TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

200 euro kary za jazdę na gapę. We Włoszech
PAP sw/ mars/ tl/ PAP - Opublikowano: 18.04.2017 12:25:16 1 komentarz
200 € kary za jazdę na gapę. We Włoszech / fot. Kurt Rasmussen, Wikimedia Commons, OTRS

Co piąty Włoch jeździ środkami komunikacji miejskiej bez biletu – wynika ze statystyki przypomnianej we Włoszech w związku z niedawną decyzją rządu o podniesieniu wysokości mandatów do 200 €. Obecnie udaje się wyegzekwować ⅓ kar.

W trójce miast-rekordzistów, gdzie najwięcej osób podróżuje "na gapę", znalazły się Bari, Rzym i Reggio Calabria.

Aby ukazać skalę nadużyć przypomniano, że w całych Włoszech kursuje 50 tys. autobusów i tramwajów oraz pociągów metra w kilku miastach. Przewożą one rocznie 5 mld os., z których 1 mld jeździ bez biletu.

Krajowe stowarzyszenie Asstra, które zrzesza około tysiąca lokalnych zakładów transportu publicznego, alarmuje, że sytuacja finansowa tych przedsiębiorstw jest bardzo zła i to właśnie z powodu masowego unikania opłat za przejazd.

Według obliczeń tej organizacji zakłady komunikacji miejskiej nie otrzymują rocznie wpływów w wysokości 0,5 mld €. Dlatego stowarzyszenie od dawna prosi władze o podjęcie radykalnych kroków w walce z tym zjawiskiem.

Odpowiedzią na ten apel jest decyzja rządu Paolo Gentiloniego, który zezwolił lokalnym władzom podnieść kary za jazdę na gapę do 200 €.

Dla przykładu obecnie w Wiecznym Mieście płaci się 109 € albo połowę tej sumy, jeśli opłatę wnosi się w ciągu pięciu dni.

Komentując rozporządzenie Rady Ministrów prezes stowarzyszenia Asstra Massimo Roncucci stwierdził: "Podniesienie kar nie może działać odstraszająco w systemie, w którym mandatów wciąż wystawia się zbyt mało, co sprawia, że pasażerowie skłonni są ryzykować".

W Rzymie, gdzie na gapę jeździ ok. ⅓ osób, w zeszłym roku w rezultacie intensyfikacji kontroli sprawdzono bilety 2 mln os. Wystawiono 126 tys. mandatów.

W skali kraju płaci je ⅓ ukaranych osób. (PAP)


sw/ mars/


Sprawdź też:
kontrola
bilet
Włochy
  • Przemo – 19.04.2017

    W KŚ-ach dostając mandat wystarczy odwołać się od niego pisząc np. że pierwszy raz się jechało bez biletu bo nie wiedziało się gdzie kupuje się bilet czy podobne kłamstwo i mandat na ogół jest anulowany, co najwyżej 19 zł opłaty reklamacyjnej + cena biletu, bo klient to święta krowa zawsze ma rację, i tak jest ze wszystkim wszędzie oprócz linii lotniczych które sprzedają więcej biletów niż miejsc a potem biją podróżnych nie chcących wysiąść i żałują tego. Gdy by bilety były po symbolicznej cenie np. 1 euro a kara bezwzględna 200 euro to nikt nie odważył by się oszczędzić 1 euro w komunikacji lokalnej.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...