TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

1 czerwca rusza Urban Card - Wrocławska Karta Miejska
1 czerwca rusza Urban Card - Wrocławska Karta Miejska

Już od 1 czerwca rusza system URBANCARD Wrocławskiej Karty Miejskiej. Od 10 maja można składać wnioski o wydanie spersonalizowanej karty miejskiej w jednym z dziewięciu Punktów Obsługi Klienta i dziewiętnastu Punktach Przyjmowania Wniosków. Personalizacja polega na wprowadzeniu nazwiska i fotografii właściciela. Zdjęcie można wykonać nieodpłatnie przy składaniu wniosku. Na parterze wieżowca „Lotos”przy pl. Legionów działa Biuro Obsługi Klienta URBANCARD.

Wydanie pierwszej karty jest bezpłatne, ale trzeba kupić i zakodować na niej bilet okresowy MPK. Od początku czerwca taki bilet będzie można kupować przez Internet (portal www.urbancard.pl), a od lipca również przez telefon komórkowy. Przystąpiono także do montażu stu stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów papierowych (czasowych i jednorazowych). Przede wszystkim jednak kodują one bilety na karcie URBANCARD, a płaci się w nich kartą płatniczą lub gotówką.  Kontrolerzy MPK otrzymają osiemdziesiąt aparatów do odczytywania, co jest wpisane w kartę miejską. Później zastartuje system płacenia za tramwaj z telefonu komórkowego. Do roku 2012 wszystkie tramwaje i autobusy miejskie zostaną wyposażone w czytniki.

Aktualne trwa akcja powiadamiająca o narodzinach URBANCARD –na przystankach i w pojazdach MPK umieszczono informacje o nowym sposobie płacenia za przejazd.  Z czasem karta miejska zacznie funkcjonować także jako bilet parkingowy, do muzeum, aquaparku, na stadion oraz jako kanał do płacenia podatków komunalnych. Dlatego „elektroniczną portmonetką miejską”nazwał ją Tadeusz Steckiewicz, prezes Mennicy Polskiej, która tworzy dla Wrocławia system karty miejskiej. –„Miasto nie wkłada w tę inwestycję pieniędzy. Mennica odbierze sobie wydatki, otrzymując przez cztery lata 8% od każdego sprzedanego biletu. Lepszy system w Europie ma tylko Londyn”–uważa Steckiewicz, który asystował w 10 maja przy wydawaniu pierwszej karty –prezydentowi Rafałowi Dutkiewiczowi. Jak widać wyrobienie karty nie jest trudne. Prezydentowi wyrobiono ją podczas konferencji prasowej. Ale nie za każdym razem tak musi być.- „Jeśli przyjdzie Pan do punktu i nie będzie tłoku, to można tę kartę wyrobić nawet na miejscu. Jednak jeśli ludzi będzie sporo może Pan poczekać nawet 5 dni”–mówi Mariusz Przybylski, rzecznik Mennicy Polskiej, która wdraża projekt karty miejskiej we Wrocławiu. Tutaj / http://www.mennica.com.pl/uploads/media/Lista_lokalizacji_automatow_biletowych.pdf można pobrać listę lokalizacji automatów biletowych.

Przyszłość Karty

Jak informuje Gazeta Wyborcza Wrocław –srebrne karty zastąpią bilety okresowe. Ale nie od razu. –„Chcemy podkreślić, że do września oprócz kart elektronicznych normalnie będą działać bilety papierowe. Dopiero po tym czasie wszystkie bilety będą elektroniczne –uspokaja Rafał Dutkiewicz, prezydent Wrocławia. Na razie karta będzie działać tylko jako bilet. Początkowo ładowany w punktach, potem w specjalnych biletomatach (zaczną się pojawiać od 1 lipca), gdzie będzie można sprawdzić stan konta, wreszcie także przez komórki. Potem jednak dodawane będą dodatkowe usługi. Toczą się rozmowy z bankiem BZWBK, aby wypuścił kartę płatniczą, która jednocześnie byłaby wrocławskim biletem. –„Zapraszamy do takich rozmów wszystkie banki”–mówi Marcin Urban, skarbnik miejski. Po wakacjach karta wejdzie do szkół i na uczelnie. Właśnie tak będą wyglądały szkolne i studenckie legitymacje, a także karty biblioteczne.

- „Uruchomiliśmy pierwszy etap. Kolejne opcje będą do tej karty sukcesywnie dodawane”–mówi Rafał Dutkiewicz.

Cienie Urban Card

Jak donosi lokalna prasa wprowadzenie wrocławskie e-karty ma też swoje cienie. O pierwszym negatywnym aspekcie powiadomili …językoznawcy, którym nie podoba się nazwa. O tym pisała Gazeta Wyborcza. Jerzy Bralczyk, językoznawca z Uniwersytetu Warszawskiego i członek prezydium Rady Języka Polskiego, który akurat przebywa w stolicy Dolnego Śląska, jest zdziwiony. –„Niepokoi mnie takie szafowanie zapożyczeniami. Przykro, że urzędnicy z Wrocławia są aż tak światowi, że zapominają o tym, że mieszkamy w Polsce”- mówi prof. Bralczyk. Czy nazwa 'urban card' jest niezgodna z ustawą o języku polskim? –„Chyba można by to udowodnić, choć sytuacja jest niejednoznacza - zaznacza językoznawca. - Wyrażenie 'urban card' to w końcu nazwa własna, a tu panuje całkowita zgoda na zapożyczenia. Ale to też nazwa towaru”- dodaje prof. Bralczyk.

Mocno oburzony angielską nazwą wrocławskiej karty miejskiej jest prof. Jan Miodek z Uniwersytetu Wrocławskiego. –„Urban Card, o rany boskie! - mówi przerażony, gdy informujemy go, jak urzędnicy nazwali nowe bilety MPK. - Rozumiem zapożyczenia, bo niektórych słów po prostu nie da się przetłumaczyć. Nie ma polskiego odpowiednika GPS-u ani CD. Ale komu zawiniła biedna karta miejska? - zastanawia się prof. Miodek. - Przecież 'karta miejska' nawet łatwiej się wymawia niż 'urban card' - dziwi się. I dodaje, że u nas panuje przekonanie, iż to, co zachodnie, to lepsze. Nawet nazwy produktów. - I potem pojawiają się takie kwiatki”- dodaje naukowiec.

Pojawiają się także problemy z doładowaniem kart. Dziennikarze Gazety Wrocławskiej chcąc doładować Urban Card najczęściej słyszeli, że kartę doładować będą mogli za kilka dni. A w kiosku na dworcu autobusowym zaproszono ich na czerwiec…O tych problemach można przeczytać tutaj.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Wrocław
karta miejska
  • fan Urbana – 30.05.2010

    Ciekawe na jakich zasadach po 4 latach Mennica ma stamtąd zniknąć? Ciekawe też na jakich zasadach będą kupowane kasowniki do pojazdów i kto zmusi mennicę do bezpłatnej współpracy? a najciekawsze jak z 8% Mennica zamknie finansowo projekt w 3,5roku.Biorąc pod uwagę wielkość sprzedaży biletowej to nawet jak 100% przejdzie przez Mennicę to po potrąceniu kosztu kart kredytowych i prowizji kioskarzy i przy uwzględnieniu nakładów inwestycyjnych (900automatów to ok. 40mln zł a gdzie reszta systemu i obsługa bieżąca?) ten projekt nie ma jak się zwrócić. O co więc tu chodzi? A nazwa Urban Card jest od nazwiska skarbnika więc o co ten hałas? to promocja

  • bv – 03.06.2010

    Ja nie widzę w tej karcie żadnych korzyści ! A straty i owszem : musze złożyć podanie (+zdjęcie + pesel ), czekać na odbiór ,pilnować karty ( bo za duplikat będę płacił ),i jeszcze pamiętać od kiedy jest ważna . Komu przeszkadzały normalne karty tramwajowe ? Ja rozumiem Dutkiewicz światowiec ale przecież zagraniczni turyści i tak nie będą tego kupować ( ciekawe jaki pesel podadzą :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....