TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Co czeka gdańskie autobusy i tramwaje?
GDANSK.PL TransInfo.pl - Opublikowano: 05.01.2018 09:31:53 1 komentarz
Co czeka gdańskie autobusy i tramwaje?

Dlaczego autobusy i tramwaje się spóźniają? Co można poprawić w ich funkcjonowaniu? Czy cena biletów się zmieni? Jakie inwestycje w system komunikacji miejskiej w Gdańsku nas czekają? M.in. na te pytania odpowiadali Maciej Lisicki - prezes miejskiej spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, i zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów Sebastian Zomkowski.

- Temat opóźnień i przyspieszeń autobusów i tramwajów to temat, który notorycznie się pojawia. Niestety jest to zjawisko naturalne, musi występować - przekonuje zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów Sebastian Zomkowski. - Wynika chociażby z tego, że mamy w Gdańsku różnorodność taboru - jeden pojazd ma większą liczbę drzwi, inny mniejszą. Są też sytuacje, kiedy większa liczba pasażerów kupuje bilety u kierowców, albo kiedy więcej samochodów tarasuje skrzyżowanie i tramwaj nie może przejechać.

Jak tłumaczy Zomkowski, to właśnie te zmienne powodują, że zarząd miejskiego transportu publicznego nie może w rozkładzie zagwarantować punktualnego przyjazdu tramwaju czy autobusu. Uspokaja jednak, że nie ma w Polsce miasta, które by z tym problemem (dotyczącym szczególnie dużych miast) poradziło sobie lepiej niż Gdańsk. Co więcej, nie dotyczy to tylko naszego kraju.

- Niemożliwość określenia punktualnego rozkładu jazdy zdiagnozowano już znacznie wcześniej w Europie Zachodniej. Stąd pomysł stworzenia elektronicznego systemu informacji pasażerskiej, który pokazuje w jakim czasie rzeczywistym przyjedzie autobus czy tramwaj - dodaje Zomkowski.

Jego zdaniem, w przyszłości - tej dalszej, bo możliwe, że dopiero za 20 lat - poskutkuje to tym, że nie będzie już papierowych rozkładów jazdy, które nie uwzględniają wspomnianych przez niego czynników, a także robót drogowych i awarii. System online, aktualizowany na bieżąco, pozwoli na dokładniejsze określanie czasu przyjazdu tramwaju lub autobusu.

Zaczątkiem tego rozwoju technologicznego jest instalacja tablic informacyjnych na przystankach w Gdańsku. Jak przypomniał Zomkowski, Gdańsk też, jako pierwsze miasto w Polsce, w ramach tzw. otwartych danych prezentuje, jak kursują tramwaje i autobusy w czasie rzeczywistym - można to sprawdzić np. poprzez stronę mobilnego systemu informacji pasażerskiej - patrz www.ztm.gda.pl lub Otwarty Gdańsk.

Zdaniem prezesa miejskiej spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje Macieja Lisickiego, pomocny w punktualnym kursowaniu pojazdów transportu publicznego mógłby być wdrożony w Gdańsku system Tristar. - Tristar ma ogromne możliwości, jeżeli chodzi o inteligentne sterowanie ruchem. Tylko od zarządcy tego systemu zależy, na ile tkwiący w nim potencjał uruchomi. Mamy możliwość wprowadzenia systemu, dzięki któremu tabor miejski mógłby mieć "zieloną drogę" dla własnych potrzeb. Ale pamiętajmy, że byłoby to z konsekwencją dla ruchu samochodowego - może generować korki. Trzeba więc z tego systemu korzystać rozsądnie, żeby wszyscy użytkownicy dróg mogli na nim skorzystać.

Lisicki zdradził też, że w Gdańsku w godzinach szczytu na ulice wyjeżdża 200 autobusów i mniej więcej 109 tramwajów należących do spółki komunalnej Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Do tego dochodzi przewoźnik prywatny, który wypuszcza około 30. pojazdów dziennie.

- To, że potrzebujemy więcej usług komunikacyjnych i że potrzeby przewozowe są większe oznacza, że miasto się rozwija. Czyli globalnie jest dobrze. Najlepszym dowodem jest rosnąca z roku na rok liczba mieszkańców Gdańska - ocenił prezes GAiT.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
GAiT
  • Piotras – 08.01.2018

    Nie Proszę Pana, to nie jest normalne ze autobusy i tramwaje się spełniają! Zamiast biletów nabywabych u kierowców w XXI wieku są już biletomaty, ale Pan Pewnie o tym nie wie siedząc tylko za biurkiem. Tabor jest źle dobrany do tras, a nie różnorodny jak to Oan określa. Korków by nie było, gdyby autobusy i tramwaje jeździły częściej, a bilet byłby tańszy niż 3'80 za przejazd - wiecej ludzi wybraloby wtedy komunikację miejską. Dodatkwo, gdyby Pan pomyślał o zarobkach kierowców i motorniczy ch a oni byliby zadowolonymi pracowbikami identyfikującymi się z firmą, też opóźnień byloby mniej. Jeżeli linia przykładowo 127 jedzie przez cale miasto, i wiele drogowych punktów krytycznie "korkowych" jak wiele miejsc we Wrzeszczu czy ulics Myśliwska, to trudno żeby jeździł punktualnie... zmiencie podejscie i.przestańcie wydłużać linie , na zachodzie pomysleli o tym już 20 lat temu. Rozumiem ze jesli.nie jest się managerem tylko urzędnikiem to.można mieć problemy w zarządzaniu spółką, ale weźcie się Państwo do.roboty.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....