TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Błędne naliczanie kwot na e-biletach!
MZK JASTRZĘBIE-ZDRÓJ - Opublikowano: 09.10.2015 12:38:19
Błędne naliczanie kwot na e-biletach!

Z uwagi na kontrowersje i niejasności związane z naliczaniem kosztów przejazdu przez systemu elektronicznej obsługi pasażerów, Zarząd Międzygminnego Związku Komunikacyjnego w Jastrzębiu-Zdroju informuje, że do tej pory reklamacje złożyło 165 osób. W tym, w 20 przypadkach błąd był spowodowany niewłaściwym doładowaniem konta, a w około 30 zdarzeniach pasażerowie mieli problemy z prawidłowym użyciem e-biletów.

Nie zmienia to faktu, że w ponad stu zgłoszonych przypadkach faktycznie błędne naliczono koszty przejazdu. Najwyższa kwota reklamacji wyniosła 13,60 zł na niekorzyść pasażera, najniższa 20 gr. Łączna kwota niesłusznie naliczonych opłat to niecałe 500 zł (do tej pory wykonano ok. 700 tysięcy operacji na wszystkich e-kartach, wydano ich 60 tysięcy). Nie zmienia to faktu, że problem istnieje, dlatego też reakcja władz MZK była natychmiastowa. Firma z Mielca odpowiedzialna za wdrożenie systemu elektronicznej obsługi pasażerów została zobligowana do usunięcia usterki.

Powodem występowania niezgodności są wady modułu elektronicznego zastosowanego w systemie rozliczania kosztów przejazdów. - Błędy pojawiają się najczęściej na trasach o dużym zagęszczeniu przystanków. Zdarza się, że w trakcie pobierania opłaty z e-karty moduł omyłkowo odczytuje przystanki niewłaściwe i stąd różnica w naliczaniu kwot - wyjaśnia Benedykt Lanuszny, dyrektor Biura MZK.

Mielecka firma zdecydowała o wymianie wadliwego modułu na moduł bardziej precyzyjny. Jest on już testowany w 24 autobusach kursujących na liniach MZK. Jak mówi Beata Włodarczak, koordynator wdrażanego projektu, wada powinna być usunięta najpóźniej do 20 października.

Przypomnijmy, że każda z osób zgłaszająca uzasadnioną reklamację może liczyć na zwrot kosztów. Niesłusznie pobrane kwoty zostają doładowane na e-kartę lub przelane na konto bankowe konkretnej osoby. Co ważne, kwoty zwracane są również w przypadku błędu pasażera. Najczęściej jest to wadliwe przyłożenie karty do czytnika. - Dla naszych klientów system elektronicznej obsługi jest nowością, dlatego też na tym etapie podchodzimy do sprawy ze zrozumieniem i również tego typu reklamacje rozliczamy na korzyść pasażera - mówi Karolina Budkiewicz z Działu Planowania i Organizacji Komunikacji MZK.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Jastrzębie-Zdrój
MZK Jastrzębie-Zdrój
e-bilet

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....