TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Czytelniku, trzymaj się!
MPK POZNAŃ TL, TransInfo - Opublikowano: 18.01.2017 15:52:11
Czytelniku, trzymaj się!

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu przypomina pasażerom, że ich bezpieczeństwo zależy również od tego czy korzystają z uchwytów i poręczy w tramwajach i autobusach.

Pasażerka wsiada do autobusu lub tramwaju trzymając w jednej ręce parasol a w drugiej siatkę z zakupami. Po zamknięciu drzwi, nie chwyta się poręczy. Pojazd rusza i w ułamku sekundy zaczyna działać przeciążenie tudzież nadważkość, a pasażerka ląduje na stopniu. Wstaje i dociera do rzędu wolnych siedzeń. Zamiast usiąść, kładzie na siedzeniu siatkę, a zamiast chwycić się poręczy, zaczyna składać parasol. Zakręt. Niestety pasażerka, nie zdąży niczego złapać (dłoń ma zajętą parasolem) i po chwili niebezpiecznie przewraca się na plecy, uderzając głową o nadkole.

To przykładowa sytuacja, ale wiele podobnych zdarzeń ma miejsce w pojazdach poznańskiej komunikacji miejskiej. Takich historii można uniknąć przy zachowaniu ostrożności ze strony pasażerów i świadomości, że w każdej chwili może dojść do gwałtownego hamowania wymuszonego sytuacją na drodze. Kierowcy i motorniczowie zwracają uwagę, że często ktoś zajeżdża im drogę i muszą ostro hamować by nie doprowadzić do wypadku. W okresie jesienno-zimowym z uwagi na częste poślizgi kół, motorniczowie niekiedy muszą hamować awaryjnie hamulcami szynowymi, co powoduje wstrząsy i szarpnięcia. Choć może być nieprzyjemne dla pasażerów, nie jest złośliwość, tylko konieczność.

Siła hamowania sporych rozmiarów pojazdu powoduje, że pasażer, który nie trzyma się przeznaczonych do tego uchwytów naraża się na niebezpieczeństwo. Chwila nieuwagi może mieć finał nawet w szpitalu. A obok zwichnięć, otarć czy potłuczeń, odnotowywane są niestety także złamania. Taki wypadek wpływa również na dalsze funkcjonowanie komunikacji miejskiej. Choć czasami po kilkunastu minutach pojazd może ruszyć w dalszą drogę, wiele przypadków pokazuje, że tramwaj czy autobus są wyłączone z jazdy przez godzinę, dwie lub nawet trzy.

Warto, aby pasażerowie pamiętali, że sytuacja na drodze zmienia się dynamicznie, ale też o tym, że pojazdy wykonują manewry skręcania, hamowania, ruszania, przy których naturalnym jest działanie praw fizyki. Zadbajcie o swoje bezpieczeństwo i trzymajcie się poręczy (poza Poznaniem też).

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Przeciążenie
wypadek
siła odśrodkowa
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....