TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Czeski rząd zatwierdził plan linii KDP na Łużyce [FILM]
ČRO Tomasz Larczyński, TransInfo - Opublikowano: 09.06.2017 15:07:05
Czeski rząd zatwierdził plan linii KDP na Łużyce

Czeski rząd opublikował przed terminem koncepcję KDP. Linie te powinny znacznie skrócić czas podróży pociągiem na głównych trasach w państwie. Wygląda na to, że na czoło priorytetów wysuwa się linia Praga – Uście nad Łabą – Drezno (Drježdźany).

Naciski polityków saskich i regionalnych czeskich, o których już pisaliśmy, przyniosły rezultat. Zgodnie z planami linia powinna pokonać Rudawy ponad 25 km tunelem, który ma się zaczynać na usteckim dworcu zachodnim.

Koszt budowy wyniósłby, wliczając odcinek łużycki, ok. 130 mld Kč (ok. 20 mld zł). Sam odcinek "dużej prędkości" miałby 135 km.

Według strategii ministerialnych do Drezna z Uścia powinien być zachowany takt godzinny, a z Uścia do Pragi – półgodzinny. Strategia zawiera również obliczenia kosztów podróżujących pociągami dużej prędkości. Bilet Uścia z Pragi (po dzisiejszej linii to 106 km) może wynieść do ok. 120 do 150 Kč (ok. 19-24 zł), co jest prawie tyle samo, co w chwili obecnej. Przy podróży, na przykład, z Uścia do Ostrawy bilet będzie o ok. 70 Kč (ok. 11 zł) droższy niż dzisiaj.

Kiedy nowa linia KDP mogłaby powstać?

Rząd z rozpoczęciem budowy linii dużych prędkości liczy się do roku 2030. Zanim jednak zostaną wbite łopaty, musi jeszcze zostać wydany szereg innych aktów i dokumentów. Czeski zarządca infrastruktury, Správa železniční dopravní cesty, najpierw musi przygotować studium wykonalności i ocenić, czy taka linia w ogóle jest finansowo realna.

Na nowe połączenie między Pragą, Uściem i Dreznem z niecierpliwością czeka się po niemieckiej stronie granicy. Obecny korytarz kolejowy przez Hřensko jest na granicy przepustowości.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Republika Czeska
Saksonia
KDP

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....