Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

#siężyje komunikacyjnie w Warszawie

infotrans
20.04.2017 13:52
0 Komentarzy

Serwis Otodom zbadał 140 tys. Polaków i Polek, czy są zadowoleni z tego jak im się żyje w swojej miejscowości, co sądzą o poziomie bezpieczeństwa w ich okolicy, czy są zadowoleni z poziomu funkcjonowania infrastruktury, czy oceniają pozytywnie organizację komunikacji. Nas oczywiście interesuje głównie to ostatnie. Przedstawiamy trzy wielkie miasta, które wypadły najlepiej. W drugim odcinku ? Warszawa.

Duże aglomeracje ? pod lupę wzięto 10 największych miast w Polsce wg GUS – zanotowały dobre wyniki, pomimo ogólnego przeświadczenia że poruszanie się po nich nie jest najłatwiejsze. Na czele zestawienia wysunęły się

Katowice z wynikiem 5,96.Drugie miejsce zajęła Warszawa, gdzie poziom zadowolenia wyniósł 5,88 pkt.

Wynik Warszawy komentuje Karol Perkowski z Miasto Jest Nasze: Faktem jest, że komunikacja miejska na terenie miasta stołecznego Warszawy nie jest zła. Zdecydowanie gorzej jest w gminach podmiejskich, które generują miliony samochodów mijających rogatki Warszawy każdego dnia. To niezrozumiałe, że niektórzy mieszkańcy aglomeracji mający to szczęście, że do ich miejscowości dojeżdża autobus ZTM muszą czasami poświęcać na drogę do centrum ok. 1,5h lub więcej (to mniej więcej tyle ile jedzie się pociągiem z Łodzi do Warszawy, przy czym mówimy tu o podwarszawskiej miejscowości oddalonej np. o zaledwie 40 km od centrum). Warto zwrócić uwagę, że ostatnia linia kolejowa/szynowa łącząca Warszawę z sąsiednią gminą powstała? w XX-leciu międzywojennym. W międzyczasie dalej powinno inwestować się w komunikację publiczną w całej aglomeracji oraz należałoby w obrębie ścisłego centrum zwężać ulice, aby zniechęcić kierowców do jazdy samochodem. Zważywszy na fatalną jakość powietrza być może powinniśmy również rozważyć płatny wjazd do centrum miasta dla mieszkańców spoza Warszawy?

Nie ze wszystkim jest jednak tak różowo. Z opublikowanego w ubiegłym roku raportu Deloitte w którym wzięto pod lupę 7 największych polskich miast wynika, że najbardziej zakorkowaną metropolią jest Wrocław. Innym niechlubnym wynikiem może jednak „pochwalić się” właśnie Warszawa, gdzie kierowcy tracą w korkach 8,12h, co przekłada się na roczne straty finansowe rzędu 3976 zł/mieszk. Trudno być tu optymistą ? metropolie wciąż nie dały sobie rady z tym problemem.

Komentarze