TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Ciepły guzik wraca do Radomia
TransInfo.pl - Opublikowano: 28.09.2018 09:25:07
Ciepły guzik wraca do Radomia

Już od 29 września (sobota) MZDiK Radom przywraca funkcjonowanie tak zwanego ciepłego guzika we wszystkich autobusach, które są wyposażone w system otwierania drzwi przyciskiem przez pasażerów.

W nieklimatyzowanych pojazdach w okresie letnim ciepły guzik był czasowo zawieszony, by podczas upałów ich wnętrza nadmiernie się nie nagrzewały. Autobusy z systemem są odpowiednio oznakowane, aby pasażerowie nie mieli wątpliwości, jak się zachowywać. Na drzwiach (od wewnątrz oraz z zewnątrz) są czerwone naklejki z napisem "Na przystanku otwórz drzwi przyciskiem!". Zewnętrzne przyciski przy wejściach są wyróżnione napisem "Przycisk otwierania drzwi przez pasażera". Identyczne napisy są też we wnętrzu, ale pod nimi umieszczono strzałki wskazujące odpowiedni przycisk. W niektórych wozach zostały bowiem fabrycznie zamontowane na słupkach po dwa guziki - STOP oraz DRZWI. Wyłącznie drugi z nich jest do otwierania drzwi. Ten pierwszy służy do powiadamiania kierowcy o konieczności zatrzymania się na przystanku na żądanie. Apelujemy o uważne czytanie informacji i wskazań strzałek umieszczonych na wspomnianych naklejkach!

Przyciski obok drzwi każdorazowo uaktywniają kierowcy, naciskając odpowiedni przycisk na swoim pulpicie w kabinie po zatrzymaniu się na przystanku. Po zamknięciu drzwi system jest automatycznie wyłączany, więc nie może być mowy o wyjściu lub wejściu do autobusu, który już ruszył z przystanku bądź zatrzymał się przed sygnalizatorem!

Jeżeli w którymś autobusie nie ma żadnych naklejek związanych z ciepłym guzikiem (dotyczy to wyłącznie niewielkiej części pojazdów MPK, bo u pozostałych operatorów wszystkie wozy mają już ten system), oznacza to, że tam wciąż obowiązują dotychczasowe zasady otwierania drzwi bezpośrednio przez kierowców. W niektórych pojazdach nie ma przycisków tylko przy przednich drzwiach. Zasada jest zatem prosta - jeśli dane wejście jest oznakowane naklejkami, należy wtedy skorzystać z przycisku, a jeśli nie, to znaczy, że w tym autobusie albo w tych drzwiach systemu nie ma.

Wyjątkiem od stosowania ciepłego guzika mogą być sytuacje, gdy kierowca zauważy na przystanku lub w autobusie pasażera z ograniczoną mobilnością (na przykład niewidomego, na wózku inwalidzkim, o kulach bądź w inny sposób niepełnosprawnego), który mógłby nie poradzić sobie z samodzielnym otworzeniem drzwi. Jeśli w tłumie prowadzący pojazd nie zauważyłby takiej osoby, to apelujemy o pomoc do współpasażerów. Kierowcy mogą ponadto wciąż sami otwierać drzwi tam, gdzie z uwagi na bardzo dużą wymianę pasażerów i tak będą oni korzystali ze wszystkich wejść.

Ewentualne nieprawidłowości w działaniu systemu ciepłego guzika w autobusach można zgłaszać bezpośrednio do dyspozytorów poszczególnych operatorów. Dyspozytorzy pracują całodobowo, mają również łączność z kierowcami.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Radom
MZDiK Radom
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....