TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Dobrze zaprojektować Rondo Rataje
TransInfo.pl - Opublikowano: 11.03.2016 17:38:29
Dobrze zaprojektować Rondo Rataje

Rondo Rataje to jeden z najbardziej ruchliwych punktów Poznania. W ciągu doby przejeżdża tamtędy 1137 tramwajów (7 linii), 1027 autobusów (14 linii) i około 94 tys. pojazdów samochodowych, w tym 12 tys. dostawczych oraz ciężarowych.

O konieczności jego przebudowy dyskutowano od 2010 roku. W 2012 roku ZDM przedstawił poznaniakom 5 wariantów przebudowy: najtańsza miała kosztować 95 mln zł, najdroższa 167 mln zł, a zgodnie z nią ruch samochodów odbywałby się pod ziemią. Na powierzchni kursowałaby tylko komunikacja publiczna, byłyby drogi rowerowe i chodniki dla pieszych.

Poznaniacy wybrali w konsultacjach społecznych do realizacji ten najdroższy wariant. Poprzedni zarząd miasta deklarował wtedy, że miasto ma na tę inwestycję tylko 60 mln zł. Reszta miała pochodzić z funduszy unijnych, a część miałaby też dołożyć firma budująca Galerię Handlową Łacina - obecnie Posnania.

Tych pomysłów nie zrealizowano. W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 Poznań ostatecznie nie dostał pieniędzy i do przebudowy nie doszło.

- Stan infrastruktury torowo-sieciowej oraz nawierzchni jezdni na rondzie wskazuje na konieczność podjęcia pilnych działań naprawczych - zaznacza Jan Gosiewski, zastępca dyrektora Wydziału Transportu i Zieleni UMP. Pracownicy tego wydziału, tak samo jak ZTM i ZDM stale monitorują stan ronda. Z roku na rok jest coraz gorzej.

Ale w obecnym budżecie miasta, wyjątkowo trudnym między innymi z powodu przeciągających się i coraz droższych inwestycji, takich jak choćby Kaponiera, nie ma pieniędzy na realizację wariantu przebudowy wybranego w 2013 roku. Dlatego Wydział Transportu i Zieleni UMP na polecenie prezydenta Wudarskiego i we współpracy z ZTM i ZDM od wielu miesięcy pracuje nad inną koncepcją.

- Chcemy wypracować rozwiązanie, które możliwe będzie do wdrożenia w krótkim czasie w ramach możliwości finansowych miasta i które jednocześnie nie będzie zwykłym remontem, odtwarzającym istniejący, niezbyt korzystny dla pasażerów, układ przestrzenny przystanków - tłumaczy dyrektor Gosiewski. - Podstawowym założeniem przyjętym przez ZTM jest zmniejszenie odległości koniecznych do pokonania przez przesiadających się pasażerów i usprawnienie funkcjonowania komunikacji autobusowej. Dlatego w koncepcji zaproponowano wprowadzenie wspólnych przystanków autobusowo-tramwajowych zarówno na samym rondzie, jak i na przystankach Serafitek i Wioślarska. Pojawią się też platformy przystankowe na zjazdach z ronda w kierunku Śródki i w kierunku Starołęki. Chcemy też wprowadzić rozwiązanie, które umożliwi przejazd autobusów komunikacji publicznej bezpośrednio przez tarczę ronda.

Poznań będzie się starał uzyskać dofinansowanie tej inwestycji w wysokości nawet do 85% kosztów kwalifikowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Jest na to szansa w ramach Poddziałania 3.3.3 "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania" Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

- Priorytetem miasta jest poprawa warunków funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego - przypomina prezydent Wudarski. - Rondo Rataje jest jednym z miejsc niewątpliwie wymagających podjęcia działań remontowych, i to jak najszybciej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZDM Poznań
buspas
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....