TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Chorzowski ITS z Connected Citizens
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 23.08.2017 15:00:16
Chorzowski ITS z Connected Citizens

Miejski Zarząd Ulic i Mostów z Chorzowa, jako pierwsza instytucja z Polski, przystąpił do programu wymiany danych Connected Citizens. Liczy, że ułatwi jazdę kierowcom korzystającym z aplikacji mobilnych i pozyska dane do planowanego systemu zarządzania ruchem.

Program Connected Citizens został uruchomiony w 2014 r. pod kątem aplikacji Waze (obecnie należy do Google). Zakłada wymianę danych pomiędzy jego partnerami instytucjonalnymi (np. MZUiM w Chorzowie), kierowcami korzystającymi z mobilnych aplikacji (Mapy Google, Waze) oraz społecznością edytorów Waze. Jego głównym zadaniem jest informowanie, gdzie i co dzieje się na drogach.

Dotąd do Connected Citizens przystąpiło ponad sto agencji lub operatorów dróg z całego świata, działających na poziomie miast, regionów czy krajów. Kilkanaście z nich pracuje w Europie (m.in. na terenie Barcelony, Budapesztu czy Łotwy).

Chorzowski MZUiM, podobnie jaki inni partnerzy instytucjonalni programu, będzie przekazywał do niego dane dotyczące: zamknięć lub objazdów wynikających z planowanych remontów lub likwidacji awarii, zdarzeń drogowych wpływających na płynność ruchu oraz ograniczeń wynikających z np. z organizacji wydarzeń sportowych.

W zamian chorzowska spółka otrzyma płynące w czasie rzeczywistym informacje od kierowców o płynności ruchu - np. na zdefiniowanych ciągach ulic, przewidywanych spowolnieniach, zdarzeniach drogowych, zatorach, uszkodzeniach nawierzchni czy oznakowania i innych nietypowych sytuacjach. Dzięki temu drogowcy będą mogli szybko reagować.

"Bazę informacji chcielibyśmy wykorzystać także w projektowanym właśnie systemie liniowego zarządzania ruchem. Takie rozwiązanie przyśpieszyłoby przekazywanie informacji o nietypowych zdarzeniach na drogach Chorzowa i miast ościennych, a tym samym usprawniło ruch" – ocenił dyrektor chorzowskiego MZUiM Piotr Wojtala.

Chodzi o element wartego ok. 38 mln zł unijnego projektu obejmującego infrastrukturę wspomagającą transport publiczny, na który Chorzów w ostatnich tygodniach zdobył 32 mln zł dofinansowania (z Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego – z puli na transport niskoemisyjny w miastach).

W ramach tego projektu miasto planuje m.in. kosztem kilkunastu milionów złotych wdrożyć liniowy system zarządzania ruchem ulicznym. Określenie "liniowy" oznacza w tym kontekście wyodrębnienie głównych ciągów komunikacyjnych, na których występują dziś problemy i które można usprawnić – poprzez koordynację sygnalizacji świetlnych oraz informowanie kierowców.

Wybrane już pod tym kątem ciągi komunikacyjne to ul. Katowicka (od Katowic do Bytomia), ul. Katowicka wraz z ul. 3 Maja (od Katowic po Świętochłowice) oraz trasa od Chorzowa Batorego do centrum (z dwoma wariantami - przez ul. Armii Krajowej i Dąbrowskiego oraz BOWiD i Hajducką).

Jak deklarują przedstawiciele MZUIM, na tych połączeniach koordynowana będzie praca skrzyżowań (także dzięki danym z Connected Citizens). Choć nie wszędzie możliwe będzie uzyskanie tzw. zielonej fali, system będzie zmierzał do upłynnienia ruchu. Informowaniu kierowców w tym zakresie służyć będą tablice elektroniczne zmiennej treści oraz aplikacja mobilna (wykorzystująca m.in. dane z Connected Citizens).

Pozostałymi elementami chorzowskiego projektu komunikacyjnego są refinansowanie zakończonej już w ub. roku budowy autobusowo-tramwajowego centrum przesiadkowego na rynku, a także budowa 46 stacji roweru miejskiego, kilkunastu kilometrów nowych dróg dla rowerzystów oraz parkingu bike&ride przy centrum przesiadkowym.

Należąca do Google społecznościowa aplikacja Waze pozwala na nawigację z uwzględnieniem korków i objazdów, o których kierowcy informują się nawzajem w rzeczywistym czasie.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Chorzów
ITS

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....