TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Biletowy raport ZTM Poznań
ZTM POZNAŃ - Opublikowano: 07.10.2015 22:40:51
Biletowy raport ZTM Poznań

Pod względem wartości sprzedaży biletów Zarządu Transportu Miejskiego sierpień 2015 był najlepszy od trzech lat. Wpływ na ten wynik miała bardzo dobra sprzedaż biletów długookresowych. Pod względem wartości klienci kupili ich za kwotę o około 635 tys. zł większą, niż w analogicznym miesiącu 2014 r.

W sierpniu 2015 roku klienci Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu kupili bilety o łącznej wartości 14,1 mln zł. Wynik ten jest wyższy o prawie 8 proc. od osiągniętego w sierpniu 2014 r. Jednocześnie wartość sprzedaży w pierwszych ośmiu miesiącach bieżącego roku przekroczyła 120 mln zł i jest minimalnie niższa, niż w analogicznym okresie 2014r. (o 1,86 proc.).

Największy udział w wartości sprzedaży biletów w sierpniu stanowiły bilety o długim okresie obowiązywania (od 14 dni wzwyż). W tym segmencie odnotowano jednocześnie wzrost zarówno liczby, jak i wartości sprzedanych biletów (odpowiednio + 13,26 proc. oraz + 9,19 proc.). Przełożyło się to na wzrost sprzedaży o około 635 tys. zł w stosunku do sierpnia 2014 r.

Analizując popularność biletów długookresowych warto także podkreślić pozytywny trend obserwowany w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku. Pod względem wartości sprzedaży "sieciówek", biletów trasowanych czy semestralnych sprzedało się o 4,4 proc. więcej, niż podczas ośmiu pierwszych miesięcy 2014 r.

Największy udział w wyniku sprzedażowym za sierpień 2015 r. miały bilety o okresie obowiązywania od 14 do 30 dni, w ramach których sprzedaż wyniosła ok. 5,4 mln zł, co stanowi wzrost o 5,90 proc. Niesłabnącym zainteresowaniem pasażerów cieszą się także inne bilety długookresowe, w szczególności w grupach 31-90 oraz 121-150 dni (wzrost odpowiednio o 18 i 33 proc. w stosunku do sierpnia 2014).

Wciąż bardzo dużym zainteresowaniem cieszą się bilety semestralne - kierowane głównie do uczniów i studentów. W sierpniu 2014 r. młodzi pasażerowie kupili takich biletów 3249 sztuk (120- i 150-dniowych), natomiast tegoroczny sierpień ZTM zamknął wynikiem 4339 sprzedanych biletów semestralnych, co oznacza wzrost aż o 33 proc.

Pozytywny trend wynika - jak uważają specjaliści z ZTM - z elastycznej taryfy, którą umożliwił system PEKA oraz z faktu, że część klientów już pod koniec sierpnia zdecydowała się na zakup biletów długookresowych (w tym korzystnych semestralnych oraz szkolnych) w związku z kończącymi się wakacjami.

Dobrze przedstawiają się także wyniki odnośnie biletów krótkookresowych. W tym segmencie sprzedaży nastąpił wzrost o prawie 21 proc. (sierpień 2015 r. do sierpnia 2014 r.). Biorąc pod uwagę liczbę sprzedanych biletów krótkookresowych (24-, 48- i 72-godzinnych) był to najlepszy sierpień od 3 lat. Zdecydowanie największym powodzeniem cieszył się bilet 24-godzinny, który w sierpniu 2015r. stanowił ok. 81 proc. całości sprzedaży biletów krótkookresowych.

Wciąż dużym powodzeniem cieszy się tPortmomentka na karcie PEKA. Wartość doładowań była o 115 proc. wyższa niż w sierpniu 2014 r. (2,8 mln zł do 1,3 mln zł), a łącznie od początku tego roku pasażerowie doładowali tPortmonetkę kwotą 22,6 mln zł.

Biorąc pod uwagę powodzenie taryfy przystankowej trudno się dziwić z wciąż utrzymującego się trendu spadkowego w dystrybucji jednorazowych biletów czasowych. Sprzedaż w tej grupie wyniosła ok. 3 mln zł, co w stosunku do 4,2 mln zł osiągniętych w sierpniu 2014 r. oznacza spadek o ok. 30 proc. Jednocześnie jednak zmiany te rekompensowane są w całości przez wpływy z doładowań tPortmonetki na karcie PEKA, które były wyższe aż o ponad 1,5 mln zł.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Poznań
ZTM Poznań
raport
bilety
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....