TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Aldesa, Sprint i Siemens w walce o katowicki ITS
TransInfo.pl - Opublikowano: 22.01.2020 16:30:14
Trzy oferty na katowicki ITS. Ponad budżetem

System zarządzania ruchem, który miałby m.in. poprawić płynność przejazdu przez Katowice, chce zbudować samorząd tego miasta. W powtórzonym przetargu miasto znów otrzymało trzy oferty znacznie przekraczające budżet 71,6 mln zł. Najtańsza z nich jest droższa o 26,1 mln zł.

Chodzi o unijny projekt Katowickiego Inteligentnego Systemu Zarządzania Transportem (ITS) o wartości oszacowanej na 56,5 mln zł. Projekt został już dofinansowany kwotą 47,8 mln zł w konkursie Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Śląskiego na lata 2014-2020, dotyczącym rozwoju infrastruktury transportu niskoemisyjnego.

Trzy oferty

W trwającym od początku listopada ub. roku powtórzonym przetargu na to zamówienie, miasto chciałoby pozyskać system w ciągu 24 miesięcy od zawarcia umowy. Całe zamówienie o łącznej wartości oszacowanej na 71,6 mln zł brutto podzielono na dwie części: wdrożenia (w ciągu 24 miesięcy, z budżetem 49,6 mln zł brutto) oraz utrzymania przez kolejne 66 miesięcy (jako prawo opcji, z budżetem blisko 22 mln zł).

W terminie spłynęły trzy oferty. Najtańszą – w obu częściach – przedstawiło konsorcjum polskich i hiszpańskich spółek z grupy Aldesa oraz hiszpańskiej firmy ACISA, proponując ceny 82,3 mln zł za wdrożenie systemu i 15,4 mln zł za jego utrzymanie (łącznie 97,7 mln zł brutto).

Kolejne oferty złożyły firmy Sprint (89,1 mln zł za pierwszą część i 18,8 mln zł za drugą; łącznie 107,9 mln zł brutto) oraz Siemens Mobility (84,5 mln zł za pierwszą część i 31,5 mln zł za drugą; razem 116 mln zł brutto).

Przetargowa ocena

W przetargu założono ocenę ofert pod kątem kryteriów: ceny (60 proc.), oceny zaproponowanego systemu (20 proc.) oraz poprawy warunków ruchu (20 proc.). W specyfikacji przetargowej określono korytarze transportowe, których dotyczyło będzie kryterium "poprawy warunków ruchu" - osobno dla tramwajów, autobusów i pojazdów indywidualnych.

Zamówienie obejmuje zaprojektowanie, budowę, dostawę i montaż elementów systemu zarządzania ruchem, z wszystkimi elementami potrzebnymi do współdziałania podsystemów m.in.: dynamicznej informacji dla kierowców (w tym parkingowej), planowania podróży intermodalnych, przydzielania priorytetu pojazdom uprzywilejowanym oraz komunikacji zbiorowej, obsługi systemów sterowania sygnalizacjami i znakami zmiennej treści, zarządzania zdarzeniami drogowym i odczytu tablic rejestracyjnych, archiwizacji, analizy i planowania oraz informacji o sytuacji ruchowej.

W specyfikacji przetargowej zaznaczono m.in., że katowicki ITS powinien możliwie wykorzystywać istniejącą infrastrukturę techniczną oraz współpracować z działającymi i rozbudowywanymi systemami w mieście, jak sterowniki sygnalizacji świetlnych, Katowicki Inteligentny System Monitoringu i Analiz czy systemy karty publicznej i informacji pasażerskiej oraz systemami zewnętrznymi.

Zmiany w drugim podejściu

W powtórzonym postępowaniu miasto nieco okroiło zakres pierwotnego zamówienia (m.in. liczbę objętych systemem skrzyżowań) i wydłużyło termin realizacji I etapu (z 20 miesięcy do 24), przy założeniu utrzymania budżetu unijnego projektu.

W pierwszym postępowaniu, które trwało od czerwca 2018 r. do kwietnia 2019 r. trzy oferty wykonawców przekroczyły łączny budżet zamówienia określony na 68,6 mln zł - w zakresie od 44 mln zł do 64 mln zł.

Najtańszą ofertę przedstawiło wówczas konsorcjum polskiej spółki T4B i czeskiej Cross Zlin, proponując ceny 88,3 mln zł za wdrożenie systemu i 24,2 mln zł za jego utrzymanie (łącznie 112,5 mln zł brutto).

Kolejne oferty złożyły w pierwszym przetargu firmy Sprint (101 mln zł za pierwszą część i 18 mln zł za drugą; łącznie 119 mln zł brutto) oraz Siemens Mobility (108,7 mln zł za pierwszą część i 23,8 mln zł za drugą; razem 132,5 mln zł brutto). Miasto chciało przeznaczyć 50,4 mln zł na pierwszą część i 18,3 mln zł na drugą.(PAP)





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS
Katowice
Aldesa
Sprint
Siemens

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....