TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Bohaterowie z MPK Poznań u prezydenta
TransInfo.pl - Opublikowano: 02.11.2017 11:25:32
Bohaterowie z MPK Poznań u prezydenta (foto: poznan.pl)

Musimy dać ludziom poczucie bezpieczeństwa w środkach komunikacji publicznej. To jest tak samo ważne jak wszelkie inwestycje, które przeprowadzamy - powiedział Jacek Jaśkowiak, prezydent Miasta Poznania, na spotkaniu z dwoma bohaterami z poznańskiego MPK.

Krzysztof Kubasiński i Andrzej Janiszczak zostali zaproszeni przez Jacka Jaśkowiaka, prezydenta Poznania, który chciał im osobiście pogratulować i podziękować za bohaterską postawę. Na spotkaniu był również obecny Wojciech Tulibacki, prezes MPK Poznań.

W ostatnim czasie zdarzyły się w Poznaniu dwie sytuacje, które pokazały, że motorniczy reagowali na wydarzenia dziejące się w pojazdach komunikacji publicznej i wokół nich. Najpierw kierowca autobusu nr 68 udzielił pierwszej pomocy kobiecie, która upadła na przystanku, a kilka dni później motorniczy tramwaju nr 5 nie pozostał bierny wobec słownej napaści na dwoje obcokrajowców.

W Polsce, w tym również w Poznaniu, coraz częściej zdarzają się ataki agresji słownej i fizycznej wobec obcokrajowców lub osób mówiących w innym języku. Najczęściej w takich przypadkach pasażerowie nie reagują w ogóle lub bardzo rzadko. Podobnie było w przypadku ostatniego incydentu na tle rasistowskim - zareagował tylko motorniczy, który swoją posturą nie mógł raczej przestraszyć agresora.

- Jestem pod wrażeniem tego co zrobił pan w tramwaju. Trenowałem judo i boks, ćwiczę regularnie i być może wiedziałbym jak te umiejętności wykorzystać. Pan zareagował bez wahania i użycia siły - mówił Jacek Jaśkowiak zwracając się do motorniczego.

Pracownicy MPK podkreślali, że w sytuacjach ratowania życia przydają się się szkolenia i im więcej ich jest tym lepiej i łatwiej można reagować na daną sytuację. Padła też kwestia procedur w przypadku nagłego zdarzenia w pojazdach komunikacji publicznej.

- Obecnie działa to w ten sposób, że motorniczy lub kierowca w specjalnych przypadkach wciska guzik alarmowy w pojeździe. W centrali wiemy wtedy, że coś jest nie tak, słyszymy co się dzieje w pojeździe i znamy jego dokładną lokalizację - wyjaśnił Wojciech Tulibacki, który zwrócił też uwagę, że ważna jest natychmiastowa komunikacja z policją.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
MPK Poznań
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....