nowoczesnymi obiektami sportowymi, przestrzeń publiczna tej części miasta zmieni się nie do poznania. Prace projektowe dla tak skomplikowanego i wielobranżowego obiektu potrwają około dwóch lat. Budowa nowego dworca mogłaby rozpocząć się w 2019 r., po podpisaniu umów na dofinansowanie unijne w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych dla Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego. ? zapowiada Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.

Zintegrowane Centrum Komunikacyjne pozwoli na skuteczne skomunikowanie regionu ze stolicą województwa i stworzy dogodne miejsce przesiadek dla dalszej podróży, skupiając w jednym miejscu różne środki transportu. Jego zadaniem będzie zintegrowanie komunikacji linii regionalnych, dalekobieżnych, podmiejskich, miejskich i aglomeracyjnych z przystankami linii mikrobusowych, miejscami postoju taxi, parkingów samochodów osobowych i rowerów.

Budynek nowego dworca pomieści hol i poczekalnie dla 250-300 podróżnych, kasy, biuro obsługi klienta, pomieszczenia administracyjne, zespoły sanitarne i małą gastronomię. Jego przewidywana powierzchnia całkowita sięgnie blisko 2 tys. m2. Zgodnie z wytycznymi Urzędu Miasta Lublin projekt nowego budynku powinien spełniać parametry pozwalające na osiąganie jak najlepszych efektów energetycznych. Ma być zaprojektowany jako energooszczędny i maksymalnie "samowystarczalny" po względem energetycznym i cieplnym, na przykład poprzez zastosowanie fotowoltaicznych ogniw, technologii umożliwiających odzyskiwanie i wytwarzanie energii elektrycznej i cieplnej, oświetlenia LED, czy wykorzystanie wód opadowych jako wody dla celów sanitarnych.

Budynek musi zostać zaprojektowany jako inteligentny z wyposażeniem funkcjonalnym, wyposażony m.in. w instalacje elektryczne, teletechniczne, monitoringu, teleinformatyczne czy instalacje Hot Spot. Miasto oczekuje od projektanta zaplanowania na całym obiekcie systemu informacji pasażerskiej i przystankowej,  instalacji specjalnych i wdrożenie inteligentnych systemów transportowych, w tym: wykorzystujących technologie informacyjne i komunikacyjne, zarządzanie ruchem, mobilnością i pełną obsługą pasażerską.

Projekt nowego dworca powinien przewidzieć zadaszone perony odjazdowe na ok 54 stanowiska dla komunikacji regionalnej oraz ok 16 stanowisk dla komunikacji miejskiej. Na płycie dworca znajdą się dodatkowe miejsca postojowe dla autobusów oczekujących na odjazd nie dłużej niż 15 min. (min. 20 miejsc). Pozostałe autobusy zaparkują na planowanym placu postojowym przy ul. Krochmalnej, który powinien być przewidziany jako płaski, bez wyniesionych peronów (dla 150 autobusów). W rejonie ul. Gazowej planowana jest budowa pętli komunikacji miejskiej, dostosowanej do obsługi autobusów i trolejbusów. Pojazdy kończące tu trasę będą mogły zatrzymać się na planowanych 15 stanowiskach postojowych, dwa spośród nich wyposażone będą w ładowarki dla autobusów elektrycznych.

Pod nowym dworcem projektant będzie musiał przewidzieć parking samochodowy typu Park&Ride na ok 100-200 miejsc postojowych o łącznej powierzchni od 3 tys. do 6 tys. m2. Przed dworcem przewiduje się minimum 10 stanowisk dla samochodów osobowych typu Kiss&Ride. Parkingi mają mieć wyznaczone miejsca dla kobiet w ciąży, osób z dzieckiem oraz niepełnosprawnych.

Zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego, dokumentacja ma uwzględniać potrzeby wszystkich użytkowników, bez względu na ograniczenia w mobilności i percepcji, zapewniając im pełną dostępność przestrzeni nowego dworca. W szczególności dotyczy to ciągów komunikacyjnych, wyposażenia oraz systemów informacyjnych, tablic i innych elementów informacji wizualnej, które muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym niewidomych i słabowidzących. Projektant będzie musiał przewidzieć również plan nowego dworca lub mapę z odlewu z informacją w języku Braille'a. Perony przystankowe wyposażone będą w profilowane płytki z liniami naprowadzającymi dla osób niepełnosprawnych, przewidziane jest także dostosowanie stanowiska do obsługi pasażerów korzystających z aparatów słuchowych poprzez zastosowanie systemu przesyłającego sygnał audio bezpośrednio do aparatu słuchowego za pośrednictwem pętli indukcyjnej. Dokumentacja projektowa ma uwzględnić ponadstandardowe ułatwienia dla osób niepełnosprawnych i zaplanować parkingi i pomieszczenia dla matek z dziećmi.

Zakres prac projektowych w ogłoszonym przetargu obejmuje kompleksową dokumentację wraz ze studium wykonalności dla wielofunkcyjnego obiektu ZCK Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, zagospodarowanie przestrzeni publicznych, terenu pod zajezdnię autobusową dla komunikacji zamiejskiej i dalekobieżnej, korekty układy drogowego dla obsługi nowego centrum komunikacyjnego w rejonie ulic: Dworcowej, Gazowej, 1-go Maja, Pocztowej, Krochmalnej, Al. Zygmuntowskich i al. Piłsudskiego.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Lublin
węzły przesiadkowe
ZIT
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....