TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Strabag wybuduje węzeł Blachownia
TransInfo,pl - Opublikowano: 27.03.2018 09:04:14
Strabag wybuduje węzeł Blachownia

Gmina Blachownia poinformowała o udzieleniu zamówienia firmie Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. na budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego w Blachowni.

Spółka pokonała swojego jedynego konkurenta – Tel-Bruk Radosław Telenga i to ceną. Najlepsza oferta opiewała na kwotę nieco ponad 4,6 mln zł i rzutem na taśmę zmieściła się w budżecie zamawiającego jaki miał przygotowany na realizację tego zadania. Z kolei Tel-Bruk chciał wybudować węzeł za kwotę ponad 5 mln zł. Obie firmy zaproponowały ten sam okres gwarancji – tj. 60 miesięcy. Na realizację zadania Strabag ma czas do 15 kwietnia 2019 roku. Cała inwestycja jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020.

Lokalizacja węzła

Węzeł przesiadkowy ze względu na rozproszoną zabudowę na terenie zarówno miasta jak i gminy Blachownia usytuowany będzie w centralnej części gminy w sąsiedztwie Urzędu Gminy, OSP i Urzędu Stanu Cywilnego. Teren planowanej inwestycji przylega do układu komunikacyjnego – skrzyżowania drogi powiatowej ul. Sienkiewicza i drogi gminnej ul.1-go Maja, istniejącego terenu, na którym obecnie parkują samochody osobowe. Utworzenie węzła przesiadkowego zintegruje komunikację autobusową i nada priorytet transportowi publicznemu. Inwestycja poprawi parametry funkcjonalno-techniczne układu dróg, uspokoi i upłynni ruch samochodowy i stworzy warunki do bezpiecznego przemieszczania się pieszych i rowerzystów.

Zakres robót

Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego to pojęcie dość szerokie. Inwestycja będzie przeprowadzona na podstawie projektu opartego na koncepcji urbanistycznoarchitektonicznej wykonanej w marcu 2016 roku na zlecenie gminy. W zakres obecnej inwestycji wejdą więc tylko roboty budowlane, które przedstawiają się następująco:

- budowa zatoki autobusowej wraz z wiatami autobusowymi i dwoma zjazdami. Wiata przystankowa ma być wyposażona w gabloty reklamowe, ławkę i rozkład jazdy,

- rozbudowa parkingu, dróg wewnętrznych i terenów utwardzonych. Mowa tu o budowie parkingu P&R wyłącznie dla korzystających z węzła przesiadkowego. Ograniczenie liczby użytkowników odbywać się będzie poprzez udostępnianie miejsc parkingowych za pomocą szlabanów. Parking będzie obejmował 84 miejsca postojowe dla samochodów osobowych w tym 6 miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych,

- przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie skrzyżowania ul. Sienkiewicza i ul. 1 Maja. W miejscu skrzyżowania powstanie rondo, które znacząco poprawi bezpieczeństwo ruchu drogowego. Będzie to małe rondo jednopasowe (szerokość pasa 6,5 m) o średnicy zewnętrznej wynoszącej 34 m i średnicy wyspy centralnej wynoszącej 17 m,

- budowa toalety dla pasażerów komunikacji,

- budowa wiaty rowerowej. Innymi słowy powstanie parking B&R ze stojakami rowerowymi w projektowanych wiatach rowerowych na 40 miejsc, zlokalizowany przy wiatach autobusowych. Dodatkowo zbudowane zostanie 40 miejsc rowerowych na parkingu P&R,

- budowa pawilonu - punkt obsługi pasażera zintegrowany z wiatą przystankową i stanowiskami postojowymi dla rowerów. Będzie to budynek parterowy o powierzchni 32 m2.

- budowa pawilonu - zamknięta, ogrzewana poczekalnia zintegrowana z wiatą przystankową i stanowiskami dla rowerów. W tym przypadku również powstanie budynek o powierzchni 32 m2,

- budowa sieci kanalizacji deszczowej,

- przebudowa sieci kanalizacji wodociągowej,

- przebudowa sieci teletechnicznej i elektroenergetycznej,

- przebudowa sieci gazowej,

- montaż tablicy z informacją dla pasażerów. Ma to być tablica TFT LCD wyświetlająca obraz w pełnym kolorze. Jej zadaniem będzie informacja statyczna i dynamiczna rozkładu jazdy na co najmniej 4 kursy do przodu (przyjazdy/odjazdy). Monitor powinien być dostosowany do instalacji zewnętrznej i ma stanowić wyposażenie wiaty przystankowej,

- budowa oświetlenia LED terenów rekreacyjnych i ciągów pieszych oraz ciągów jezdnych i parkingów,

- budowa małej architektury – powstanie 15 ławek, 8 koszy na śmieci. Planowana jest także częściowa likwidacja zieleni kolidującej z inwestycją, a następnie nowe nasadzenia roślin typu: trawy, byliny, krzewy i 20 drzew w nowoprojektowanych terenach zielonych.

Po co węzeł?

Węzeł przesiadkowy ma być gotowy w połowie przyszłego roku. Lokalna prasa zastanawia się, jak będzie działał ten węzeł przesiadkowy i do jakich autobusów będą się przesiadać okoliczni mieszkańcy?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
węzeł
Blachownia
Strabag
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....