TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

17 aktywnych przejść powstanie w tym roku [FILM]
ZDM TL, TransInfo - Opublikowano: 07.06.2017 12:24:05
Czy pieszy płci męskiej właśnie wyłania się z tunelu czasoprzestrzennego? Z podobnego rozwiązania korzystał w komiksach złoczyńca Darkseid...

Aktywne przejścia dla pieszych mają poprawić bezpieczeństwo pieszych w Warszawie. Po dobrych doświadczeniach z testów na Bródnie, ZDM wprowadził to rozwiązanie w 17 kolejnych miejscach.

Właśnie rozstrzygnięty został przetarg na budowę aktywnych przejść dla pieszych w 17 lokalizacjach. Zmiany będą obejmować kilka elementów: czujnik wykrywający pieszych i uruchamiający sygnalizację ostrzegawczą, dodatkowe oznakowanie oraz nawierzchnię antypoślizgową, ułatwiającą hamowanie przed przejściem. Roboty te, za 1,8 mln zł, wykona firma Euroasfalt, która wygrała w przetargu. Roboty zostaną wykonane jesienią.

W przeciwieństwie do sygnalizacji, przejście aktywne "działa" tylko wtedy gdy jest używane. To rozwiązanie można wprowadzić szybciej i taniej niż sygnalizację świetlną. Nie jest wykluczone, że w tych miejscach docelowo znajdzie się pełna sygnalizacja świetlna – jednak do tego czasu niezbędne jest zapewnienie bezpieczeństwa na przejściu.

To kolejny element poprawy bezpieczeństwa. Jak zapowiadał ZDM wspólnie z zastępczynią prezydentki Warszawy,  Renatą Kaznowską, w tym roku zmiany obejmą kilkaset przejść. Efekty starań są widoczne. W 2016 r. w stolicy Mazowsza odnotowano o 5% mniej wypadków niż rok wcześniej, o 11% spadła liczba ofiar śmiertelnych. Widać zatem, że wbrew niepokojącym informacjom o rosnącej liczbie wypadków w skali kraju, sytuacja w Warszawie się poprawia.

Aktywne przejścia to tylko jedno z wielu rozwiązań, które można zastosować. Innym jest budowa sygnalizacji świetlnej, przez wielu traktowana jako remedium na problemy z bezpieczeństwem. Sygnalizacja jest jednak nie tylko droga (często kosztuje ponad 1 mln zł, czyli 10-krotnie więcej niż aktywne przejście), ale też często zapewnia tylko iluzję bezpieczeństwa. Mimo to, na najbardziej ruchliwych i niebezpiecznych skrzyżowaniach jest często jedynym wyjściem.

W tym roku ZDM planuje budowę kilku sygnalizacji świetlnych. Powstaną one m. in. w Al. Jerozolimskich przy Białobrzeskiej (przejście dla pieszych przez 2x3 pasy ruchu), na ul. Żegańskiej przy Bursztynowej (jedno z 3 najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań w 2016 r.), na ul. Głębockiej przy Magicznej czy na Radzymińskiej przy Grodzieńskiej (skrzyżowanie z nieintuicyjną geometrią, często dochodzi tam do wypadków). Dzięki inwestycjom prywatnych firm, sygnalizacja ma stanąć również na Puławskiej przy ul. Kuropatwy (przejście przez 2x3 pasy ruchu, jedyne bez sygnalizacji na ul. Puławskiej) oraz na ul. Stawki przy ul. Pokornej. Nowe przejścia dla pieszych wyposażone w sygnalizację powstaną na ul. Jagiellońskiej przy ul. Kotsisa, na ul. Czerniakowskiej przy ul. Chełmskiej i na ul. Powsińskiej przy Okrężnej i św. Bonifacego.

ZDM pracuje również na szeregiem innych zmian. W kilkunastu lokalizacjach planuje budowę azyli i progów zwalniających. Część ulic o mniejszym ruchu zostanie objęta uspokojeniem ruchu – takie zmiany obejmą m. in. ul. Miodową, Podleśną czy Śródziemnomorską. Wloty ulic podporządkowanych będą za to wyniesione do poziomu chodnika – takie zmiany w tym roku czekają blisko setkę przejść.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZDM Warszawa
pieszy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....