TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Bilety długookresowe: Warszawa zawiesza, ZTM zwraca
PAP TransInfo.pl - Opublikowano: 18.03.2020 08:00:35
Bilety długookresowe w dobie wirusa: Warszawa zawiesza, ZTM zwraca; fot. GZM

Pasażerowie, którzy zrezygnowali teraz z podróży komunikacją publiczną, mogą drogą elektroniczną zwrócić się do swoich zarządów o zwrot pieniędzy za długookresowych bilety lub ich zawieszenie. Ma takie rozwiązania zdecydowały się dwie największe sieci w Polsce: ZTM w Warszawie i Zarząd Transportu Metropolitalnego.

Warszawa zawiesza

Z pierwszej opcji mogą skorzystać pasażerowie Zarządu Transportu Miejskiego, do którego można wysłać wniosek – pocztą elektroniczną - o zawieszenie biletu długookresowego. Jest to rozwiązanie, wdrożone ze względu na stan epidemiologiczny i mniejszą liczbę pasażerów w komunikacji miejskiej.

Wniosek w tej sprawie pasażerowie mogą przesłać na adres: ztm@ztm.waw.pl. W tytule wiadomości powinno się znaleźć - zawieszenie biletu. We wniosku należy podać także numer karty.

ZTM w Warszawie zastrzega jednak, że pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, ale będzie mógł przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez siebie terminie. "Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez internet" – poinformował warszawski Zarząd.

Pasażerowie, którzy będą chcieli zwrotu pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów zapraszamy do Punktu Obsługi Pasażerów, ponieważ zwrot biletu wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej. To można zrobić tylko w punkcie stacjonarnym.

ZTM oddaje

Z kolei Zarząd Transportu Metropolitalnego, który jest organizatorem komunikacji miejskiej na terenie Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, przyjmuje zwroty biletów okresowych i oddaje pieniądze.

17 marca ZTM poinformował, że w związku z wprowadzonym stanem zagrożenia epidemicznego oraz zaleceniami, by pozostać w domu, pasażerowie ZTM mogą skorzystać z możliwości zwrotu biletów długookresowych.

-"Prosimy wszystkich o cierpliwość i wyrozumiałość, jeśli czas rozpatrzenia reklamacji będzie wydłużony" - zastrzeżono. - "Pasażerowie posiadający bilety 7-, 30-, 90-, 120-dniowe oraz wieloprzejazdowe mogą zdecydować się na zwrot gotówki. W tej chwili jest to możliwe tylko zdalnie. Stacjonarne Punkty Obsługi Pasażera i Punkty Obsługi Klienta zostały zamknięte. Nie ma również możliwości zwrotu w siedzibie Zarządu Transportu Metropolitalnego" - napisano na stronach ZTM.

Wniosek o zwrot biletu można złożyć za pośrednictwem portalu klienta Śląskiej Karty Usług Publicznych. Jeśli nie pamięta się loginu/hasła do portalu ŚKUP, można spróbować odzyskać hasło lub wysłać zgłoszenie na adres kancelaria@metropoliaztm.pl, z odpowiednimi informacjami, jak imię i nazwisko, numer karty i numer konta bankowego.

Można też otrzymać zwrot pieniędzy na kartę ŚKUP, jednak nie można wykorzystać tych środków do zakupu biletów przez portal klienta – można natomiast skorzystać z nich w automatach biletowych, parkomatach ŚKUP, w kasownikach znajdujących się w pojazdach (bilety w taryfie odległościowej i bilety strefowo-czasowe). Zwrotu nie da się wykonać w automatach biletowych.

Profilaktyczne działania

W ostatnich dniach ZTM podawał też, że zamknięcie sieci punktów obsługi klienta przez bank obsługujący system Śląskiej Karty Usług Publicznych (ŚKUP) przełożyło się na brak możliwości wydawania tych kart. Na karcie systemu ŚKUP kodowane są wszystkie bilety czasowe ZTM; można jej też używać do opłacania przejazdów jednorazowych.

Wdrożony w 2015 r., z kilkuletnim opóźnieniem system ŚKUP krytykowany jest jako awaryjny, trudny w obsłudze i niefunkcjonalny. W założeniu karta miała być rodzajem portmonetki, umożliwiającej opłacanie samorządowych usług publicznych. W praktyce, oprócz płatności za komunikację miejską, używana bywa do opłacania parkowania w wybranych miastach.

W tym roku zarząd GZM deklarował zamówienie rozwiązania, które unowocześni lub zastąpi system ŚKUP. Wśród założeń jest umożliwienie płatności kartą płatniczą (dostępne są one już w podregionie tyskim, gdzie system ŚKUP nie funkcjonował przed przejęciem organizacji całości komunikacji przez GZM, a gdzie zamontowano nowocześniejsze urządzenia systemu).

Od poniedziałku ZTM co najmniej do 25 marca ograniczył funkcjonowanie komunikacji miejskiej - obowiązuje rozkład jazdy ważny w dni robocze wolne od zajęć szkolnych. Liczba kursów została zmniejszona o od czterech do sześciu proc. Jeśli niektóre połączenia będą obciążone i niewystarczające, Metropolia zadeklarowała, że częstotliwość kursowania będzie zwiększana.

ZTM w związku z zagrożeniem koronawirusem już w poprzednim tygodniu zalecił przewoźnikom, żeby wszystkie drzwi w pojazdach otwierali kierowcy, aby pasażerowie nie musieli dotykać przycisków. Następnie m.in. zalecił regularną obsługę wszystkich przystanków – również tych "na żądanie" (dzięki czemu zmniejszana ma być liczba dotknięć przycisków "stop"). Zgodził się też na wydzielenie niedostępnych dla podróżnych stref w pobliżu kabin kierowców.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
bilet
Warszawa
GZM
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....