TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Co przeszkadza pasażerom w Częstochowie?
MPK CZĘSTOCHOWA - Opublikowano: 30.04.2015 14:23:35
Co przeszkadza pasażerom w Częstochowie?

MPK w Częstochowie Sp. z o.o. przeprowadziło ankietę na temat zachowania współpasażerów w środkach komunikacji miejskiej. Ankieta trwała od 14 do 21 kwietnia 2015 roku. W ankiecie wzięło udział 1730 respondentów.

Średnia ilość czasu jaką częstochowianie spędzają na jednej podróży w środkach komunikacji miejskiej to około 15 minut. Liczba respondentów, którzy wzięli udział w ankiecie wskazuje na duże zainteresowanie pasażerów i chęć podzielenia się własnymi spostrzeżeniami na temat zachowania innych kompanów podróży.

Jakie zachowania najbardziej przeszkadzają Częstochowianom podczas podróży tramwajem lub autobusem? Badanie wskazuje na kilka zachowań, które szczególnie przeszkadzają podczas podróży. Najbardziej przeszkadza brak higieny i przykry zapach. Na drugim miejscu znalazły się akty wandalizmu dokonywane na środkach komunikacji miejskiej. Trzecie miejsce na podium w skali irytacji zajmuje brak kultury podczas wsiadania i wysiadania z pojazdu. Kolejnymi rzeczami, które w umiarkowany sposób przeszkadzają Częstochowianom są wulgaryzmy, brak uprzejmości/pchanie się oraz palenie e-papierosa. Po środku tabeli znalazły się głośne słuchanie muzyki, nieustępowanie miejsca osobom uprzywilejowanym i głośne rozmowy przez telefon. Z drugiej strony tabeli, czyli to co najmniej przeszkadza pasażerom to przewożenie bagaży, przewożenie zwierząt oraz spożywanie jedzenia i picia pod warunkiem, że nie jest to alkohol. W rubryce inne, w której można było wpisać co jeszcze wpływa na komfort podróży pasażerów znalazły się odpowiedzi, które analizowane były pod kątem częstotliwości występowania słowa klucza. Takimi kluczowymi słowami okazały się: picie alkoholu, zapach, palenie papierosów, brak kultury, agresja, plecaki na plecach, pijani ludzie, zachowanie kierowcy, siedzący obok, kontrolerzy, chamstwo i kładzenie siatek z zakupami na siedzeniach. Ponad 90% respondentów uważa, że warto przeprowadzić akcję społeczną dotyczącą właściwego zachowania w środkach komunikacji miejskiej.

Pełny raport można ściągnąć ze strony internetowej www.mpk.czest.pl W raporcie zachowana została oryginalna pisownia nadesłanych odpowiedzi.

Co dalej? Ankieta, którą przewoźnik przeprowadził wśród mieszkańców daje jasny sygnał, że są pewne rzeczy, na które należy zwracać uwagę podróżując środkami komunikacji miejskiej. MPK w Częstochowie Sp. z o.o. zwróciło się do Zespołu Szkół Plastycznych im. Jacka Malczewskiego w Częstochowie z prośbą o wspólne przygotowanie kampanii przypominającej pasażerom o podstawowych zasadach savoir-vivre?u komunikacji miejskiej. Okazją do przeprowadzenia takiej kampanii stała się coroczna akcja społeczna pt. ?Kultura Nie Boli?, która jest autorskim projektem ?Plastyka?. W tym roku MPK włączyło się do czwartej edycji akcji ?Kultura Nie Boli? i wspólnie z ?Plastykiem? przypomni pasażerom o tym co należy a czego nie należy robić oraz na co zwrócić uwagę podróżując pojazdami MPK. Kampania społeczna ?Ale Jazda? zainicjowana zostanie w dniu 8 maja 2015 roku o godzinie 12:00 na Placu Biegańskiego. Organizatorzy zapraszają wszystkich chętnych do udziału w happeningu. Podczas imprezy będzie można obejrzeć prace graficzne uczniów ?Plastyka?, wziąć udział w quizach z nagrodami, dowiedzieć się jak zachowywać się w różnych sytuacjach. Grupa ?Rescue Team? przypomni jak nieść pierwszą pomoc. Grupa ?Pod Wiszącym Kotem? odegra scenki sytuacyjne, które na co dzień mogą nas spotkać w tramwajach i autobusach. Swój udział w happeningu potwierdziła również Policja, która podzieli się z uczestnikami informacjami na temat bezpieczeństwa w środkach komunikacji miejskiej. W programie imprezy znalazło się też wiele gier i zabaw z nagrodami oraz wiele innych atrakcji dla wszystkich, którzy tego dnia pojawią się na Placu Biegańskiego. Cała akcja jest efektem pozytywnej współpracy ZS Plastycznych im. Jacka Malczewskiego w Częstochowie z MPK w Częstochowie Sp. z o.o.. Organizatorzy liczą, że wspólna akcja przyczyni się do pozytywnych zmian, wpłynie na szczególnie uciążliwe zachowania niektórych pasażerów i wywoła dyskusję na temat savoir-vivre?u komunikacji miejskiej czyli wspólnej przestrzeni miejskiej. Akcja została objęta honorowym patronatem Prezydenta Miasta Częstochowy, Pana Krzysztofa Matyjaszczyka.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Częstochowa
MPK Częstochowa
akcja społeczna
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....