Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Aldesa i Sprint w walce o opolski ITS

infotrans
26.11.2019 15:30
0 Komentarzy

Miejski Zarząd Dróg w Opolu dość długo przekładał termin otwarcia ofert w przetargu na wykonanie Inteligentnego Systemu Zarządzania Ruchem i Transportem Publicznym w Opolu – ITS Opole.

Minęło kilka miesięcy od ogłoszenia zamówienia i w końcu udało się pozyskać wykonawców. Zgłosiło się dwóch chętnych:

  • Sprint S.A. z ceną 39 844 477,86 PLN,

  • Aldesa Construcciones Polska Sp. z o.o. z ceną 46 966 873,89 PLN.

Podane ceny dotyczą realizacji dwóch etapów zamówienia. Obie propozycje przekraczają jednak budżet zamawiającego, który na to przedsięwzięcie wyniósł: 38 510 694,84 PLN.

Przy tak dużych kwotach dystans do najtańszej oferty jest nieznaczny. Jest więc duże prawdopodobieństwo, że MZD znajdzie w miejskiej kasie dodatkowe środki.

Unijne wsparcie

Zadanie ma być realizowane w ramach projektu pod nazwą: „Poprawa funkcjonowania systemu transportu publicznego oraz zastosowanie rozwiązań zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego w obrębie stacji kolejowej Opole Wschód”. Inwestycja jest dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Przedmiotowa inwestycja będzie realizowana w formule „zaprojektuj i wybuduj”. W zadaniu wyodrębniono zakres gwarantowany oraz zakres opcjonalny. Zadanie podzielono na dwa etapy składające się na całość inwestycji.

Etapy zamówienia – zakres gwarantowany

Zakres gwarantowany, tj. etap I – obejmuje zaprojektowanie, dostarczenie, wykonanie i uruchomienie systemu ITS Opole. Składa się on z czterech zakresów:

1. opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych pozwoleń i uzgodnień wymaganych aktualnymi przepisami prawnymi i przeprowadzeniem uzgodnień ze wszelkimi podmiotami trzecimi oraz przekazanie zamawiającemu wszelkich praw autorskich do stworzonego dzieła, zapewniającej wykonanie i uruchomienie Inteligentnego Systemu Zarządzania Transportem,

2. obejmujący wykonanie robót budowlano – montażowych wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego,

3. obejmujący dostarczenie i uruchomienie Inteligentnego Systemu Zarządzania Transportem,

4. obejmujący wykonanie, dostawę i montaż: 8 sztuk tablic informacyjnych oraz 8 sztuk tablic pamiątkowych zgodnie z wytycznymi zamawiającego oraz Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Zakres opcjonalny

Zakres opcjonalny, czyli etap II, obejmuje dwa obszary:

1. wsparcie operacyjne Inteligentnego Systemu Zarządzania Transportem wytworzonego w ramach wykonania etapu I przedmiotu umowy,

2. utrzymanie Inteligentnego Systemu Zarządzania Transportem wytworzonego w ramach wykonania etapu I przedmiotu umowy.

Etap II został oznaczony w tym zamówieniu jako zakres opcjonalny i zrealizowany będzie dopiero po wyborze przez zamawiającego oferty najkorzystniejszej i po wyrażeniu takiej woli przez zamawiającego. Miasto przewiduje, że zajęcie w/w stanowiska (woli) zależeć będzie od wielkości środków finansowych jakimi zamawiający będzie dysponował w czasie trwania umowy i nastąpi w terminie do 90 dni przed planowanym rozpoczęciem realizacji etapu II.

Wykonanie etapu I ma nastąpić do dnia 29 października 2021 roku, z kolei etap II – opcjonalny ma być realizowany w ciągu 36 miesięcy od dnia zakończenia etapu I (tj. do dnia 29 października 2024 roku).

Komentarze