TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Arriva przypomina o prawach pasażerów w transporcie autobusowym
TRANSINFO - Opublikowano: 07.11.2014 15:50:49
Arriva przypomina o prawach pasażerów w transporcie autobusowym
Od 1 marca 2013 r. obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczące praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 2006/2004(i). Rozporządzenie ma zastosowanie (z zastrzeżeniem określonych wyjątków), do pasażerów podróżujących w ramach usług regularnych dla nieokreślonych kategorii pasażerów, w przypadku gdy miejsce, w którym pasażerowie wchodzą na pokład pojazdu lub w którym opuszczają pokład pojazdu, znajduje się na terytorium Unii Europejskiej oraz w przypadku gdy długość trasy, na jakiej świadczona jest usługa, wynosi minimum 250 km. Niektóre przepisy rozporządzenia mają zastosowanie do wszystkich usług, w tym również usług obejmujących krótsze trasy. W przypadku usług świadczonych na długich trasach (powyżej 250 km), nowe prawa obejmują m.in. usług świadczonych na długich trasach (tzn. powyżej 250 km) rozporządzenie gwarantuje:- odpowiednią pomoc (przekąski, posiłki i napoje odpowiednio do czasu oczekiwania lub opóźnienia, o ile sa dostępne w autobusie lub terminalu lub mogą być w rozsądnym zakresie dostarczone, a w razie gdy konieczny jest pobyt w hotelu –pokój hotelowy lub inne zakwaterowanie przez maksymalnie dwie noce za łączną kwotę 80 EUR za noc, z wyjątkiem przypadków wystąpienia bardzo złych warunków pogodowych i poważnych klęsk żywiołowych) w razie odwołania lub opóźnienia odjazdu z terminalu powyżej 90 minut w przypadku podróży dłuższej niż trzy godziny,- gwarancję zwrotu ceny biletu za niewykonaną część podróży lub za już wykonaną część podróży, jeżeli nie służy ona w żaden sposób realizacji jakiegokolwiek celu związanego z pierwotnym planem podróży albo kontynuacji podróży lub zmiany trasy w przypadku nadkompletu, odwołania lub opóźnienia o ponad 120 minut w stosunku do planowego czasu rozpoczęcia podróży,- odszkodowanie w wysokości 50% ceny biletu w przypadku opóźnienia o ponad 120 minut w stosunku do planowego czasu rozpoczęcia podróży, odwołania podróży lub jeśli przewoźnik nie zaoferuje pasażerowi zmiany trasy lub zwrotu kosztów,- informację w przypadku odwołania usługi lub opóźnienia rozpoczęcia podróży,- ochronę pasażerów w przypadku śmierci, odniesienia obrażeń, utraty lub uszkodzenia w związku z wypadkami drogowymi w szczególności w odniesieniu do natychmiastowych praktycznych potrzeb wynikających z wypadku (w tym do dwóch noclegów w hotelu za całkowitą kwotę wynoszącą 80 EUR za noc),- szczególną nieodpłatną pomoc dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej w terminalach i na pokładzie, a w razie konieczności nieodpłatny przewóz osób towarzyszących. Ponadto następujące prawa przysługują w przypadku wszystkich usług (także na trasach krótszych niż 250 km): (również na trasach krótszych niż 250 km): -  niedyskryminacja bezpośrednia lub pośrednia ze względu na obywatelstwo w odniesieniu do taryf i warunków umownych dla pasażerów,-   niedyskryminacyjne traktowanie osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej sprawności ruchowej oraz odszkodowanie z tytułu utraty lub uszkodzenia ich sprzętu służącego do poruszania się w razie wypadku.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Arriva

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....