Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Budowa poznańskiego węzła Grunwaldzka coraz bliżej

infotrans
29.08.2017 08:42
0 Komentarzy

Projekt budowyzintegrowanego węzła transportowego Grunwaldzka, wraz z budową bezkolizyjnegoprzejazdu oraz przejścia pod linią kolejową E20, wkracza w kolejną fazę.

Spółka Poznańskie Inwestycje Miejskie rozpisała przetarg naopracowanie programu funkcjonalno-użytkowego wraz z projektem budowlanym dlatej inwestycji. Potencjalni wykonawcy mogą zgłaszać swoje oferty do 11września.

Zadaniem wybranego oferenta będzie opracowanie projektubudowlanego wiaduktu kolejowego (tunelu drogowego) wraz z układem drogowym,budowy i przebudowy infrastruktury podziemnej i naziemnej, parkingów,infrastruktury autobusowej przy peronie kolejowym w kierunku Poznania, a takżeprojektu zagospodarowania terenu z małą architekturą i zielenią. On równieżsporządzi m.in. kosztorys inwestorski oraz harmonogram rzeczowo-finansowyrealizacji inwestycji. Do jego obowiązków będzie także należało uzyskaniedecyzji o środowiskowych uwarunkowaniach budowy.

Wykonanie zamówienia podzielono na kilka etapów. Do końcasierpnia przyszłego roku ma powstać kompletny program funkcjonalno-użytkowy, dokońca przyszłego roku wykonawca ma przekazać projekt budowlany wraz zkosztorysami oraz wnioskiem o wydanie zezwolenia na realizację inwestycjidrogowej lub pozwolenia na budowę, które to decyzje powinny zapaść do końcakwietnia 2019 roku. Realizację prac budowlanych zaplanowano na trzy lata. Jakczytamy w materiałach przetargowych, wykonawca będzie sprawował nadzór autorskinad realizacją projektu maksymalnie do 30 czerwca 2022 roku.

Brak bezkolizyjnego przejazdu przez tory linii kolejowejE20, łączącej Warszawę z Berlinem, od lat stanowi problem nie tylko dlamieszkańców Plewisk, Komornik, Junikowa i Grunwaldu oraz działających w tymrejonie firm, lecz również dla wszystkich, którzy chcą ul. Grunwaldzką dojechaćdo autostrady A2 i drogi krajowej nr 5. Przez przejazd kolejowy na ul.Grunwaldzkiej przejeżdża w ciągu doby ok. 10 tys. pojazdów. Ze względu na dużenatężenie ruchu kolejowego przejazd ten jest zamykany średnio co 15 minut, cogeneruje utrudnienia w ruchu pojazdów, również komunikacji publicznej. Dziennieprzez stację Poznań Junikowo przejeżdża 135 pociągów, z których 35 zatrzymujesię na tej stacji.

Zintegrowany węzeł przesiadkowy, który – staraniem MiastaPoznań, gminy Komorniki i Starostwa Powiatowego w Poznaniu i kosztem ok. 60 mlnzł – ma powstać w bezpośrednim sąsiedztwie tej stacji, zapewni bezkolizyjnyprzejazd i przejście pod torami linii kolejowej E20. W ciągu ul. Grunwaldzkiej,na odcinku od ul. Twardogórskiej do ul. Wołczyńskiej, powstanie droga zchodnikami i ścieżkami rowerowymi, połączona z ul. Piwoniową i Szarotkową. Postronie Poznania zbudowana zostanie kładka dla pieszych. Zamontowane zostanąschody i windy.

Rozwiązania zastosowane przy budowie węzła mają umożliwićszybką i bezkolizyjną przesiadkę pomiędzy pociągami i autobusami „drzwi wdrzwi”. Uzupełnieniem węzła transportowego będą parkingi typu „parkuji jedź” na ok. 200 miejsc postojowych.

24 sierpnia ruszyły konsultacje społeczne tego projektu.Dzięki nim, do 15 września, mieszkańcy Poznania oraz gminy Komorniki mogązapoznać się z planowanymi rozwiązaniami, sformułować swoje uwagi i przesłać jena adres poczty elektronicznej: [email protected].

– W ramach konsultacji planowane jest również spotkanie zmieszkańcami. Odbędzie się ono 6 września o godz. 17.00 w szkole na ul. Żonkilowejw Poznaniu – informuje Agata Kaniewska, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskichw Poznaniu.

Opis inwestycji wraz z wizualizacjami i planem sytuacyjnymdostępny jest w poniższym linku.


Komentarze