TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Bądź życzliwy, ustąp miejsca starszym – o ruszającej kampanii społecznej rozmawiamy z Witoldem Turzańskim, Prezesem MPK Wrocław Sp. z o.o.
Marek Sieczkowski - Opublikowano: 27.11.2007 20:58:41 1 komentarz
Bądź życzliwy, ustąp miejsca starszym – o ruszającej kampanii społecznej rozmawiamy z Witoldem Turzańskim, Prezesem MPK Wrocław Sp. z o.o.

„Życzliwość jest wszędzie”–ta myśl przyświeca Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu we Wrocławiu przy prowadzaniu kampanii społecznej zachęcającej pasażerów komunikacji miejskiej do ustępowania miejsca starszym. Od 16 listopada w tramwajach i autobusach, w formie 500 plakatów i reklamy zewnętrznej, pojawią się żartobliwe komiksy przypominające o pożądanych zachowaniach społecznych.  „Zależy nam na uświadomieniu silniejszym, że słabsi potrzebują ich pomocy”–uzasadnia Iwona Czarnacka, rzecznik prasowy MPK, pomysłodawczyni akcji –„chcemy im przypomnieć, że pomaganie jest fajne i daje satysfakcję obdarowanemu i obdarowującemu. Upraszając, jeśli w szary, listopadowy ranek, ustąpisz  miejsca staruszce, czy ciężarnej  kobiecie –to uśmiech na jej twarzy jest bezcenny. Nie chcemy prawić kazań, więc forma przekazu jest nieco żartobliwa.”Akcję przygotowało MPK Wrocław wspólnie z gazetą wielkomiejską „Echo Miasta”. O kampanii rozmawiamy z Witoldem Turzańskim, Prezesem Zarządu MPK Wrocław sp. z o.o.

Transinfo: Witamy Panie Prezesie. Serdecznie gratulujemy pomysłu prowadzenia akcji „Bądź życzliwy, ustąp miejsca starszym”w komunikacji miejskiej. Skąd wziął się pomysł na przeprowadzenie kampanii społecznej w MPK Wrocław?

Witold Turzański, prezes zarządu MPK sp. z o.o.: Jest to pierwsza tego typu akcja w Wrocławiu, a  najprawdopodobniej także w Polsce. Pomysł narodził się w trakcie dyskusji o tym, jak rozwiązywać sytuacje konfliktowe w tramwajach i autobusach. Wrocławskie MPK,   jako pierwsze w Polsce,  przeprowadziło cykl szkoleń dla prowadzących pojazdy,  jak mają reagować w sytuacjach konfliktowych. A przecież napięcia powstają nie tylko między kierowcą a pasażerami, ale także między samymi podróżnymi. Chcemy, by w naszych wozach ludzie czuli się dobrze. Pomyśleliśmy, że należy im podróż uczynić znośniejszą. Zwłaszcza, że listopad we Wrocławiu (na przekór niesprzyjającej aurze) jest obchodzony jako miesiąc życzliwości. Postanowiliśmy trochę powalczyć o tę życzliwą atmosferę w naszych pojazdach. Chcemy, by ustępowanie miejsca potrzebującym stało się standardem w naszych pojazdach. Ponieważ zwracamy się głównie do młodzieży, stąd pomysł, by zwrócić im uwagę za pomocą żartobliwych komiksów. Znaleźliśmy partnera, tej akcji: gazetę bezpłatną Echo Miasta. „Echo”jest chętnie czytane przez ludzi młodych. Komiksy narysował ich grafik: Bartek Ślusarski, student Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu.

Transinfo: Jak się zachowuje młodzież w pojazdach MPK Wrocław? 

Witold Turzański: Niektórzy, zachowują wzorowo, inni trochę mniej przykładnie. Do sytuacji naprawdę nieprzyjemnych dochodzi niezwykle rzadko. Najczęściej są to zwykłe uciążliwości. Ktoś komuś nie ustąpi miejsca, nie przesunie się, potrąci i nie przeprosi. Ale takie zachowania niestety psują wszystkim humor.

Transinfo: Czy często się zdarza, że nie ustępują miejsca potrzebującym?

Witold Turzański: Nie prowadzimy żadnych statystyk, więc nie wiemy. Na pewno zdarza się częściej niż powinno.

Transinfo: Do kogo jest skierowana kampania „Bądź życzliwy, ustąp miejsce starszym”?

Witold Turzański: Przede wszystkim do ludzi młodych, stąd forma przekazu. Komiksy są czytane najchętniej przez młodzież.

Transinfo: Jak kampania będzie przebiegać?

Witold Turzański: Kampania potrwa do końca roku. Komiksy umieściliśmy w ramkach, we wszystkich naszych autobusach i tramwajach. Wydrukowaliśmy ich 500 sztuk. Oprócz tego, dwa tramwaje zostały nimi oklejone. Wybraliśmy dla tych tramwajów takie trasy, na których najczęściej przemieszczą się uczniowie i studenci. Koszty całej kampanii wyniósł tysiąc złotych. Co jak na jej zasiąg jest naprawdę niewielką kwotą. Zaprosiliśmy dziennikarzy ze wszystkich mediów rezydujących we Wrocławiu, żeby zobaczyli jak oklejamy tramwaje komiksami. Relacje z tego zdarzenia, ukazały się wszędzie,  także telewizji ogólnopolskiej. Musze nieskromnie powiedzieć, że wszyscy chwalili nasza kampanię.

Transinfo: Jakich rezultatów spodziewacie się Państwo przeprowadzając kampanię?

Witold Turzański: Trochę uśmiechu, więcej życzliwości, zainteresowania innymi ludźmi. Zdaję sobie sprawę, że nasza akcja świata nie zmieni. Zależy mi jednak, także na tym, by nasi klienci poczuli, że zależy nam na ich samopoczuciu. Chcemy by o MPK pomyśleli trochę cieplej. Zwłaszcza w sytuacji, gdy cały Wrocław jest rozkopany z powodu remontów ulic, wszyscy stoją w korkach i nastroje często nie są najlepsze.

Transinfo: Czy odbieracie już Państwo jakieś sygnały od pasażerów?  

Witold Turzański: Sygnałów jest sporo. I wszystkie pozytywne. Młodzieży podoba, się, że mają co poczytać podczas jazdy, a seniorom, że zauważyliśmy ich kłopoty. Niektórzy opisują sytuację, jak z naszych komiksów, ale tym razem zakończone, pozytywnie. To działa.

Transinfo: Czy pojazdy komunikacji miejskiej to dobre miejsce do przeprowadzania kampanii społecznych czy akcji reklamowych?  

Witold Turzański: Moim zdaniem, znakomite. Ludzie mają chwilę czasu, przyglądają się więc uważnie innym ludziom, a także ogłoszeniom zamieszczonym w ramkach. W innej sytuacji często nie doczytaliby od początku do końca. Tutaj mają czas.  

Transinfo: Czy będziecie Państwo kontynuować projekty społeczne?

Witold Turzański: Oczywiście. Jesteśmy po to by służyć mieszkańcom, naszego miasta, wozić ich, dbać. Zależy nam, by czuli się z nami komfortowo. Zwłaszcza, że uczestnicy  w ich życiu intensywnie. Spotykamy się  przecież codziennie.

Transinfo: Panie Prezesie, serdecznie dziękujemy za rozmowę.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MPK
Wrocław
kampania
  • WAFI – 29.11.2007

    Brawo! Wielkie oklaski! Wreszcie ktoś myślący w komunikacji miejskiej :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....