TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Dobrze zaprojektować Rondo Rataje
TransInfo.pl - Opublikowano: 11.03.2016 17:38:29
Dobrze zaprojektować Rondo Rataje

Rondo Rataje to jeden z najbardziej ruchliwych punktów Poznania. W ciągu doby przejeżdża tamtędy 1137 tramwajów (7 linii), 1027 autobusów (14 linii) i około 94 tys. pojazdów samochodowych, w tym 12 tys. dostawczych oraz ciężarowych.

O konieczności jego przebudowy dyskutowano od 2010 roku. W 2012 roku ZDM przedstawił poznaniakom 5 wariantów przebudowy: najtańsza miała kosztować 95 mln zł, najdroższa 167 mln zł, a zgodnie z nią ruch samochodów odbywałby się pod ziemią. Na powierzchni kursowałaby tylko komunikacja publiczna, byłyby drogi rowerowe i chodniki dla pieszych.

Poznaniacy wybrali w konsultacjach społecznych do realizacji ten najdroższy wariant. Poprzedni zarząd miasta deklarował wtedy, że miasto ma na tę inwestycję tylko 60 mln zł. Reszta miała pochodzić z funduszy unijnych, a część miałaby też dołożyć firma budująca Galerię Handlową Łacina - obecnie Posnania.

Tych pomysłów nie zrealizowano. W ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007-2013 Poznań ostatecznie nie dostał pieniędzy i do przebudowy nie doszło.

- Stan infrastruktury torowo-sieciowej oraz nawierzchni jezdni na rondzie wskazuje na konieczność podjęcia pilnych działań naprawczych - zaznacza Jan Gosiewski, zastępca dyrektora Wydziału Transportu i Zieleni UMP. Pracownicy tego wydziału, tak samo jak ZTM i ZDM stale monitorują stan ronda. Z roku na rok jest coraz gorzej.

Ale w obecnym budżecie miasta, wyjątkowo trudnym między innymi z powodu przeciągających się i coraz droższych inwestycji, takich jak choćby Kaponiera, nie ma pieniędzy na realizację wariantu przebudowy wybranego w 2013 roku. Dlatego Wydział Transportu i Zieleni UMP na polecenie prezydenta Wudarskiego i we współpracy z ZTM i ZDM od wielu miesięcy pracuje nad inną koncepcją.

- Chcemy wypracować rozwiązanie, które możliwe będzie do wdrożenia w krótkim czasie w ramach możliwości finansowych miasta i które jednocześnie nie będzie zwykłym remontem, odtwarzającym istniejący, niezbyt korzystny dla pasażerów, układ przestrzenny przystanków - tłumaczy dyrektor Gosiewski. - Podstawowym założeniem przyjętym przez ZTM jest zmniejszenie odległości koniecznych do pokonania przez przesiadających się pasażerów i usprawnienie funkcjonowania komunikacji autobusowej. Dlatego w koncepcji zaproponowano wprowadzenie wspólnych przystanków autobusowo-tramwajowych zarówno na samym rondzie, jak i na przystankach Serafitek i Wioślarska. Pojawią się też platformy przystankowe na zjazdach z ronda w kierunku Śródki i w kierunku Starołęki. Chcemy też wprowadzić rozwiązanie, które umożliwi przejazd autobusów komunikacji publicznej bezpośrednio przez tarczę ronda.

Poznań będzie się starał uzyskać dofinansowanie tej inwestycji w wysokości nawet do 85% kosztów kwalifikowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Jest na to szansa w ramach Poddziałania 3.3.3 "Wspieranie strategii niskoemisyjnych w tym mobilność miejska w ramach ZIT dla MOF Poznania" Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020.

- Priorytetem miasta jest poprawa warunków funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego - przypomina prezydent Wudarski. - Rondo Rataje jest jednym z miejsc niewątpliwie wymagających podjęcia działań remontowych, i to jak najszybciej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZDM Poznań
buspas

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....