TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Co czeka gdańskie autobusy i tramwaje?
GDANSK.PL TransInfo.pl - Opublikowano: 05.01.2018 09:31:53 1 komentarz
Co czeka gdańskie autobusy i tramwaje?

Dlaczego autobusy i tramwaje się spóźniają? Co można poprawić w ich funkcjonowaniu? Czy cena biletów się zmieni? Jakie inwestycje w system komunikacji miejskiej w Gdańsku nas czekają? M.in. na te pytania odpowiadali Maciej Lisicki - prezes miejskiej spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje, i zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów Sebastian Zomkowski.

- Temat opóźnień i przyspieszeń autobusów i tramwajów to temat, który notorycznie się pojawia. Niestety jest to zjawisko naturalne, musi występować - przekonuje zastępca dyrektora ZTM ds. przewozów Sebastian Zomkowski. - Wynika chociażby z tego, że mamy w Gdańsku różnorodność taboru - jeden pojazd ma większą liczbę drzwi, inny mniejszą. Są też sytuacje, kiedy większa liczba pasażerów kupuje bilety u kierowców, albo kiedy więcej samochodów tarasuje skrzyżowanie i tramwaj nie może przejechać.

Jak tłumaczy Zomkowski, to właśnie te zmienne powodują, że zarząd miejskiego transportu publicznego nie może w rozkładzie zagwarantować punktualnego przyjazdu tramwaju czy autobusu. Uspokaja jednak, że nie ma w Polsce miasta, które by z tym problemem (dotyczącym szczególnie dużych miast) poradziło sobie lepiej niż Gdańsk. Co więcej, nie dotyczy to tylko naszego kraju.

- Niemożliwość określenia punktualnego rozkładu jazdy zdiagnozowano już znacznie wcześniej w Europie Zachodniej. Stąd pomysł stworzenia elektronicznego systemu informacji pasażerskiej, który pokazuje w jakim czasie rzeczywistym przyjedzie autobus czy tramwaj - dodaje Zomkowski.

Jego zdaniem, w przyszłości - tej dalszej, bo możliwe, że dopiero za 20 lat - poskutkuje to tym, że nie będzie już papierowych rozkładów jazdy, które nie uwzględniają wspomnianych przez niego czynników, a także robót drogowych i awarii. System online, aktualizowany na bieżąco, pozwoli na dokładniejsze określanie czasu przyjazdu tramwaju lub autobusu.

Zaczątkiem tego rozwoju technologicznego jest instalacja tablic informacyjnych na przystankach w Gdańsku. Jak przypomniał Zomkowski, Gdańsk też, jako pierwsze miasto w Polsce, w ramach tzw. otwartych danych prezentuje, jak kursują tramwaje i autobusy w czasie rzeczywistym - można to sprawdzić np. poprzez stronę mobilnego systemu informacji pasażerskiej - patrz www.ztm.gda.pl lub Otwarty Gdańsk.

Zdaniem prezesa miejskiej spółki Gdańskie Autobusy i Tramwaje Macieja Lisickiego, pomocny w punktualnym kursowaniu pojazdów transportu publicznego mógłby być wdrożony w Gdańsku system Tristar. - Tristar ma ogromne możliwości, jeżeli chodzi o inteligentne sterowanie ruchem. Tylko od zarządcy tego systemu zależy, na ile tkwiący w nim potencjał uruchomi. Mamy możliwość wprowadzenia systemu, dzięki któremu tabor miejski mógłby mieć "zieloną drogę" dla własnych potrzeb. Ale pamiętajmy, że byłoby to z konsekwencją dla ruchu samochodowego - może generować korki. Trzeba więc z tego systemu korzystać rozsądnie, żeby wszyscy użytkownicy dróg mogli na nim skorzystać.

Lisicki zdradził też, że w Gdańsku w godzinach szczytu na ulice wyjeżdża 200 autobusów i mniej więcej 109 tramwajów należących do spółki komunalnej Gdańskie Autobusy i Tramwaje. Do tego dochodzi przewoźnik prywatny, który wypuszcza około 30. pojazdów dziennie.

- To, że potrzebujemy więcej usług komunikacyjnych i że potrzeby przewozowe są większe oznacza, że miasto się rozwija. Czyli globalnie jest dobrze. Najlepszym dowodem jest rosnąca z roku na rok liczba mieszkańców Gdańska - ocenił prezes GAiT.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Gdańsk
GAiT
  • Piotras – 08.01.2018

    Nie Proszę Pana, to nie jest normalne ze autobusy i tramwaje się spełniają! Zamiast biletów nabywabych u kierowców w XXI wieku są już biletomaty, ale Pan Pewnie o tym nie wie siedząc tylko za biurkiem. Tabor jest źle dobrany do tras, a nie różnorodny jak to Oan określa. Korków by nie było, gdyby autobusy i tramwaje jeździły częściej, a bilet byłby tańszy niż 3'80 za przejazd - wiecej ludzi wybraloby wtedy komunikację miejską. Dodatkwo, gdyby Pan pomyślał o zarobkach kierowców i motorniczy ch a oni byliby zadowolonymi pracowbikami identyfikującymi się z firmą, też opóźnień byloby mniej. Jeżeli linia przykładowo 127 jedzie przez cale miasto, i wiele drogowych punktów krytycznie "korkowych" jak wiele miejsc we Wrzeszczu czy ulics Myśliwska, to trudno żeby jeździł punktualnie... zmiencie podejscie i.przestańcie wydłużać linie , na zachodzie pomysleli o tym już 20 lat temu. Rozumiem ze jesli.nie jest się managerem tylko urzędnikiem to.można mieć problemy w zarządzaniu spółką, ale weźcie się Państwo do.roboty.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....